Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 156 bezig met poseren.. Foto is geplaatst door Spruyttje op 24-01-2013 om 18:11:56, met 16 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 156

Spruyttje
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 156 bezig met poseren.

Reacties

cih1056xl
Mooi! Aparte neus, maar zeker niet lelijk is mijn mening 😉
Spruyttje
Ja, vind ik ook het is een goede trekker hoor, bijna 11000 uur en nog niets aan en loopt 55 km/h. heerlijk!!
ljdekker
Wat is dit dan, nog nooit van gehoord; een 156. Aparte neus ook.
RobDeutz104
@ljdekker
Is gemaakt door de belgische Importeur Gaspart, vanwege dat er sommige mensen een trekker met een Neus wilde hebben ipv niks voor hun
ljdekker
Er past dus ook zo een andere kap op? Kan dat zomaar dan; als importeur een type maken? Heb wel is gehoord dat Sieberg dat ook wel heeft gedaan.
RobDeutz104
@ljdekker
Sieberg heeft in de historie ook zelf types gemaakt, begon al in het DX tijdperk, 4.11, 4.10, 4.36, 4.37, 4.77
Agrotron 104MK2, 104MK3
Deutz-oldie
Amai ik schaam me dat ik Belg ben 😃 Eens je die aflopende motorkap gewoon bent is dat toch alleen maar een voordeel.
RobDeutz104
@Deutz-oldie
Ja ben ik met je eens, maar smaken verschilden
cxdriver
Deze 156 werd ook gemaakt in afwachting van de 165 mk 3 , en werd door Karel vermoesen van de Belgische importeur toen ontworpen, kap kwam van Frankrijk en de trekkers werden normaal achteraan voorzien van de grootte XL spatborden, basis was een 150 mk 2 trekker. Motorkap was van polyester en had soms problemen met de hitte . Maar was inderdaad een knappe trekker , van deze trekker zijn er een 20 tal van verkocht.
Mvg tom
RobDeutz104
@cxdriver
Die brede spatbordem die je bedoelt tom, die werden leverbaar onder de mk3 tractoren.
weet iemand wat de heer Vermoesen nu tegenwoordig doet, nu Gaspart gestopt is?
RobDeutz104
@cxdriver
Wel apart eigenlijk, zat even te zoeken, en alle foto's van de 156 zijn MK2, dus waarschijnlijk waren die brede spatborden al eerder leverbaar
cxdriver
@ Rob, de heer vermoesen was een oud collega van me bij de firma Gaspart, Karel vermoesen is op pensioen sinds 2 jaar teug.
De brede spatborden kwamen net als motorkappen uit Frankrijk , en waren heel erg breekbaar , ik heb deze trekkers allemaal omgebouwd toentertijd , was een hele klus , de meeste trekkers waren mk 2 maar er waren ook enkele mk 3 dit was toen de loonwerker trekker genoemd . Ik er nog denk ik folders van liggen. Eventjes moeten zoeken .
Mvg Tom
RobDeutz104
@cxdriver
Ok, waren dit ook de spatborden die onder de eerdere 160,175 en 200 zaten?
De heer vermoesen, een man met een gigantische kennis volgens mij, ik dacht dat die jonger was, maar toch niet
cxdriver
@robdeutz104 , nee de spatborden waren niet dezelfde van de 160 ,... Dit was een toeleverancier uit Frankrijk die de spatborden maakte via een mal , ik herinner er mijn nu ook dat er 1 trekker naar Duitsland is vertrokken bij een akkerbouwer maar dan een 135 mk 3 .
Mvg tom
vedder
@robdeutz104 De dx 4.11, 4.10 en 4.36 waren toch gewoon duitsers? ik weet het alleen van de dx 4.20 en verder natuurlijk alle se en sv uitvoeringen, 4.10 heb ik in nederland zelfs nooit gezien en op traktorpool.de kom je geen 4.20 tegen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 156 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!