John Deere 7500
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 7500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan zal er toch echt iets niet goed zitten bij die hakselaar.
Zoiets zou echt niet mogen bij een machine die je maar een paar weken per jaar gebruikt.
overdrijven is ook een vak! hij is zowiezo niet bij de derde dealer. en de motor is zeker niet al 6 keer los geweest van deze hackselaar.
als je er niet alles van weet zet het er dan ook niet neer! je kunt wel geen fan van jd zijn. en ik zeg ook zeker niet dat dit een goede hackselaar is. maar dit klopt niet.
1 ding klopt wel dat ze deze hackselaar nooit hadden moeten zien.
Ken jij deze hakselaar?
Dat der zoveel van die motoren nodig zijn dat ze maar weinig voorraad hebben :lol:?
Die krat stond afgelopen februari onder een dikke laag stof
Zou raar zijn als ie rond die tijd al een motor heeft versleten :lol:
Ik had gedacht dat je zou happen
Als je in januari de boel kapot draait krijg je de mais er helemaal niet meer af denk ik
Mais eraf in januari is toch tijd zat? Hier hebben ze wel vaker geoogst in Januari/December :lol:
laten we dan anders formuleren hij staat al wel voor de 10e keer in de werkplaats met een (hele) grote storing tijdens het seizoen waarvan zeker 5 keer dat onderdelen van de motor moesten worden vervangen of repareerd rest waren altijd storingen van 1a2 dagen
Er is nu meerdere malen gevraagd wat het probleem is/was. Daar komt niks op terug.
Beetje makkelijk praten zo. Kwestie van iets met een klok en klepel en duidelijk niet weten waar die hangt.
doet ie net... tegelijk
En hoe is de kwaliteit van de FX Gen I?
@jmos bij een hyrdolock zijn de invoer rollen hydrolisch aan gedreven ! die hakselaars zijn strek genoeg maar als het te snel gaat blijven de invoer rollen staan terwijl de moter net bij zijn koppel komt ! die aandrijving van die rollen is te zwak !
Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, behalve als hij New Holland heet? Eerst Hesston inlijven, die bunkerhakselaars hadden 1 groot nadeel, de hydraulisch aangedreven invoer, die de tenondergang van dit concept betekende, en het vervolgens nog een keer proberen? Sufferds die er daar rondlopen. Sowieso de dwarsgeplaatste blazer van de FX'en laat te wensen over. Blijf van mening dat ze beter, na de overname van Case de Mammoths door hadden kunnen ontwikkelen.
Die dingen laten werken
Klein foutje: Hesston en NH hebben weinig met elkaar te maken, behalve dan, dat ze beide van Fiat zijn (/geweest) NH id nu van Fiat, Hesston in de jaren 80 en begin jaren 90.
De 8790 doorontwikkelen was idd een goede keuze geweest.
Krone heeft ze anders redelijk succesvol in de markt gezet. Als nieuwkomer niet heel makkelijk. Ik zie het Fendt zo nog niet nadoen, ondanks dat ze de naam mee hebben. Nou heeft Krone natuurlijk zoveel geluk gehad, dat ze net voor de gigantische opkomst van de biogasinstallaties de hakselaar klaar en bedrijfszeker hadden.
Krijg je nu ruzie met mengeledriver ?
Hesston en NH? Vallen niet meer onder dezelfde holding. Toen Fiat FNH kocht, hebben ze nog een tijdje beide series gehad, daarna is Hesston verkocht De laatste 2305's en zo zijn nog onder FIAT kleur en type verkocht. De eerste FX'en ook trouwens! Fiat had op dat moment Hesston al weer verkocht. Ik dacht een deel aan Tenneco en AGCO In NL zie je ze niet, maar in bepaalde landen wel, bijv Frankrijk.
idd hij loopt ook wel bij de goeie loonwerker om het zo maar te zeggen.
wat ik er van weet is dat de motor los is geweest (vraag me niet waarom) is in ieder geval nieuw spul in gekomen. maar er zat een oliekanaal verstopt en daarom ligt hij nu uit elkaar.
maar het wordt ook maar gezegt.
maar 1 ding is zeker hij is niet 6 keer zover los geweest.
en het zal ook mede door het gebruik komen daar.
maar zijn nu staat er 1 foto op tf met een verhaal er onder. en is dus de hele serie(merk) hackselaars helemaal niks meer?
omdat ik de antwoorden net als jd 7810 al zegt niet heb. hij is van mijn vaste loonwerker en hijzelf laat niets los. wat we weten horen we van de medewerkers (tevens buurmannen) en elk keer dezelfde verhalen plotseling vermogens verlies zeer zwaar roken en niet meer willen trekken 4 keer is de propeller van de koeler afgebroken en de koeler doorboord vorig jaar in de mais hebben ze 3 verschillende demo hakselaars gehad ten tijde dat deze weer met motorproblemen in de werkplaats stond. wat ik gister van de eigenaar hoorde was dat er een nieuwe motor in zou komen maar of hij nu ingeruild is voor de grotere die er nu loopt blijft hij het antwoord schuldig
je hebt zo'n ding toch ook om te gebruiken en of je de 10.000 uur er nu in 4 of in 8 jaar oprijd mag toch geen verschil maken?
bij poppink staat een claas 860 al op 8400 uur
Wat betreft deze hakselaar. Onderhoud is bij deze firma verre van goed. Zal ook wel de reden zijn dat deze klachten bij andere 7000 serie hakselaars (bijna) niet voorkomen.
Of je die 10000 uur in 4 of 8 jaar er op draait maakt inderdaad niet uit. De 10000 uur zelf wel, en de manier waarop ook. Onderhoud is en blijft belangrijk voor een lange storingsvrije levensduur.
ik bedoel het ook anders hoe je die 10 000 uur opdraait.
wie je er op hebt zitten hoe ze er mee omgaan. dat maakt echt een heel verschil! heb bij poppink ook stage gelopen. maar raar genoeg had je daar binnen het bedrijf vaste klanten die om de haverklap weer wat kapot hadden.
en ja de ene machine merk/type is beter als de andere. simpel zat maar de manier waarop je het gebruikt maakt veel verschil.
maar nogmaals dit is gewoon een maandag morgen machine. maar de hele serie is verder wel goed. en ze vervangen het daar pas als het echt kapot is. en als bijv. een lager raast dan vervangen ze hem daar echt niet hoor.
Dat het onderhoud verre van goed is, verklaart ook dat trekkers daar 20,000 uur lopen? Ook wat betreft de hakselaar, met het verhaal 'onderhoud verre van goed' De hakselaar had het direct al niet goed toen ze hem kregen, dus wat heeft dat met het onderhoud te maken m.b.t. tot die hakselaar??? Ik loop daar nu stage en dan loop je mee in het bedrijf, veel van jullie hebben verhalen van 'horen zeggen' gezeur! Er wordt veel te veel gezegd zonder dat men het ware weet.
Te weinig smering van de krukaslagers (wat het probleem hier is) kan een fout zijn geweest bij het gieten van het blok, maar slecht onderhoud kan het probleem verergeren. (Gevalletje van er is maar één druppel nodig om een emmer over te laten lopen)
Het zal toch wel een reden hebben waarom dit bedrijf zo vaak stil staat langs de weg, op het land of in de werkplaats t.o.v. andere loonbedrijven.
van welke 7710? Met de toplampjes?
Krijgen nog wel meer vooras problemen daar. Loopt daar ook een 77/7810 met 2 verschillende merken voorbanden met groot verschil in omtrek. Gaat zeker problemen geven, als dat deze al niet is. Dan vraag je er toch om
Zoals al eerder gezegd. Veel storingen daar zijn terug te lijden naar slecht, gebrek aan of verkeerd (lees zuinig) onderhoud.
Oh ok kan wel jah, ja dat heeft kamphuis nou mooi terecht, met die volvo, mooie oprijdvloer erop!
Zal je van een juist antwoord voorzien :
Elke verstandige en serieuze machine gebruiker die weet waar hij of zij mee bezig is en zijn of haar verantwoording neemt betreffende het op tijd en op de juiste manier uitvoeren van noodzakelijk onderhoud !!!
Wat een gewauwel hier zeg ongelovelijk.
Wat ben jij eigenlijk als ik vragen mag? Slager, melktransporteur bij DOC of loonwerker?
Ah zo, doet je vader nog veel op bedrijf? anders red je dat toch allemaal net met 75 ha grond en 70 melkkoeien?
aah oke duidelijk
als je het als boer heel goed doet kun je ook wel goed geld verdienen
oh zo oke
heb je holstein's?
Het is ook belangrijk om plezier te houden in je werk. Als broertje in maatschap wil, moet hij ook werken ervoor.
fleckvie? vind het geen mooie koeien maar daar heeft ieder zen mening over.. hebben volgens mij wel minder veearts kosten en is minder vaak wat mee, maar geven ook minder melk
En voor iemand die niet altijd bij huis is is dat nog ideaal ook welke tfer dan? als ik vragen mag
Voor zover ik weet, is de grijsgespoten as een andere, dan die groene...
ooh haha hebben die fleckvie?
Aha, positief of negatief?
Beter door de gemeente dan door de bank. Tenminste, dat hoop ik voor je.
is goed maar ik zoek het bed op aju
Is toch altijd negatief?
Hoe doen ze het dan?
Wees blij met die klei daar in de polder! Heb niks met klei, maar is een makkelijker grondsoort dan die veenachtige troep...
grond hebben is mooi. Maar je bent zo een half miljoen kwijt dat wel door dezelfde koeien opgebracht moet worden. Rente is momenteel laag, maar als dat oploopt naar een procent of 5 hakt het er wel aardig in. je gaat er qua financiering zo een halve euro/kg melk op vooruit, kan ook een blok aan je been zijn bij de volgende stap, zit je op slot.
Alleen al hoe je van het ruwvoer af komt met 1koe per ha
Jij zit toch op zavel-lichte zeeklei? Dat is wel mooie grond! Goede waterhuishouding en vruchtbaar. Is ook fatsoenlijk te bewerken.
klopt
valt erg tegen hoor! bij ons zit ook zware grond (tot 60%) en nog geen 5 km verder op zitten ze onderhand op zand :S
Dronk.. euh. Dronten
Je gaat door naar de volgende ronde
Ach als je wat kunt verkopen wat niet naast de boerderij ligt voor dubbele of driedubbele van normale prijs biedt dat wel weer mogelijkheden...
dat zeker, moet je even de een na laatste zin lezen
Weet niet hoe verder alles in elkaar steekt, en hoef ik ook niet te weten.
Moet nu allemaal wel "even" opgebracht worden. Lijkt het mij eenvoudiger om eerst wat extra vee te houden. Extra liters melken met grotendeels bestaande machines, gebouwen en voorzieningen. Als je niet duur hoeft te bouwen, zoals nieuwe melkinstallatie machines en personeel ga je er op kostprijs aardig op vooruit. Krijg je naar mijn idee het spulletje makkelijker weer in evenwicht. Maar moet iedereen verder mooi zelf weten, houdt het spannend en interessant dat iedereen er anders over denkt
Of draait het allemaal om 1april 2015. Maarja, dan komt er ook een schreeuwend tekort aan RMO chauffeurs met al die melk. Merk het al wel, dat worden gouden jaren!
Goed argument! Maar persoonlijk denk ik, dat je als boer straks aangewezen bent op grondbezit...
Dat denk ik ook, maar als je maar een vracht beurt is er wel weer grond te krijgen... Of het moet al grond zijn wat naast de stal ligt wat gekocht wordt.
Haha gouden jaren winter
altijd jammer dat ze dan niet mee willen werken...
Scheelt zoveel tijd en geld, maar ieder heeft dan natuurlijk de beste grond...
12,5 liter !