Taarup 465
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Taarup 465 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
neie wagen jan??
Oke, maar jullie gaan er wel zelf mee kuilen??
De kleinste trekker die ik ooit voor een Taarup had was een Fendt 311. Kon nog net in 1M of 1L laden. 1S trok ie niet.
Maak je de rotor hydraulisch aangedreven ofzo?
Hahaha, maximaal laden!
Bij dikke snedes gewoon niet sneller als 10 km/u rijden, dan trek je de rotor ook niet krom.
je hoeft hem ook niet vol te stampen Als je hem halfvol laad heb je al meer als 2 van die krone pis wagentjes van jullie En nog dubbel zogoed gesneden , en anders sleuteltje 13 op de brandstof pomp hea
Nog steeds die aftakas?
Daarvoor hebben ze dan ook een 845
DF zal 75 pk hebben? Net krap zat idd.
idd die jan knijpt hem nu al, hij heeft het nog geen eens geprobeert
26 of 28?
[Dx11]
Weer terug van trekker naar paard en wagen dus?
mijn rapide op lange afstanden krijgt het pas moeilijk als je boven de schotten wilt laden met een volle kar.
en met de helft van de messen (bij taarup 1 vierde) is ook prima te snijden
om structuur en pensprik te houden laden wij altijd met de helft van de messen. gaat super
de slipkoppeling gaat er (redelijk) snel door omdat de trekker niet aftoerd. heb koppeling bij schuitemaker op de testbank gehad en staat prima maar met minder pk zakt de trekker af in toeren waardoor de koppeling langer in blijft.
laad altijd (behalve herfst gras0 met helft van de messen en op lange afstanden gaat eerst de messenla hydraulisch uit om het bovenaan de schotten te krijgen daarna de bodemketting aan en messen er weer in weer laden op laatst de messen eruit bodem aan en messen er weer in. op laatst als walzen vol melden walzen aan en bodem en draai ik vast wat tussen klep en walzen kan er weer een wiers bijin. zijn vrachten van een uur rijden dus kar moet vol daarna doet de hakselaar de kleine gaatjes opvullen en kan ik naar de kuil
80 pk ervoor, geet mooi!!
al zijn er mensen die zeggen dat ze met alle messen erin toch nog een bult op de kar kunnen maken
Goeiendag, dan rij ie wel heel zaggies.
Normaliter had ik er een 612E en nog later een 716 voor.
Dat ging een heel stuk beter.
Wat voor een taarup was het dan?
En het verschil tussen een 465 en een 470 is de bak inhoud?
Ja, ik zie jullie altijd al zo zaggies rijden met de 308.