Lanz Bulldog D 1616
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lanz Bulldog D 1616 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ging niet goed. Grond was te nat of de cultivator trok te zwaar met de nieuwe punten waarvan er al 2 gebroken zijn (zie foto). Zelfs met de Fendt ervoor nog niet op zijn diepst. (kan nog 10-15 cm dieper)
Ook werkt met de 2 nieuwe veren het lift systeem niet, maar zakken ging nu super Nu de middenweg vinden.
Hoe werkt dat liftsysteem dan?? Is dat net zoiets als een palkast ploeg??
Aan de as van het grote wiel zitten twee schijven met daar tussen busjes. (link.marktplaats.nl/611903133/ is een beetje te zien op deze foto's) Wanneer je aan het touw trekt valt de kam die daarachter hangt in deze busjes en lift hij zich zelf op. (soort tanwiel met tandheugel pricipe). Probleem is dat wanner hij hoog is de kam (tandheugel) niet terug schiet en hij dus blijft haken en de wielen blokkeren. Wanneer je iets achteruit rijdt gaat schiet hij dan wel los. Nu had ik nieuw veren maar deze waren zo strak dat de delen niet eens in elkaar kwamen
Ben benieuwd naar het filmpje, altijd mooi om te zien.
Foto's: heide-ploffers.nl/Fotoalbum/2012/…
Oke dat kan, een cormick ploeg die er gister ook was werkte wel anders.
Ja, zit er nu 3 weken in. Samen met een kennis zelf ingebouwd.
Die andere foto was nog van ervoor, deze trouwens ook. Heb geen foto dat hij erin zit, maar er is aan de buitenkant niks veranderd.
We (ik, mijn vader s'avonds en kennis) zijn er totaal ongeveer 60 uur mee bezig geweest. Daarvan is wel 10 uur schoonmaken, 4 uur lagers vervangen en nog x aantal voor andere klussen. Alleen de tandwielen wisselen lukt wel in 40 uur.
Snelgang komt van egelmeers, is niks mis mee en past perfect. (je moet alleen ff paar keer passen omdat je hem een aantal steken kan verzetten op de as en hij soms makkelijker of moeilijker glijdt, waardoor de schakelpook ook zwaarder gaat bij moeilijk glijden, en te licht veroorzaakt slijtage. )