Schlüter Profi-Trac 5000 TVL

Schluterfan
"5000er im Jugoslawien!"

De 5000TVL bij een warmtemeting. Om te zien of de trekker niet te warm zou komen werd hij ingezet voor een 15meter brede schijveneg bij een buitentemperatuur van 34graden. Over die schijveneg, om die 15meter te krijgen moesten ze er 2 naast elkaar knopen 😃. Wat opvalt op de foto is dat ze vodden of ik weet niet wat voor de onderste koelgazen gehangen hebben, waarom ze dat deden weet ik niet.

De 5000TVL is trouwens nog in de eerste uitvoering te zien op de foto, zonder extra brandstoftanks, de uitlaten nog door de motorkap,.... Blijkbaar merkten ze ook op tijdens de testen dat de trekker vermogenverlies had, de oorzaak scheen te liggen bij de uitlaten, die ze later naast de cabine plaatsten.

De testen gebeurden op een van de bedrijven van PIK Belje, die toen der tijd 46000 hectaren beboerden dicht bij de grens met Hongarije!

Foto: Karel Heinz Fischer, 2 bären auf Reisen.

Reacties

selten
Die zou ik ook wel eentje willen hebben 😛
interbriels
@selten wie niet zijn echt mooie trekkers !
Schluterfan
@selten

Mocht ik chauffeur zijn op die trekker, dan mocht je mee... om op het einde van de dag de mazouttanks te vullen 😃 😃 😃 .
selten
@Schluterfan
Ach zal toch wel meevallen 😃. Mocht jij hem hebben. En ik zou moeten tanken zou ik vlug eventjes de sleutel meenemen 😃
Schluterfan
@selten

Ik zou wel zo slim zijn om de sleutels bij me te houden. Owja, je zou ook nog mogen de luchtfilters en radiator uitblazen 😃. Voor een trapladdertje zou ik nog wel zorgen 😛 .
selten
@Schluterfan
Jij weet niet hoe lang ik ben 😃
Schluterfan
@selten

Je mag nog 2meter zijn, je komt er denk ik nog niet bij 😃 . Radiator moet nog lukken 😛.
selten
@Schluterfan
Na een dag hoeven de luchtfilters nog niet schoon 😛
Schluterfan
@selten

Als je een motorblok voor je neus hebt liggen met 21liter cilinderinhoud, dat wil nog wel wat lucht binnen zuigen, dus het lijkt mij nog niet zo verstandig om het niet te doen 😛 .
selten
@Schluterfan
Als JIJ er een dag mee rondrijdt? Ik denk niet dat er dan zoveel stof opkomt 😃. Luchtfilter schoonmaken eens per week ofzo? Ik denk dat niemand moeilijk doet over die 21 liter. Maar meer over het kostenplaatje 😃
Schluterfan
@selten

Nee, ik zou hem binnen rijden, mij een tuinstoel nemen en zitten genieten van het zicht met een fris pintje erbij 😃 .

Kostenplaatje, het is nu net wat je veel noemt 😃.
selten
@Schluterfan
Tsja, ik kan het denk ik niet gokken. We zullen zien of hij ooit ergens te koop komt 😃. Hier is er toch maar 1 van?
Schluterfan
@selten

Ik weet ook niet goed wat je ervoor zou moeten geven. Volgens Paul Van Samang moest die in 1999 zo'n 10 milioen belgische frank kosten, dus omgerekent 250000 euro's. Maar wat hij nu waard is, i don't know... Er is idd maar eentje van. Het paradepaardje van den Anton. Is pas verkocht toen de fabriek dicht ging.
selten
@Schluterfan
250 000€ vind ik persoonlijk voor z'n mega geval en z'n apparaat niet gruwelijk 😮. Dat hij m niet heeft gehouden 😛
Schluterfan
@selten

Dat was toen veel geld. Een Profi Trac 3500TVL stond in 87 in de prijslijst voor 150000euro, alhoewel er geen meer gebouwd werden. Das dan wel standaard en zonder btw...

Waarom Stetter hem niet wegdeed, simpel hij mocht zich eigenaar noemen van de enige en zwaarst in europa gebouwde trekker, en niemand kon daar toen mee pronken, behalve hij.

Wat Stetter ervoor betaald heeft weet ik niet. Naar het schijnt zou Egelseer ooit gezegt hebben dat hij voor veel te weinig weg gegaan is. Ik weet trouwens ook niet of de trekker in 93 verkocht is, of in 95, aangezien ik een foto heb van de 5000 in de loodsen van LTS... Dus of Egelseer hem verkocht heeft weet ik dus niet. Andere bronnen beweren dat hij hem er zo bijkreeg als hij enkele Euro Trac's kocht. Maar ja, wat is waar... Anton en Frans schenen elkaar toch vrij goed te kennen heb ik al gehoord.
selten
@Schluterfan
Die som willen velen volgens mij wel weten 😛. Is dat ook die vent van de Schlüeter villa?
Schluterfan
@selten

Anton, ja das de "grote baas" van Schlüter he. Scheen nogal koppig te zijn.
selten
@Schluterfan
Misschien is het ook maar beter dat Schlüeter de deuren heeft gesloten 😉
Schluterfan
@selten

Het is misschien door dat koppig zijn dat hij de boel zo lang kunnen rekken heeft, wie weet. Hij zei eens in een artikel uit 1991 als het over de Euro Trac ging dat hij vol moed de toekomst tegemoed ging, dus blijkbaar zag hij het toen ook nog altijd zitten.
selten
@Schluterfan
Stel je voor dat een merk als Schlüeter aan de Tier IV eisen zou moeten voldoen 😛. En ik meen dat het toppunt toch al gehaald was...
Schluterfan
@selten

Je mag gerust weten dat ik wel benieuwd zou zijn naar Schlüter anno 2012 .
selten
@Schluterfan
Die komt der toch niet 😃
Schluterfan
@selten

Nee, maar eigenlijk zou je met 1 oog moeten kijken naar Terrion, want K&P engineer of hoe het ook heet, bestaat uit ingenieurs van Schlüter.
jordi 1455
@Schluterfan
als ik het budget hat, dan hat ik de merkrechten van Schlüter gekocht en het hele profi-trac gebeuren nieuw leven in blazen en dan met trekkers tot 750pk en zo de sterkste productietrekker te krijgen.
Joop3
@jordi 1455 Zou ik ook doen, dan weet je zeker dat je budget binnen de kortste keren weg is. Keep on dreaming!

We moeten met z'n allen accepteren dat het hoofdstuk Schlüter afgesloten is. Wat zou er van, ééns zo'n glorieus merk, over zijn gebleven, als ze nu nog trekkers hadden gebouwd? Van de legende in elk geval niets meer...
dwaas88
@Joop3
dat hoofdstuk hoef niet afgesloten teworden
maar ja wel is het nu een legende
jordi 1455
Quote @Joop3:
merk, over zijn gebleven
.
Ik ga eerder alle aandelen van CNH opkopen.
DETAIL_MAN
Over die vodden gesproken, zou dat niet zijn gedaan om 'm minder goed te laten koelen? Als hij het met minder goede koeling uithoudt met die temperaturen, dan weet je zeker dat hij het ook uit houdt wanneer er normaal gesproken die vodden er niet in zitten.
schluterman
@Schluterfan
Een droom baantje van alle schlüterfans denk ik wel simon de testbestuurder zijn van de profi trac 5000tvl. 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Profi-Trac 5000 TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!