Peecon Cargo, bezig met transporten.. Foto is geplaatst door johnnydutch op 05-07-2012 om 19:57:55, met 23 reacties.

Peecon Cargo

johnnydutch
Peecon Cargo, bezig met transporten.

Reacties

selten
Wat moet je met zon materieel? Ongelukkig grei.
Johndeere6210r
@selten

Hier bij ons zal je er op sommige plaatsen geen voordelen uit halen. Ik zie niet in wat het probleem is in Canada. Plaats zat daar
selten
@Johndeere6210r
Ik heb filmpjes gezien dat de wagen met de tractor aan de haal gaat. Dat hoef je in Canada ook niet te hebben.
johnnydutch
@selten valt wel mee hoor! En dat waren 3 assers. Verder komen hier ook nog wielgewichten in. En de klep steekt veel minder ver achter de laatste as uit.
worteljcb
@johnnydutch

Het komt juist door die 4e as. Dat is het probleem. Ik weet zeker dat de chaffeur met een beste zware vracht zich flink achter zijn oor gaat krabben. Ook al zijn de assen gestuurd. Het kost flink vermogen om ze te laten sturen met veel gewicht op die assen. Ik hoop voor jullie dat die voorste as een liftas is..
Johndeere6210r
@selten

Ik heb dat filmpje ook gezien 😉. Het hangt ervan af wat voor trekker je ervoor hangt e. Logisch dat je hier genen gaat voorhangen van 200 pk.
johnnydutch
@worteljcb zal wel meevallen. Zijn goed gestuurd en electrisch via loadsensing. Vraagt niet zoveel kracht. Ook zijn de 2 voorste assen liftassen. Heb ermee gereden en het wringt niet dus...
selten
@johnnydutch

Het zijwaartse gedans is niet te verhelpen met een 4-asser of met wielgewichten.
selten
@Johndeere6210r
Het vermogen maakt niet het verschil... Ik denk eerder het gewicht van de tractor....
devermeiren
@worteljcb electrische sturing kan je gewoon met de hand bewegen duss veel kracht zal er niet op komen zouw ik zeggen en met loadsensing enz zeker niet toch?
selten
Quote @devermeiren:
electrische sturing kan je gewoon met de hand bewegen duss veel kracht zal er niet op komen zouw ik zeggen

Jij snapt hem totaal niet hé?
johnnydutch
@selten Je wist zeker ook niet dat deze karren een extra verbreed chassis hebben!? En breder spoor!? Kan de vering op hogere druk zetten of afstempelen. Het is geen kar die op europees spoor staat ey! Dit is geen kopie van de andere karren. Deze chassis zijn volledig opnieuw ontworpen. Met een berg verbeteringen en veranderingen. Dat filmpje van die NH heb ik ook al tig keer gezien. Deze heeft geen Topdruk/trek, de bak is maar iets van 2.50 ofzo, en volgens mij geen electrische sturing. Electr. sturing schakelt uit boven de 20km en dan word de hele combinatie ook al veel rustiger op het zijwaardse gedans. En veel wegen zijn hier als provinciale wegen in NL. Ik zou zeggen maak je niet zo druk.... komt wel goed 😉
selten
@johnnydutch
Nee dat wist ik niet. Dat zou al veel schelen. Want als al die karren zo meegaan. Heb je zo een paar karren op de kant...
johnnydutch
@selten ja daar hedde wel gelijk in, het is altijd opletten als je met zulk spul rijdt. Kan er niet iedereen op zetten. 😉
selten
@johnnydutch
Hij is toch best wel netjes laag 😉
Johndeere6210r
Quote @selten:
Ik denk eerder het gewicht van de tractor....

Dat klopt idd. Maar logischer gewijs heeft een trekker van rond de 330 pk een hoger gewicht dan eentje van rond de 200 pk.
selten
@Johndeere6210r
Een fendt 920 is niet zo zwaar als een 936?
Johndeere6210r
@selten

I don't know...
casepumacvx225
Is die electrice besuring wa want heb verhalen gehoor da da nie mooi nakomt en vaak storing
newholland6640
@selten

selten weet het weer hoor......
selten
@newholland6640
Kinderachtige reactie. Kijk die video. Ziet er lekker veilig uit z'n kist!
MF Freak
Een topdrukcilinder zal hier inderdaad veel verschil maken maar de qualiteit van de banden maakt ook veel.
Ik heb bij Van Den Borne Aardappelen met zijn Big body 900 3-assers gereden en daar voelde je veel verschil. Bij de JD 6210R(demo) was het rijden een ramp op de weg, de kar reed met de tractor, en dit met 400 kg in de fronthef. Bij de Fendt 820 hing er 850 kg in de fronthef en had ik geen problemen, ook met de 828 zonder gewicht in de fronthef was er geen enkel probleem. Het probleem van de JD lag hem aan de slechte kwaliteit banden en de cabinevering.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Peecon Cargo ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!