Schlüter S60
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter S60 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
1961, De eerste generatie Schlüter trekkers met Louis Lepoix motorkap erop komen op de markt. Deze motorkap is een van de grootste kenmerken van Schlüter, misschien ook de reden waarom ze die bleven gebruiken tot in 93. De trekker op de foto is een S60, 3 cilinder Schlüter Diesel met 4.8liter cilinderinhoud en een vermogen van 60pk. Schlüter zou Schlüter niet zijn, mocht ook van dit exemplaar niet zeldzaam zijn, amper 15 stuks zijn er gebouwd. Je had ze ook in het groen met beige velgen.
Deze goed bewaarde is van "Miiir", beter bekend als SchlüterWilli. Hij mag zich "trotse eigenaar" noemen van een "Schlüter traktorkerkhof". Als je niet courante onderdeeltjes zoekt, moet je bij hem zijn .
Foto gemaakt in Freising, in 2009
Laatste
Reacties
Lijkt me een 4
Edit: is een 3 zelfs
Nee dit is een S60 met 3 cilinder .
Las t. 2 pk verschil maar de helft aan cilinders.
De AS 45 had het zelfde blok, met 45pk. Die dingen leg je niet stil .
hihi, zullen we wedden ?
Das enen mee langen wielbasis dan, als je er zo op kijkt. Twas omdaje der eens over bezig waart he dat da bestond dak dacht das dendezen
Die dingen rijden op stationair toerental verder .
Idd, Gerard had nen 750, das beetje zelfde alleen groter motorblok en zwaarder boite.
hihi, onze kipper derachter met 12,8T lading ? 760 ging haast stil voor 10T lading
Tja, 4.8 liter, daar is de gemiddelde vierpitter nog maar een kleintje bij
Das geen vergelijkende test he. Een Steyr 185 uit die tijd is ook zo'n grof blok ijzer.
Hoezo is dat geen vergelijkende test? Beide evenveel vermogen, alleen de 760 heeft een vierkante 4. Deze een langeslag 3...
Ahja, kweet op dewelken dajet hebt
valt de SH60 ook onder die 15 stuks? of enkel die met de nieuwere motorkap?
De S50 was de opvolger van de AS45, het zelfde blok erin .
@Selten
Om een of andere reden zijn 4 cilinders zo pittig niet als een 3 cilinder van het zelfde vermogen. Je merkt dat al in het gas geven vind ik.
Als je een Schlüter Compact 850V naast een Super 850V zet gaat het ook niet gelijk op, de Compact heeft een 4 cilinder 4.7liter, de Super een 6.3, 6.4 of 6.6liter (hangt van bouwjaar af). De 6 gaat wat langer doorboren, want die heeft een gelijk koppel als een MAN 6cilinder van 105pk.
Dus het is oneerlijk voor de Steyr, of snap ik het nou niet ?
In mijn ogen wel, daarom dat ik over een 185 begon. Zet die ook qua bouw eens naast zo'n AS 45 of S60, gaat beetje de zelfde richting uit.
Maar het kan goed zijn dat een Steyr 4 cilinder behoorlijk pit heeft, weet ik niet, heb er geen ervaring mee.
Drie of een veelvoud, is sterker dan een 4 of een veelvoud Daarom waren in de jaren 1970 de 14/1568 ook niet zo populair als de 14/1566, zelfde voor de 1150/55 van MF
Hij heeft redelijk pit . Maar jij zei niet te stoppen . Ik krijg een 4TI aardig goed stil voor die kipper . Is trouwens een enkelasser
4 cilinder is naar mijn idee ook redelijk taai. Alhoewel een 6 cilinder nog taaier is
Ik heb nog maar weinig 4 cilinders gezien waarvan ik zeg, daar zit nog eens pit in. Niet te vergelijken ook met de 4cilinders die ze nu maken, waar bvb Sisu de volle 171pk uit perst, als daar geen pit in zit, dan weet ik het ook niet meer . Ik vind het geluid van een 4cilinder ook maar soft, ten opzichte van zo'n 3 of 6cilinder, daar hoor je gewoon dat er pit in zit .
3 cilinder vind ik niet mooi klinken... Gelukkig is die 4cil van ons lekker taai
Maar een 1466 is toch 6T?
Idd, een Compact 750 is weer wat anders, moeilijk te omschrijven .
Nee, Schlüter Holland 60 is de exportvariant van de S50, daar zijn er wel wat van gemaakt, populair trekkertje toen .