Fendt Katana 65
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Katana 65 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Importeren zal voor de importeurs van Fendt niet zo moeilijk zijn, maar verkopen, das een ander verhaal...
Fendt zal hard moeten werken om hier klanten voor te krijgen schat ik. Loonwerkers gaan niet snel over op een ander merk bij een hakselaar denk, zeker niet als het merk nog maar een jaar of hooguit 2 jaar hakselaars bouwt. Krone, New-Holland, Claas, John Deere, dat zijn de merken waar de loonwerkers op vertrouwen en al jaren lang mee werken. Krone bouwt dan ook niet zo erg lang al hakselaars denk maar die heeft wel het voordeel denk dat ze al breed in de hooibouw vertegenwoordigd waren, Fendt heeft volgensmij enkel tractoren op zen naam staan die echt in eigen fabrieken gebouwd zijn en misschien die maaidorsers, maar volgensmij komen die uit de zelfde fabriek als tig andere merken van Agco of waar is Fendt van?
Gewoon MF allemaal.
Tis maar wat je gewoon vind. Dronningborg DK toch ?
Fendt maakt nooit zoveel zelf, dus bijzonder vind ik het niet nee.
Maar het gaat er toch helemaal niet om of je iets daadwerkelijk zelf maakt of niet ? Dat is een imago kwestie denk ik. Het gaat er mijnsinziens om of de prijs kwaliteit verhouding goed is. Wat er dan voor stickers op zitten of wat kleur het ding heeft is smaak.
@JD6930 In de hakselaarmarkt is er nog wel plaats voor een speler als deze, AGCO heeft hier een prima product neergezet dat zich in de komende jaren ook in Nederland zal bewijzen.
@Niels OM Machine hakselt geweldig
Tja, maar Krone had wel ervaring met hooibouwmachines, en dat heeft Fendt niet, die heeft enkel tractoren zelf gebouwd alvoorens ze aan deze hakselaars begonnen. Denk dat dat ook wel wat scheelt, dat men eerder in een Krone hakselaar stappen door dat Krone al jaren hooibouwmachines bouwd, ook al is een hakselaar een heel ander type machine als een schudder etc.
Als John Deere bijvoorbeeld in een keer begint met vliegtuigen te bouwen uit het niets, zonder enige overname of wat dan ook, zullen die dan snel verkocht worden? Dan moet je ook eerst goed het vertrouwen zien te winnen in die sector. Das bij Fendt hetzelfde met ide hakselaar, al hebben die dan wel het voordeel met de Fendt trekkers die een loonwerker die nu Fendt npog maar kort hakselaars bouwt voor een Fendt hakselaar kiest dan waarschijnlijk ook wel heeft.
Dus als je een goede schudder bouwt zal het eerder verkocht worden, dan dat je een goede tractor bouwt? Snap jouw verhaal niet zo.
Geloof maar dat deze hakselaar is ontwikkeld door mensen die echt wel verstand hebben van hakselaars. Daar zorgt anders AGCO wel voor. Er zal ook wel een goede gedachtengang van AGCO achterzitten dat er de naam Fendt op komt en niet bijv MF
Dus als je een goede schudder bouwt zal het eerder verkocht worden,
Dat zeg ik niet. Als een schudder etc. Dus ook persen, en al die andere machines, een Pers komt dan nog redelijk in de buurt.
Daarom doe ik dat ook niet.
Heb je ook een idee hoeveel persen AGCO bouwt?
Maar dan nog, een hakselaar moet goed hakselen.
Dus ik snap nog steeds niet waarom je er meer vertrouwen in moet hebben als het merk goede persen (of wat voor werktuigen) bouwt.
Verder is het niet ongewoon dat ingenieurs niet hun hele leven bij de zelfde werkgever blijven. Dus ook mensen die dit soort machines ontwikkelen zijn te koop.
Reken maar dat Fendt er alles aan doet om een goede machine in de markt te zetten. Als blijkt dat het een betrouwbare machine is die zuinig met brandstof omspringt, zullen Fendt (trekker) rijdende loonbedrijven niet lang aarzelen.
Tja, dat het kwaliteit is, die Fendt haksleaar, geloof ik heel goed. Geloof goed dat het goede machines zijn.
Dat mensen zeggen dat ie op de Fendt Katana lijkt komt enkel door de hoge kont die ook nog eens in vorm redelijk overeen komt met de Fendt, maar als je ze langs elkaar zou zetten zou je denk ik toch wel heel wat verschillen zien aan de kap. Als Fendt er nu geen had gebouwd, zou men zeggen dat ie op Claas of New Holland ofzo lijkt. Als Fendt later zou zijn met de Katana als JD met de nieuwe hakselaar zouden er juist reacties komen dat ie op de JD lijkt.
Iedere hakselaar heeft (tegenwoordig) een cabine, voor grote wielen, achter kleinere, een gras, mais of een andere bek er aan hangen die vaak ook nog eens van Kemper af komen (JD kwaliteit ) Bijna iedere hakselaar heeft een grote komt achter de cabine, de huidige J's zijn vergeleken hakselaars van andere mekren maar mini's als je naar de kont kijkt, iedere hakselaar heeft een pijp, en voldoende luchtinlaten, dus wat dat betreft lijkt iedere hakselaar tegenwoordig wel op elkaar.
alleen moet je ze ook nog zien te verkopen.de tijd zal het leren.
alleen moet je ze ook nog zien te verkopen.de tijd zal het leren.
Tja, ook goed dat het Kemper gebleven is, en niet zoals Lanz, Gebr Douve? Horst, in JD opgegaan is. Dat zal ook wel liggen omdat het volgensmij niet geheel van JD is maar JD groot aandeelhouder is zover ik hier op TF ooit heb gelezen.