Foto van een Fendt Sjomp, bezig met trekkertrekken.[@ArnoFendt] op de weegschaal............... Foto is geplaatst door eddyscania op 29-07-2012 om 19:50:54, met 26 reacties.

Fendt Sjomp

eddyscania
Foto van een Fendt Sjomp, bezig met trekkertrekken.

@ArnoFendt op de weegschaal..............

Reacties

Toontje kemper
Op de weegbrug waar iedereen teveel beladen was, of is de weegbrug dan niet goed?
ArnoFendt
@Toontje kemper

Ja, de weegbrug weekt minstens 120kg af.
hoekske
Ding klopte precies mee de onze. Heb nie mee gewicht hoeve sjouwe iig.
ArnoFendt
@hoekske

Ikzelf had er in beide klasses zo'n 120kg minder aan hangen. En van diverse andere deelnemers heb ik hetzelfde begrepen.
hoekske
@ArnoFendt ja klopt heb het ook van meerdere gehoord. Meestal als we bij ons wegen mag er ook nog gewicht bij. Zeg alleen da ik hetzelfde woog als mee de onze. Nog iets gemaakt vandaag?
unipower
@hoekske bij mij op het werk gaf hij 4630 aan en op deze weegbrug 4620 dus ik heb niks hoeve sjouwe is makkelijk he heb jij nog iets klaar gemaakt?
eddyscania
@ArnoFendt

er klopte wel meer niet, zo hebben de g of h klasse maar 1 keer getrokken heb ik begrepen.........was een beetje chaos..............
hoekske
@unipower ja bij mij klopte het gewicht ook mee thuis dus was wel hendig.
was 1e in de 11t.

@eddyscania het liep ok maar een bietje uit. om 8 uur ware ze pas klaar ofzo. mja wa wil je als ze 2 weegbrugge hebbe en maar 1 gebruiken op 3 sleepwagens
unipower
@hoekske ja das zeker hendig gefeliciteerd! hij brulde ook wel mooi 😃 . ze gebruikte er wel 2 alleen die tweede was alleen voor de specials volgesmij.
unipower
@eddyscania ja en s'morgens zou het om 9 uur beginnen maar toen was er nog geen sleepwagen te bekennen en baan 3 was nog kei vet daar waren ze toen pas mee begonnen omdat eraf te schuiven.
eddyscania
@hoekske

dat riepen ze om 09.30 al dat er een weegbrug erbij moest komen........welke trekker had je bij?...........
eddyscania
@unipower

ik kwan zo rond 09.15 en de baan was nog niet gemaakt, de sleepwagen op baan 1 waren ze net aan het lossen, die van baan 2 stond al wat te klooien, en van baan 3 voor de autosport zat vast en kon ook nixs dan zijn daffieduck van de aanhanger gooien...........
hoekske
@unipower ja dank je 😄 ja op het laatst gebruikte ze die 2e wel voor de specials.
Maar hoorde da ze er maar 1 gebruikte omda ze vorig jaar gezien hadde da er verschil tusse de weegbruggen zat.
hoekske
@eddyscania ben blij da wij pas om half 11 ofzo daar ware als ik da zo hoor.
Had de 930 bij.
Baan was egt slecht ja, kon niks geen snelheid maken, na een paar meter zat er al een berg zand voor de wagen, en dan ook nog met een zowa vlakke ketting trekken.

Ben je lang daar geweest?
eddyscania
@hoekske

tot 17.15 toen het net begon met druppelen.
ik had goeie buurt van intererik en vader.

ik had geen goeie camera bij en heb alleen deze foto gemaakt.......daar zal ik niet zomaar weer komen volgend jaar, tenzei het beter geregeld is.........
hoekske
@eddyscania heb je het nog lang volgehouden. Mja het weer was ook goed.
Di is ook het 1e jaar da het daar zo slecht geregeld was. Van die weegbrug was gewoon waardeloos en de baan, tja weer kan niemand iets aan doen hadde de avond ervoor 20mm regen gehad hoorde ik.
ArnoFendt
@hoekske

Zowel in de 3,5ton en 4ton een vierde plaats.
Maar dat van het verschil tussen de weegbruggen zou geen probleem moeten zijn. De tweede weegbrug die er lag, was die van de Big Benz sleepwagen. Bij deze weegbrug kun je de nulwaarde aanpassen. Dus gewoon dezelfde trekker op beide weegbruggen plaatsen, en die van de Big Benz aanpassen aan de ander.
hoekske
@ArnoFendt ja da is ook zo maar opzich maakt een verschil tusse 2 nie uit.
Ze gaan tog met de hele klasse over dezelfde brug dus dan is het voor iedereen hetzelfde. Of de ene nou 100kg meer aangeeft als de ander maakt dan niks uit, je merkt het alleen als je meerdere klasse rijd en op bijde brugge komt. Meestal zijn de mensen die net te zwaar zijn en er niks meer af kunne hale degene die erover klagen.
ArnoFendt
@hoekske

Het zijn zowiezo meestal dezelfde die klagen/zeuren.
unipower
@hoekske ow ja zou goed kunnen wij zijn er het laatste jaar niet geweest want we waren op vakantie. dit jaar duurde het bij sommige ook erin en eruit.
ArnoFendt
@hoekske

Heb jij of ga jij dit jaar nog NTTO gereden/rijden?
hoekske
@ArnoFendt nee nog niet gedaan en zal er ook nie meer gaan denk. Alphen is al nk en in bakel is alleen 7 en 9 ton. Verder is er niks meer in de buurt.
Wel jammer mja volgend jaar weer is proberen.
Gaan iig in boerdonk nog is oefenen op klei.
Ga jij nog wel ntto rijde di jaar?
ArnoFendt
@hoekske

Dit jaar twee keer NTTO gereden in de 3,5ton. 2e plaats in Made en een 7e in Oudenbosch. In Oudenbosch had het een 1e plaats geweest kunnen zijn. Als derde deelnemer had ik de definitieve proeftrek maar liet deze vervallen om dat ik het gevoel had dat de baan beter zou gaan worden (maar werd niet beter). Deze afstand zou de tweede afstand zijn geweest. Mijn officiele trek was bijna 10 meter minder. Een Fiat 850 had de verste afstand maar werd voor de vermogenstester gedikwalificeerd omdat deze door de aftakaskoppeling ging. Had voor mij dus een NK-kwalificatie kunnen zijn.
hoekske
@ArnoFendt

Oh netjes gedaan dan. wel jammer da je net nie naar het NK mag, zeker omda het dichtbij is.
Ja das altijd klote als je de proeftrek hebt wanneer kies je goed. Had het vorig jaar in bakel ook, reed als 4e en kon ook kiezen, liet em staan maar achteraf had er miss nog wel een paar meter meer in gezete.
Mja ik heb nog mar 5 keer op klei gerede dus kan tog nie mee kome met die andere opt NK. Nog wa meer voor oefenen denk 😉
ArnoFendt
@hoekske

De proeftrekkeuze was extra moeilijk omdat we eerste klasse waren en het lastig in te schatten was, wat de baan zou gaan doen.
Sinds dit seizoen heb ik andere banden met wat meer profiel (15mm in plaats van 5mm) en vooral op de klei geeft dit meer grip.
Ik heb heb nu zo'n 10x op klei gereden, maar pas 2x met deze banden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Sjomp ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!