Veenhuis VTT 600
2.451 foto's van @Loonwerker_Erwin
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Veenhuis VTT 600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dramading
Wel mooi drama
Mooi voor de Wopa
denk alleen dat de meeste loonwerkers hier in de buurt dan niet blij zullen zijn
Wat mankeert hieraan dat die "weer" te koop staat?
Is te lomp denk ik.
Is toch een 500?
Trouwens foto zelf gemaakt?
mascus.nl/landbouw/gierverspreiders/…
Nee!
en ik zal me zeker naar dk gaan rijden haha, foto komt van internet af idd
Is t nog zo slecht daar?
Maar als het onderstel aangepast wordt, kun je al wat meer met t apparaat
Nee is een 600, zover ik weet staat het voor het vermogen ofzo. Maar Veenhuis heeft er zelf de naam VTT 600 aan gegeven.
V12
22 Kuubjes Joris
@selten@deerefan
Mercedes Benz 480 pk V8
Sjoerd: uitleg?
Jan: Geen idee
Wat ik noemde was de standaard Mark
Ja maar nu ligt er een V12 onder, dus standaard telt iig niet. Hij staat waarschijnlijk ook te koop met de V12. Wel mooi speelgoed voor die 20 hectare bij ons
en je vangt er nog geld voor ook
wie heeft die hier in nld gehad dan?
@tone29 volgens mij H. van Oosten
is de vtt300 geen geflopt probleem gevalletje - tot nu toe niet nee,
het voordeel van de vtt 300 is dat het een 'echte vtt' is
namelijk een Veenhuis Trike Trac -> 3 wielen bij de vtt300 knapt de achteras d'r niet spontaan onderweg. -haha-
(wel even op pagina 1 beginnen natuurlijk)
miniaturenforum.nl/viewtopic.php/…
Dan beleef je ook wat.
het voorwiel liep te langzaam tenopzichte van de achterwielen ????? huh?!
In 1992 was de hele mest wereld zoals wij hem nu kennen net in opkomst, vanaf 1991 moest er verplicht geinjecteerd worden, en verschoof het werk naar de loonwerkers, en was er vraag naar meer capaciteit, en het gebied rond Meeden was erg geschikt voor grotere machines, door de grote percelen die er zijn. Dus Van Oosten is met Jan Veenhuis om de tafel gegaan om een machine te ontwikkelen die meer capaciteit had, dit resulteerde dus in de VVT 600 met 5 wielen, met gestuurde achteras en een 22m3 tank. De machine had een Mercedes v8 van 480 pk en een andere versnellingsbak dan de VVT 300 (meer versnellingen).
Toen de machine afgeleverd werd, en ze ermee aan de slag wilden, brak na 2 kilometer de achteras er al af, dus de machine weer terug voor reparatie. Toen hij weer terug kwam, weer proberen, ze hadden de tank volgezogen, en bij de eerste ronde op het land brak weer de achteras eronder vandaan. (Hij is dus wel tijdelijk een driewieler geweest :mrgreen: :mrgreen: )
Verder vertelde Van Oosten dat de machine 1 brok ellende was, en na 1,5 seizoen weer terug is gegaan naar Veenhuis, ondertussen was er wel een v12 motorblok ingekomen, omdat de machine niet genoeg pk's had.
De machine is toen naar Denemarken verkocht, waar hij nog steeds ergens moet draaien in de buurt van Varde, dit is niet zeker trouwens, maar het is bekend, dat hij een aantal jaar geleden weer te koop werd aangeboden. Er is erg veel VVT spul naar Denemarken gegaan, mijn oom heeft daar ook een boerderij, en het blijkt dat de VVT 600 op nog geen 10 kilometer afstand van mijn oom moet draaien ergens.
Verder had Van Oosten geen foto's meer van de VVT, maar misschien 1 van zijn medewerkers wel, dit zou hij mij nog laten weten.
Dus dit is het ware verhaal achter deze Veenhuis.
Bron: miniaturenforum.nl/viewtopic.php/…