Foto van een Claas Jaguar 900, bezig met maïs hakselen.Dambre  Voormezele    2004. Foto is geplaatst door Martin Holland op 31-01-2013 om 18:06:00, met 32 reacties.

Claas Jaguar 900

Martin Holland
Foto van een Claas Jaguar 900, bezig met maïs hakselen.
Dambre Voormezele 2004

Reacties

RuudBus
Een 900 met groene pijp, dacht dat ze pas later waren gebouwd
Mengeledriver
Da's een oude Jaguar. Maar ze hebben een beetje speedstar-grijs op de onderplaten gesmeerd.
Mengeledriver
Deze is ook "bijgewerkt"
anoniem
verwijderd
Mengeledriver
Hoort die groene plaat onderaan de instap groen te zijn dan? En de typesticker zit normaal toch ook niet op een totaal groene kap?
radium45
Mengeledriver
Die heeft de nieuwe achterkant al.
radium45
@Mengeledriver verrek...
RuudBus
Cabine en achterkant zijn hetzelfde als de type's erna, tussenstuk lijkt ouder doordat het nog groen is. zal wel een overgangsmodel of zoiets zijn
Mengeledriver
Ohw, 't is wel origineel zie ik:
1e type, daaronder 2e type

tractorfan.nl/picture/696105/
Mengeledriver
Ja, maar die is veel nieuwer. Ik dacht dat bij de oudere de zijplaat waar het type op stond ALTIJD wit was en dat de platen rond de achteras altijd groen waren. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Nooit geweten dat er nog zoveel verschillende zijn.
RuudBus
@Mengeledriver

dat hebben wij op het werk bij de 880 ook, en de 870 is hetzelfde als de 900 die radium45 heeft gelinkt.

het is net of ze een 880 hebben genomen met een vernieuwde cabine en die omgetoverd tot een 900 om te testen?
anoniem
verwijderd
Mengeledriver
Zal binnenkort eff 1 grote foto in elkaar plakken met alle type's en kleurverschillen op rij, wel apart. Dacht dat ze met de 8 serie maar 3 serie's hadden..... 😃
RuudBus
@Mengeledriver

link mij naam als je wil er ook ff bij, ben er ook nieuwschierig na.
anoniem
verwijderd
egesink
Was dat dan veur old dink rj? 😄
anoniem
verwijderd
interrijder
De allereerste 900 was een 880 model liep volgens mij toen bij vd riet buitenkant precies hetzelfde als een 880 ma onderhuids zat er wat anders onder
RuudBus
@interrijder

dus ook met "oude" cabine? op deze foto kun je zien dat al een andere cabine is, ook van binnen
interrijder
Volgens mij wel weet niet of ik er nog iets van kan vinden stond toen in een blad iets van in, een zogenaamde wolf in schaapskleren.... toen die tijd dan haha
Mengeledriver
Interieur is aardig veranderd. Rijhandel zat eerst aan een buis aan de armleuning, later is hij geïntergreerd in de armleuning en bewoog hij door een sleuf á la New Holland TVT.
Mengeledriver
Heb een en ander gevonden:
-in 1998 werd de kap boven de achteras grijs gemaakt
-in 2000 werd vanaf de 870 de achterste motorkaphelft groen gemaakt en de pijp werd wit. Belettering werd grijsblauw. De 840 had nog de oude kleurstelling.
-in 2001 werd de trap geheel grijs en de trapleuning kreeg een afgeronde hoek naast de cabine
-vanaf 2002 kon je optioneel een spatbord boven de achterwielen krijgen ivm speedstar. (voor de TUV)
-vanaf 2004 kwam er een gereedschapskit in de trap en kreeg de 8xx sticker een donkere band met jaguar ogen en de achterste kap werd rond en van kunststof
Mengeledriver
@RuudBus hieronder komt de link
Mengeledriver


Uploaded with ImageShack.us
Mengeledriver
De eerste is de link.
De 2e is voorbeeld
De 3e is klikbaar kom ik net achter.
Wist niet dat er zoveel verschillen waren. Zie ook beschrijving boven de overzichtsfoto's.
RuudBus
@Mengeledriver

mooi gedaan,

dan zal het betekenen dat deze 900 van 2000 is gezien de foto's, vernieuwde cabine (gezien de zwaailampsteun) en kappen zijn hetzelfde alleen de kleur van de pijp is dan nog anders. hadden zeker geen tijd om deze wit te spuiten :S
Mengeledriver
Ja, lijkt wel of ze in 2000 een soort tussenmodel hadden en in 2001 nog meer hebben aangepast 😃
Beide foto's van 2000 zijn dus anders als die van 99 en van 2001 en toch zijn beide uit 2000 niet eens identiek aan elkaar!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 900 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!