Steyr 980
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr 980 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Het differentieel weer in elkaar gezet.
Laatste
Reacties
Is niet van de profielfoto. Is een 2wd, maar dat maakt hem voor mij niet minder interessant, al was 4wd wel stoerder geweest.
Hoeveel projecten heb jij zo? Ik zie namelijk nog een steyr staan een 280 en een lanz ?
Ik probeer hem langzaamaan weer fris te krijgen, wat wel enige kreun kost...
Ach ja, ik kan nog een aantal jaren vooruit zullen we maar zeggen.
Gebruik je deze voor TT of puur voor de hobby van het rijden? Hier int dorp loop namelijk ook een 980 machtige 4 cilinders . Die heeft jaren voor de firma Hartjes TT gedaan.
In principe voor de hobby, en natuurlijk de T.O.T.rit in Boekel natuurlijk.
Maar het is ook wel een keer leuk om met TT mee te doen, kijken wat hij kan, maar dan moet ik eigenlijk nog een lijnpomp monteren.
Schitterend materieel z'n steyrtje. Zit hier die pijp op die aan de bovenkant gebogen is?. Ligt deze helemaal uit mekaar? Zijn er binnenkort foto's te zien van deze in topstaat ?
De uitlaat is iets gebogen, misschien dat ik hem vervang voor een rvs pijpke, da moetk nog een keer proberen, hij moet ook niet teveel herrie gaan maken. De foto's staan erbij dat hij een eindje uit elkaar ligt, de motor heb ik al open gehad. Nu alleen olieafdichtingen en remmen vervangen. Die topstaat zal overigens nog wel even duren, maar is wel de bedoeling.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als er een RVS pijp op kwam. Maar dat is een eigen keuze. Als je dan een keertje TT rijdt klinkt het wel lekker. Alhoewel die originele demper van een 870,980,1090,1100,1200 al een heel mooi geluidje heeft naar mijn mening. Welke maat banden liggen er trouwens achterop? Het opknapproject ziet er trouwens wel heel net uit!
Ik ga over het algemeen ook voor originele onderdelen.
Er zitten nu 38ers onder, 12.4 breed. Ik wil er 16.9-38 op leggen, maar ik moet ook andere velgen hebben, liefst Steyr velgen natuurlijk, dus als je nog wat weet...
die originele steyr velgen zijn moeilijk aan te komen. Ik ben ook op zoek naar 'nieuwe' banden. Dit moet dan wel 16.9R34 zijn. En dan ook Steyr velgen . Maareh die 8090/8080 werden die niet op 16.9R38 geleverd?
Maar liggen er dan nu geen Steyr velgen op? En 38" is toch niet origineel?
staan in limburg bij valtra dealer
Bij welke dealer, Mooren?
En wat leg je voorop? Tsja ik weet dat 540 of 600's mooi staan. Hier int dorp loopt er een op 16.9R34's vind ik ook niet verkeerd staan. Ik vind persoonlijk 38's te dik. Maareh komt hier ook een cabine op of zat hier al geen cabine op?
Voor zit 7.50-20. Er heeft std wel een cabine opgezeten, maar die hebben ze eraf gehaald, alleen de verstevigingen zaten er nog onder en de spadborden waren gruwelijk verrot maar het blijft toch een cabrio (tot-rit).
Zat hier z'n Fritzmeier op die op jou profielfoto staat?
Ja, dat waren volgens mij de cabines die ze toen opbouwden, op zich best wel een mooie grote cabine, op google vind je zo'n folder.
Mooi op het rubber. Is ook een optie die ik hou die 7.5R20's
Heb jij nog die Fritzmeier Europa?
Nee, die was er al af toen ik hem kocht.
Jammer ik ben eigenlijk opzoek naar een cabine voor onderdelen. Die van ons heeft rotte deuren en mist wat ramen...
Eigenlijk is de verhouding tussen 540-38 en 7.50-20 qua breedte een beetje te groot, daarom dat ik voor die 16.9 ga.
Ik heb hier een Steyr 760 gezien die op 540/65R38's stond... Met voorop denk ik 7.50-20. Vind dat die banden veel te kort op het spatbord lopen. (vind ik ook al bij onze 760 Super op 9.5R44). Maar 16.9R38 zou opzich wel mooi staan. Loopt die ook lekker hard op . Spatborden opgehoogd? Zou je dan nog een cabine erop krijgen ?
Zou daar in de sloop niet meer iets voor te krijgen zijn?
Tegenwoordig vinden ze het wel "in" om van een youngtimer een cabriotrekker te maken, dus wie weet, vind je nog wel zoiets.
Ik heb geen idee waar ik moet gaan kijken voor dat soort onderdelen . Had haast een cabine van een 644, totdat de vader van die jong zei dat t niet mocht...
De 870 heeft de spadborden lager staan dan een 980, dus is er ook een aanpassing voor. Dan zal dat ook wel met een 760 kunnen.
Ik ben bang dat de cabine dan niet past . Kan ik beter gewoon op 16.9R34 gaan rijden . Hij loopt nu toch al 36km/h...
Voor een 760 past 16.9-34 al goed, en 36 is een mooie snelheid, das volgens mij al harder dan een 980 met 38".
Ja dan komen de banden haast tegen de spatborden. En hij draait 2700 toeren. Al +-10000 uur lang
link.marktplaats.nl/579580014/
Hier staan velgen, die lijken op de standaard velgen van de Plus-Serie
Bedankt voor de tip, zien er niet slecht uit. Ik moet er alleen nog achter zien te komen hoe breed ze op de trekker komen te liggen.
Zijn opzich al mooie bandjes. En zou wel moeten kunnen op de tractor, omdat het dezelfde velg lijkt... Maar daar zou ik over mailen
Heb ik al gedaan. Doe je ook mee met tot rit boekel?
haha, nee. Ik rij die tractor niet voor een rit, meer voor de hobby van het rijden/werken. En die tractor van ons, past er niet eens tussen. Daarbij zoek ik ook niet rustig te rijden
Ja, het gaat wel altijd met een slakkengangetje, maar is wel mooi om mee te maken. Ik ken ook altijd veel volluk dus dat maakt het wel gezellig.
Ik ken dan praktisch niemand . Laatst wel met de 760 een JD en een lanz ingehaald
Haha, dan ben ik het niet geweest, want mijn Lanz gaat harder...
Die waren aan het toeren . 760 loopt iets van 33km/h . En dan met z'n open uitlaat erop. Ziede ze kijke
En hoe was de TOT rit?