Lanz Alldog
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lanz Alldog ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hij vertelde een verhaal van een boer die elk jaar de motor wisselde! puur omdat de motors gewoon slecht waren en snel kapot liepen
denk dat hij er ook wel iets meer verstand van heeft want hoe lang hij wel niet met die lanzen bezig is
bij deze trekkers zat er nog geen hydraulisch systeem op ( als ik de foto's zie op internet ) om de bak te kiepen wat bij de F12GT ( 3 jaar later ) al wel zat.
Deze motor verlangd alleen goede smeerolie (tweetact) en als je dat "niet" doet, dan versmeert die of loopt vast!
Al die indianeverhalen berust op ondeskundig gebruik!!
in die tijd werd er vaak niet op bezuinigt omdat het gewoon duur was als er iets kapot liep dus die motor zal wel goed zijn verzorgd maar de kwaliteit zal wel slecht geweest zijn anders hoefde die niet elk jaar vervangen te worden, ook al liep die soms werd hij nog vervangen zodat het niet in een drukkere periode hoefde te gebeuren als die op houden dat laat ook al zien hoeveel 'vertrouwen' er in zon ding zat
ik zie trouwens nergens een foto van je alldog staan?
De 2 takt van TWN is eigenlijk een naar diesel omgebouwde motorfiets motor, deze motor had in Duitsland een heel slechte naam, de Alldog kreeg hierdoor al snel de bijnaam "knalldog". Toen het type hier op de foto verscheen met de 2 cilinder MWM motor die wel betrouwbaar is, was het kwaad al geschied en kun je eigenlijk wel zeggen dat het gehele Alldog project Lanz de kop gekost heeft.
Deutz werktuigendragers zijn door Eicher en Ritscher gebouwd. Zelfs steyr, Fahr en Claas heeft een poging gewaagd om een werktuigendragen te bouwen.
Bij de eerste testen door de fabriek is een tester verongelukt.
Hoeveel types zijn er gemaakt dan?
Er zijn totaal 5 types geweest, de eerste 4 types (A1205, A1215, A1305 en A1315) haden de TWN 2 takt motor, de eerste als semi-diesel, op benzine starten en dan overschakelen op diesel, de latere types waren voldiesel, voorgloeien en dan starten.
Het laatste type was de A1806, met MWM motor.