Ik kon mn geluk niet op vandaag! Wat was dit machtig mooi als je gewend bent het met de 6640 te doen :P

Ford 5600

newholland6640
Ik kon mn geluk niet op vandaag! Wat was dit machtig mooi als je gewend bent het met de 6640 te doen 😛

Reacties

Valtraboerties
😃
warmerbros
Jaja tja wat moet je dan zeggen als je zo'n beul van een trekker ziet waar je vroeger altijd van zat te kwijlen als klein ventje,toch schitterend
newholland6640
@warmerbros

echt, ik heb zo intens genoten vandaag! dit is tien keer mooier dat met een dikke trekker van 300 pk rijden.

Maar zwaar werk was ook wel nodig. Deze loop thuis een beetje bij huis en harken. Word die bar sloom van he.
Maar mn opa ging wentakkers schuiven, en die had dubbelucht nodig. Dus kon ik niet met de TS omdat we met culivateren ook dubbelucht wouden hebben. Ik zei n keertje gekscherend doen we het met de ford! en het mocht ook nog van mn pa. Maar hij is echt goed losgekomen. Als ik nu de koppeling beetje snel loslaat dan gaat hij vooraan zo 30 cm van de grond af. En dat deed het voordat ik begon niet 😛
warmerbros
Ik heb eeen mf 188 en ook een evers cultivator maar wat zit ik te genieten als ik de kopeinden van het geploegde land ff mag lostrekken, niks meer spitten en dat ding hangt er de hele zomer achter heerlijk genieten en net wat je zegt hij komt helemaal los zou hem best eens aan de waterrem willen zien en kijken wat ie doet.
newholland6640
@warmerbros

Ja ik ook! hoeveel pk is die 188 dan?
ik was ook wentakkers aan het lostrekken. Als je vierschaar hebt is wentakker altijd zo hobbelig he. ff schuiven en weer met cultivator overheen.
warmerbros
Ik ga gewoon 1x licht eroverheen en dan diep dan ligt het aardig vlak
newholland6640
@warmerbros

Ooh ja kan ook. Maar mn opa is aardig precies 😛 Kon je de kracht eigenlijk wel overbrengen zonder dubbellucht? Als ik het zo diep deed zonder dubbellucht ging hij slippen.
warmerbros
Er zit op die 188 een hele goede diepteregelaar die pakt hem aardig op en er zitten dikke banden op en multipower en gewoon een goede overdracht qua gewicht, en ik ben ook best wel precies hoor daarom gebruik ik de spitter niet meer
newholland6640
@warmerbros

Okey juist, @ford500 weet jij ook over er diepteregeling op de 5600 zit?

Had bij deze eigenlijk wat gewichten bijop moeten plakken. Flauwe bochten kon ik al niet maken door de dubbellucht. En op de weg gedraagd hij zich heel anders. Maar aldoende leert men he! Multipower is toch hetzelfde als dual power?
warmerbros
Ja zelfde als dual power ik weet niet of er een diepteregelaar op zit maar het zal toch wel
newholland6640
@warmerbros

Ik zou het niet weten. Ford 500 reageert zo wel n keer.
warmerbros
Moet wel anders kan je niet ploegen
ford5000
@newholland6640 Jouw diepteregeling is het kleine hendeltje wat rechts onder je stoel tegen de achterbrug zit, daar waar ook die ronde draaiknop en trekknop zitten.
In positieregeling staat die omhoog, en die moet je helemaal naar beneden drukken om het op diepte/trekkrachtregeling te zetten.
Doe dit wel met de hefhendel of geheel bobenin, of geheel onderin. Als je hem namelijk ergens halverwege hebt staan dondert je werktuig wat in de hef hangt met een rotknal op de grond. Het regelbereik van de hefhendel voor heffen of zakken is in die stand namelijk veel kleiner omdat je de hefhendl dan voor het instellen van je werkdiepte gebruikt, en niet uitsluitend voor het heffen of zakken van een werktuig. Door de hendel hoger of lager te zetten zal de werkdiepte van je werktuig respc. ondieper of dieper worden.
De gevoeligheidsinstelling regel je dan met de ronde draaiknop die bij hen kleine keuzehendeltje voor positie/diepteregeling zit.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!