Foto van de steyr's van (ons) Krol Aardappelen in juni 2012. Foto is geplaatst door krolsteyr op 19-06-2012 om 19:50:56, met 127 reacties.

Steyr Meerdere

krolsteyr
Foto van de steyr's van (ons) Krol Aardappelen in juni 2012

Reacties

selten
De 6225 staat er zo gruwelijk dik bij 😃
krolsteyr
@selten helemaal ni jonge, hij IS dik
selten
@krolsteyr
Zo een zou ik thuis in de schuur willen hebben staan. Maar ons pap...
krolsteyr
@selten ; maar ons pap... | moet die dan maar inne kope
selten
@krolsteyr
te weinig werk 😞
krolsteyr
@selten jah dan ist zonde van zon beer he, om hem op stal te late staan
selten
@krolsteyr
Tijdje terug kwam Hay Aerts op de veiling. Ons pap vond de 8180 wel iets. Maar vanwege te weinig werk voor zon zware tractor zou het onzin zijn...
krolsteyr
@selten als je ni zo veel werk hebt ist wel mooi een uit de 81 serie erbij, kan je ok un beetje meej hobbye, bij jullie in de buurt (in cirkel van ca. 5km) staat nog erges een 8150 meen ik
selten
@krolsteyr
bij @steyr-wanroy staat er een. Hier in de buurt staat nou ook een nieuw Profi 6115. Met boost tot 158PK 😉. Hij had eerst een 8130... Nou heeft hij de 980 er nog bij 😃
krolsteyr
@selten ik meende da die 8150 rooie achtervelgen had, mar die 8130 zal wel al weg zijn, wij zijn nog opzoek naar zoiets, voor het kleinere werk, maar hij moet ook een 15 tons wage aan kunnen
selten
@krolsteyr


Staat nog 1 te koop. Stond bij een handelaar die eerst in de princepeel zat. Die is nu verhuisd. Arjan Sengers.
krolsteyr
@selten oja, die, nee das teveel werk.
ja die 8150 bedoel ik
selten
@krolsteyr
die was niet verkocht... Maar op zich zat wel een gruwelijk geluidje in 😃
krolsteyr
@selten die 8130 of die 8150? zijn jullie daar al weze kijken dan?
selten
@krolsteyr
die 8130 zat een mooi geluidje in. Ik ken de eigenaar van de 8150 😉. Is redelijk flink aan de prijs. De 8130 eigenaar ken ik trouwens ook. Komen allebei uit Wilbertoord 😉
krolsteyr
@selten ja geluidje zal er wel in zitten ja
selten
@krolsteyr
Hier staan de 2 8150's naast mekaar 😉
krolsteyr
@selten Ja, blijve altijd mooi dinger die 8150
selten
@krolsteyr
Ik zag der net nog eentje rijden 😃
jornofendtsteyr
@krolsteyr zonde om op stal te laten staan?? hij staat nu al vanaf min gala (31 mei) ongebruikt in de skuur
krolsteyr
@jornofendtsteyr ni waar jonge, hij is nou pomp hale op 6 kamp, heeft hij t trouwens wel zwaar mee, dikke rovadi pomp met dikke 4 cylinder iveco erin 😛
jornofendtsteyr
Jahh ik hoorde hum vandaag rijden maar dan hit tie tog lang in de skuur gestoan
krolsteyr
@jornofendtsteyr da wel, zou eruit zien tractor van 300 pk voor een spuitje of kunstmeststrooier, 170 is dan de kleinste cvt die we hebbe
jornofendtsteyr
8090
krolsteyr
@jornofendtsteyr jah mar die manne bij ons zitte liever in iets met voorasvering, airco, cabine vering, en 50km bak 😛
jornofendtsteyr
Jah waar gaat ut eigenlijk ook wir over,,,
krolsteyr
@jornofendtsteyr Jah ofni hè, kiek zun gesprek, ge kent beter mee gaan skiptrekke
selten
Quote @krolsteyr:
@jornofendtsteyr jah mar die manne bij ons zitte liever in iets met voorasvering, airco, cabine vering, en 50km bak :P

Dat laatste is bij de 8090 ook te doen 😃
krolsteyr
@selten ja, die weegt nog ni zo veul 😛
selten
@krolsteyr
Gewoon grote banden derachter. Bijv. die van de 6225 😃
krolsteyr
@selten dan lupt i zo 50 km h en hoe?!
selten
@krolsteyr
Dan zal die wel 50 gaan 😃. Hoe tsja tis een beetje gevaarlijk maar toch 😃. Trouwens een 8110 is denk ik wel iets voor jullie. Ietsjes grotere band en die lopen 50 😃
krolsteyr
@selten liever een 8130 dan, daar zit turbo op, scheelt ook al veel in zn kracht
selten
@krolsteyr
Oh ik weet een 8110 hier in de buurt die trekt dik 140PK 😃
krolsteyr
@selten uhh link??
selten
@krolsteyr
hebk nie 😞. Denk dat ze die tractor wel een keertje wegdoen. Heeft trouwens 14K op de teller.
krolsteyr
@selten ohh, wel met sk2? hoe hete die mense?
selten
@krolsteyr
Ja met SK2. Aben 😉. Google maar Aben Wanro(y)/(ij)
krolsteyr
@selten van die biogas? die biogas week wel te zitte
selten
@krolsteyr
Ja en een hele boel koeien en varkens 😉. Die biogas zit niet in wilbertoord maar in st. hubert
krolsteyr
@selten maar ziet ie er nog een beetje redelijk uit of moet ie echt een beurtje hebbe als je een fatsoenlijke wil hebben
selten
@krolsteyr
Nog kei netjes 😉.
krolsteyr
@selten ohh mooi, toevallig ook nog fronthef? dan was het precies wat wij zoekn
selten
@krolsteyr
Nee geen fronthef.
krolsteyr
@selten Ohh, die valt nog wel erges los aan te komen
selten
@krolsteyr
is een 1090 niet iets voor jullie 😃?
krolsteyr
@selten Voor de hobby wel maar er valt ni veel geld mee te verdiene
selten
@krolsteyr
Is een 8130 dan ook niet meer voor de hobby als voor het werk?
selten
krolsteyr
@selten Nou??! Hij is een beetje vergelijkbaar met de mf 3120 die we eerst hadde, die draaide toch ook nog 700 u per jaar, bijv vor de cultivator, de frees , getrokke spuit, allemaal van die kleine dingetjes
selten
@krolsteyr
Das toch hobby op zon tractor 😛. Nee maar ik bedoel meer van, je kunt er (naar mijn mening) weinig mee verdienen. Om bedrijfresultaten omlaag te halen kun je naar mijn mening beter een wat nieuwere kopen. maar zon 8130 heb je natuurlijk meer schik mee 😃. Je pa zal er wel over nagedacht hebben. Die maakt denk ik niet gouw een verkeerde beslissing daarover.
krolsteyr
@selten Zoek toch meer iets waar niks meer aan hoef te gebeure en er toch strak bij staat, wij hadde een 8130 sk2 met fronthef, helemaal opgeknapt gezien voor 16.950 in Duitsland
selten
@krolsteyr
Ik had laatst een mooie Super Elite gezien. Moest alleen nieuwe bekleding in. Toch een paar plekjes roest... Maar niet veel.
selten
@krolsteyr
SK2 of mag SK1 ook?
krolsteyr
@selten natuurlijk liever een Super Komfort 2
CaseCS130
Mooi rijtje, maar voor de echte liefhebber hoort er eentje niet tussen 😉
krolsteyr
@CaseCS130 welke dan?
krolsteyr
@CaseCS130 welke dan?
CaseCS130
Die nieuwste zit weinig eigen Steyr techniek meer aan. Helaas een soort van overgespoten blauwe.
krolsteyr
@CaseCS130 nou??! De cvt is van Steyr, de krachtige hydroliek is ook Steyr eigen alleen ze zijn qua motors van sisu naar iveco overgestapt, de motor valt in ieder geval niks van te zegge en de rest is eigelijk gewoon wat we gewend zijn, alleen de rijhendel is wat wennen
CaseCS130
CVT is door NH ontwikkeld product, hydrauliek is op Ford Gebaseerd en motor ook NH. Vergelijk het maar eens goed met die echte CVT's die je hebt staan. En dan bedoel ik niet de bediening...
Daarom hoeft het niet slecht te zijn hoor, en ik begrijp best dat je blij met die trekker bent.
krolsteyr
@CaseCS130 Nou ik weet het toch ni, er ligt in iedergeval een iveco motor in, en de oude cvt komt van steyr af. Mij maakt het eigk ook helemaal niks uit, t rijdt fijn, trekt hard en t is degelijk
selten
Quote @CaseCS130:
CVT is door NH ontwikkeld product

lachertje, zit een ZF CVT bak in meen ik. Een Steyr ontwikkeling. De 170's en de 6195's zijn nog echte Steyrs (miets de 6195 minimaal 6 jaar oud is 😉. Tier 4 is alles hetzelfde 😉
krolsteyr
@selten 6195 is nou denk ik 3.5 jaar oud
CaseCS130
@selten Hoe kom je erbij dat het een ZF bak is? Links, bronnen? Deze bak is door NH zelf ontworpen en wordt gebouwd in Antwerpen.

Link: boerderij.nl/Home/Foto-Video/…
Link2:boerderij.nl/Mechanisatie/Foto-Video/…

Quote link 2: Zeker is dat deze nieuwe CVT-typen niet meer gebruik maken van de bekende Steyr/ZF traploze S-Matic CVT. Er zit een nieuwe CVT in, ontwikkelt in huize Case New Holland. De basis van deze nieuwe CVT’s zullen we later terug zien bij de nieuwe trekkers met traploze transmissie bij Case-IH (Puma) en New Holland (T7000).

Ook zijn alle CVT's uit de 'oude' 6100 serie geleverd met SISU motoren, ook de laatste 6195. Dus zeker niet alles hetzelfde.
krolsteyr
@CaseCS130 Heb t geleze maar toch raar dat ze hem eerst in de Steyr bouwen en daarna pas in case en new Holland terwijl ze zegge da hij door nh is ontwikkeld. Wat is trouwns ook raar vindt, het is cnh; Case New Holland. Terwijl Steyr ook bij cnh hoort
CaseCS130
@krolsteyr Dat ze die bak eerst in een Steyr bouwden heeft ermee te maken dat Steyr marketing technisch als het premium merk van CNH wordt neergezet.
Dat Steyr niet in de naam CNH voorkomt komt waarschijnlijk doordat Steyr veruit de kleinste qua aantallen is van de 3 merken. Steyr is ook overgenomen door Case IH, wat op zijn beurt weer over werd genomen door NH.
Langzamerhand verdwijnt er telkens meer van de techniek uit Oostenrijk. De oude CVT wordt nu uitgefaseerd waardoor alleen de 9000M serie nog als echt Oostenrijks product wordt geproduceerd.
De Profi en Maxxum worden er wel geassembleerd maar bestaan technisch volledig uit NH onderdelen. Maar door ze in Oostenrijk te assembleren kunnen ze marketingtechnisch blijven roepen dat het kwaliteit uit Oostenrijk is.
Vanuit ontwikkeling en productiekosten gezien is het ook best logisch dat ze langzaam overgaan op een platform strategie met technisch gelijke tractoren met alleen een ander uiterlijk.
selten
Quote @CaseCS130:
De Profi en Maxxum worden er wel geassembleerd maar bestaan technisch volledig uit NH onderdelen. Maar door ze in Oostenrijk te assembleren kunnen ze marketingtechnisch blijven roepen dat het kwaliteit uit Oostenrijk is.

Hoe kan het dan dat er verschillen zijn tussen onze Profi en de T6010 van de buurman? En dan niet de opties!
CaseCS130
@selten Welke verschillen zijn het dan exact? Die Profi van jullie heeft zeker een SISU motor en ZF bak?
selten
@CaseCS130
Nee maar hij ziet er qua motorkap anders uit. Die T6010 is qua dashboard en lichtelijk qua inrichting anders. Maar die zie ik ook niet iedere dag om het goed te kunnen vergelijken 😉
selten
@krolsteyr
Kan het zijn dat ik net jullie 6225 langs zag komen?
krolsteyr
@selten Uhhm nee:( hij staat al vanaf maandag voor de ton in de schuur, volgende week moet hij weer gieren
selten
@krolsteyr
Ik had het al gezien. Hij leek gruwelijk op de 6225. Maar het was een 6160. Zien er exact hetzelfde uit...
krolsteyr
@selten volges mij is 6160 met adblue, die hebben een wat smallere neus
selten
@krolsteyr
Over 100 meter en van de linkerkant kan ik niet zien dat die een smallere neus hebben en adblue 😉
krolsteyr
@selten Haha Nee da klopt, die neuzen lijken allemaal op elkaar
selten
@krolsteyr
Dan vindt ik de 8100 serie en plus-serie toch makkelijker uit mekaar te houden 😉
krolsteyr
@selten Jah da klopt, het verschil tussen een 8130 en 8150 zie je duidelijk 😄
selten
@krolsteyr
Tussen een 8110 en 8120/8130 is ook te zien. Verschil tussen 8120 en 8130 is niet te zien 😉
krolsteyr
@selten Haha, je hoeft mar naar de stikkers te kijke he
selten
@krolsteyr
Ja maar de meeste zijn vort overgespoten. maareh al een mooie 8130 gevonden?
krolsteyr
@selten Jah da klopt, jawel maar ons pap zit er steeds meer over te denken om de mf 3120 terug te kopen 😞 opzich geen verkeerde tractor maar hij is niet rood wit he
selten
@krolsteyr
Beetje spuitwerk 😛
krolsteyr
@selten Jah het zou wel kunne maar dan heb ik hem liever int mf, een rood witte mf ziet er ook ni uit
krolsteyr
@selten Jah had ik ook al gezien, echt un logt bisje. Mar dan heb ik liever voor 1500 meer eentje met sk2 en fronthef uit Duitsland, die staat op alle sites, voor 14.244 ex. Zonder foto. Maar ik had geïnformeerd bij die dealer, die had wa foto's gestuurd en wat informatie gegeven; volledig overgespoten, goede technische staat met 7200 op de teller
selten
@krolsteyr
Dat kon ik wel lezen uit de informatie ja. Maar een fronthef is volgens mij niet zo duur. Maar dat weet Paul denk ik beter...
krolsteyr
@selten Nee, paar honderd euro en een dag sleutele en heffe maar. Ja klopt, heb op de foto's van Paul gezien dat hij em er ook pas later op heeft gebouwd
selten
@krolsteyr
Zo kun je ook SK2 maken 😛
#p3579570
krolsteyr
@selten Hahaha ja, xtra raampje en lampjes, maar dan de ruimte nog :-|
selten
@krolsteyr
Tsja, jammer dat je die echte tractors nie mee nej kunt kopen. Ik had er wel eentje gezien maar die is met zijn 165PK denk ik ietsjes te zwaar 😛
krolsteyr
@selten Jah tis zo, waar 8000-8100 ophoud gaat cvt-profie weiter
selten
@krolsteyr
link.marktplaats.nl/566231826/
Kom je nog net boven met de 170 😉
krolsteyr
@selten Jah, qua prijs en komfort wel, pk's denk ik ok 😄
selten
@krolsteyr
Hij heeft SK2 en fronthef 😉. Prijs is heel goed 😛. Alleen moet rondom op grotere banden 😃
krolsteyr
@selten Klotp, ni verkeerd. Niks voor jullie? Voor ons net iets te groot om haspel te verzetten
selten
@krolsteyr
Haspel verzetten dan de 8090 toch wel 😛? Nee voor ons te groot. Wij hebben toen wel bij de veiling van Hay Aerts gekeken. Wij hebben zelf een laser. Dus zouden wij mooi alles perfect vlak kunnen ploegen. Maar uiteindelijk niet gedaan. Voor 18ha landbouwgrond is een tractor van 165 te veel. Als wij nou zelf zouden gaan poten e.d. dan zou het wel moeten kunnen 😛
krolsteyr
@selten nou??! een haspel van 500 m met slangdikte 125mm is toch best zwaar voor een tractortje van 80 pk, ben nou bezig fotos op tf zetten van 2 van onze haspels
selten
@krolsteyr
Ik rol een 300m haspel uit met een Steyr 760.. Ding weegt 2,5T... Met 60PK... En die tractor weegt wel 4,5T dus zou het wel moeten kunnen 😉
JJ
Had de foto nog niet gezien. Hoeveel pk heeft die 225 nu eigenlijk? 300?
krolsteyr
@selten jah als je het zo bekijkt wel, maar als er 8 kuub water in de slang zit nie :-|
selten
@krolsteyr
Sper 4WD, ik denk dat het lukt. Maar makkelijk zal ie t niet hebben 😃
krolsteyr
@seltenjah, je komt al een heel eind. maar de 8130 gaat hem niet worden, ons vaders heeft toch maar weer gekozen voor zijn oude vertrouwde massey
selten
@krolsteyr
Heeft ie m gekocht?
krolsteyr
@selten Ja :-| opzich niks mis me da tractortje mar ik was blijer met een Steyr 😄
selten
@krolsteyr
Altijd blijer met Steyr 😃. Maarja jullie pap had ook kunnen weten dat z'n 8130 niet voor het oprapen ligt. Oja als hij zich ooit bedenkt is het 't mooist als t een Super Elite is 😛
krolsteyr
@selten Toen hij de mf kocht heeft hij nog zitten twijfelen tussen een 8130 of de mf, de mf zaten meer opties op dus heeft ie maar een mf gekocht, hij vroeg zich af warom hij dan nou wel een 8130 moest kopen. Maar ik denk ni da hij in de gaten heeft dat 16.000 geen slechte prijs is voor een 8130 en dat ze steeds duurder worden. De mf heeft ie ook een stuk goedkoper gekocht
selten
@krolsteyr
Kun je daar denk ik ook beter je geld instoppen... 't gaat uiteindelijk niet om het merk. Maar dat ie doet waarvoor die bedoeld is. En als ze praktisch gelijk zijn en de een is een stuk duurder....
krolsteyr
@selten Waarin? De opties?
selten
@krolsteyr
Opties en vermogen 😉
krolsteyr
@selten Jah hij die Massey is wel heel uitgebreid, qua pk makt t denkk ni heel veel uit 3120 120 mf pk's en 8130 110 Steyr pk's, maar mf en Steyr pk's kun je ok al ni me elkaar vergelijke 😛
selten
@krolsteyr
Hij heeft de MF al gekocht? Er staat nu namelijk een 8120 met SK1 te koop...
krolsteyr
@selten Jah hij heeft hem al gekocht, maar ik ben nog best wel benieuwd naar die 8120, op welke site of waar staat ie?
selten
krolsteyr
@selten Ohh zal is een keer kijke
selten
Die 8090 is denk ik trouwens een SK1.
krolsteyr
@selten Mooi ding, voor een niet al te hoge prijs denk ik, wat er mag nog wat aan gebeuren, dan zit ik denk ik toch liever in de mf dan in deze Steyr, in de mf heb je 4x dynashift, airco, elektronische hef, aftakastoerenteller, fronthef, pto. En nog allemaal van die kleine handige dingetjes
selten
@krolsteyr
Steyr heeft in de 8000/8100 serie ook altijd elektronische hef...
krolsteyr
@selten Ik denk t ni, geen ingebouwde koplampen, hij is uit 86, een uitvoering met een glazen deur dat wel
selten
@krolsteyr
Of jullie pap heeft een SK2 deur gekocht 😉
krolsteyr
@selten Nee da denk ik ni, bij onze 8090 moet je nog me zon hendel langs de stoel de diepte regelen, bij de 8090 van een oom van mij, met sk2 heb je wel dat je de diepte kan regelen met een draaiknop, daar hoef je ook maar op een knopje te drukken en dan gaat de hef omhoog
selten
@krolsteyr
Dus alleen SK2 heeft EHR? Ik had in 2 Steyr 8100-serie tractoren gezeten. Allebei met EHR. Ik dacht dat t standaard was.
krolsteyr
@selten Die deur is toch een beetjje anders dan die van een sk2, wij hebben zon ijzeren rand om de deur, bij sk2 is dat Volgesmij alleen maar een rubbere afdichtrand
selten
@krolsteyr
zou t dan toch eigenbeun zijn 😛?
krolsteyr
@selten Wi hebben in iedergeval geen ehr, maar Volgesmij zijn er ook sk1 cabines met ehr uitgevoerd, bij de 8150 en de 8165 Volgesmij
selten
@krolsteyr
Ja ik heb nog nooit een 8000 serie gezeten. Alleen in 2 8100-serie's. Een 8110 (140PK :D) en een paar keer een 8130 van de binnenkant bekeken.
krolsteyr
@selten Ik weet t ni, op de ramen dit zon origineel stempeltje van Steyr, wij hebben hem Volgesmij in 1988 2dehands gekocht, ons pap heeft nog altijd spijt dat hij geen nieuwe had gekocht
selten
@krolsteyr
Omdat die dan een SK2 had gehad ofwa?
krolsteyr
@selten Oké, dan zal de 8000 wel heel erg tegenvallen als je alleen nog maar in de 8100 hebt gezeten, de cabines van de 8100 serie zijn een stuk ruimer en hogere instap. Heb deze week nog in een 8100 rond gereden, paar rijen aardappelen uitgedaan, kijk maar bij m'n foto's.
Een jaar geleden ofzo stond de 8150 van Paul bij Abek, ik kon het toch ni laten om ff een kijkje aan de binnenkant te neme, daar heb je echt veel meer ruimte dan in de 8090
krolsteyr
@selten Nee om dat we best veel probleempjes met de 8090 hebben gehad, een paar jaar later hadden ze dan wel een nieuwe sk2 gekocht, na de splitsing van ons bedrijf is die van mijn oom, nou al helemaal afgebeund, hij weet ni van bij houden
selten
@krolsteyr
Die 8150 van Paul, heeft SK2 hé. Z'n 8110 is goed in te zitten met z'n tweeën. Voor ons huis over straat met 52km/h 😛
selten
@krolsteyr
Jullie bedrijven zijn gesplitst, en die 8090 die jullie eerst hadden is naar je oom gegaan?
krolsteyr
@selten volges mij wel een sk2, ja, eerst hadden we 2 8090s maar 1 is er nou van mij oom

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Steyr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!