Een John Deere 6125M, in de showroom van Geert-JandeKok BV Esbeek, 3 juli 2013.Foto's op verzoek van [@marco2250]

John Deere 6125M

JD6930
Een John Deere 6125M, in de showroom van Geert-JandeKok BV Esbeek, 3 juli 2013.

Foto's op verzoek van @marco2250

Reacties

Stef_S
Onbegrijpelijk........
JD6930
Quote @Stef_S:
Onbegrijpelijk........

Wat?
Stef_S
Om zo'n jaren '90 interieur weer op de markt te brengen.. Voor geen goud zou ik het nog kopen, maar ben natuurlijk ook geen koeienboer o.i.d. Kan er wel in komen dat die zoiets nog kopen.
eddie
Dat je niet voor een autopowr hebt gekozen, zal wel achter onbegrijpelijk moeten staan 😃
hert
@Stef_S mooi simpel en makkelijk waarom zal je dat veranderen
JD6930
Quote @Stef_S:
Om zo'n jaren '90 interieur weer op de markt te brengen.. Voor geen goud zou ik het nog kopen, maar ben natuurlijk ook geen koeienboer o.i.d. Kan er wel in komen dat die zoiets nog kopen.

Ah oke. Tis simpel he, het moet geen superdeluxe trekker worden zoals de R wand anders heeft het geen zin dat het een M is. Tis de goedkope variant, Wat bij 6030 serie de 6030 bais was en bij de 6020 de SE, is nu hier de M.

Maar zo jaren 90 is dit toch niet? de 20 serie(SE en premium) heeft dit toch ook? en de 30 serie?
JD6930
Quote @hert:
@Stef_S mooi simpel en makkelijk waarom zal je dat veranderen

Inderdaad, daarom is het ook een M en geen R.
hert
@JD6930 een echte boerentrekker geen trekker voor de loonwerker
Stef_S
Een 6030 en 7030 hebben dit geloof ik niet. Dat is allemaal hetzelfde. Iets ouds moet je geen nieuw leven meer inblazen als je het mij vraagt.

Daarbij heeft JD ook een grote fout gemaakt door de 6R AP te leveren zonder de "Command Arm" te leveren zoals in de 7R. Vind het maar een rare bedoeling momenteel bij JD.

Maar dat is natuurlijk mijn mening 😄
Stef_S
@hert Zoals in de 6030 en 7030 was simpel genoeg, ik zou het zo hebben gehouden, ipv het "oude" console weer inbouwen.

Maar goed, dit werkt ook en is voor een bepaalde doelgroep prima!
john deere 7810
@Stef_S

weer op de markt te brengen? het is nooit weg geweest.

dat is jd heel heeeeel veel keus kwa samenstelling van de trekker, en waarom veranderen als iets goed/degelijk is?

een goedkopere trekker kun je er dan niet neer zetten,
simpel maar degelijk,

je hebt zelf de keus om zo'n jaren 90 intrieur te kopen of 1 van deze tijd toch?
JD6930
Quote @Stef_S:
Een 6030 en 7030 hebben dit geloof ik niet. Dat is allemaal hetzelfde. Iets ouds moet je geen nieuw leven meer inblazen als je het mij vraagt.

Daarbij heeft JD ook een grote fout gemaakt door de 6R AP te leveren zonder de "Command Arm" te leveren zoals in de 7R. Vind het maar een rare bedoeling momenteel bij JD.

Maar dat is natuurlijk mij mening

Ik heb geen verstand van al die dingen zoals de Command arm. Weet niet wat het beste tijd. Maar goed, ze zullen wel een beetje hebben gekeken wat er nu simpel genoeg en goed was voor een trekker die niet te veel mag kosten en toen dit wel hebben gekozen.
Stef_S
@john deere 7810 Ik heb het in een 6030 en 7030 serie nog nooit gezien, dus dat noem ik in een opvolgende serie weer nieuw leven inblazen.

Dat heel veel keus zegt me niks. Kijk naar Fendt, verplicht je klant een Vario je te kopen. Een mens is een kuddedier dus zoals je hebt gezien loopt toch 'iedereen' elkaar achterna. Marketing dus.

Maar goed dat JD dit doet, blijft er tenminste nog wat onderscheiding op de markt over.
john deere 7810
@Stef_S

als jij een 6030 standaard (geen premium) heb je dit intrieur
marco2250
Dit is gewoon dergelijk en gaat al 20 jaar goed dus waarom veranderen allen die afterkas snap ik daar niet zo
NewHolland-T7-210
Heb je hier ook een auto power bij??
Stef_S
@eddie Juist.. Iig, zo'n 6 bak is verschrikkelijk 😛 Wat een drama met hakselen, doe me dan maar een 5 bak.
Stef_S
@john deere 7810 Kijk, heb ik weer wat geleerd, bedankt! Overigens nog nooit gezien, vandaar dat ik het niet wist. Rijd enkel regelmatig met John Deere, ben van het andere groen 😃

Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik hier geen fan van ben haha 😛
JD6930
Quote @Stef_S:
Een 6030 en 7030 hebben dit geloof ik niet. Dat is allemaal hetzelfde. Iets ouds moet je geen nieuw leven meer inblazen als je het mij vraagt.

Daarbij heeft JD ook een grote fout gemaakt door de 6R AP te leveren zonder de "Command Arm" te leveren zoals in de 7R. Vind het maar een rare bedoeling momenteel bij JD.

Maar dat is natuurlijk mijn mening

Hier heb je het interieur van een 6125R, de luxe versie dus:
JD6930
Quote @NewHolland-T7-210:
heb je hier ook een auto power bij??

@StijntheDeereDriver ?
Stef_S
@JD6930 Ja ken het, aardig wat uurtjes mee gedraaid. Nieuwe 6430 bij ons heeft het ook, 6630 hebben we een Command arm. Het zijconsole zoals in de 7R bevalt me wel, heb er zo een op demo gehad. Ook een 6R op demo gehad, maar vond de Command arm van de 7R net even iets lekkerder om mee te werken. Dan heb je echt alle functies op je Command arm zitten. Hoef je niet meer door dat scherm te scrollen op je zijconsole.
Stef_S
@JD6930 Een vertegenwoordiger zei tegen mij vorige week nog van niet, enkel de AutoQuad Plus zover ik weet (als meest luxe)
JD6930
Quote @Stef_S:
@JD6930 Ja ken het, aardig wat uurtjes mee gedraaid. Nieuwe 6430 bij ons heeft het ook, 6630 hebben we een Command arm. Het zijconsole zoals in de 7R bevalt me wel, heb er zo een op demo gehad. Ook een 6R op demo gehad, maar vond de Command arm van de 7R net even iets lekkerder om mee te werken. Dan heb je echt alle functies op je Command arm zitten. Hoef je niet meer door dat scherm te scrollen op je zijconsole.

Oke, ja een 7R is denk ook wle echt gemaakt om vele uren en en lange afstanden mee te maken, tis een Amerikaan, en daar heb je niet zoveel stukjes grond van hooguit 10 hectare, maar eerder het dubbele denk.

Quote @Stef_S:
@JD6930 Een vertegenwoordiger zei tegen mij vorige week nog van niet, enkel de AutoQuad Plus zover ik weet (als meest luxe)

Ah oke!
john deere 7810
@NewHolland-T7-210

nee deze kun je niet met een autopower krijgen,

dit is echt de "se' uitvoering, wil je een autopower zul je de r moeten kopen
claasfendt
Wat jammer is dat ze nog steeds dat hakerige schakelpatroon gebruiken dat alleen een beetje soepel werkt als er 10000 uur op staat voor de rest gaat het wel
rubenv
Hadden beter de zijconsole van de laaste 6020's kunnen pakken oogt net wat mooier + der zit dan teminste electronisch handgas op
hert
@claasfendt john deere s gaan bij 10000 pas lopen
Quote @JD6930:
@NewHolland-T7-210
nee deze kun je niet met een autopower krijgen,
dit is echt de "se' uitvoering, wil je een autopower zul je de r moeten kopen

Dit is juist.

In een 6170M kan je:
* 20/20 PowrQuad Plus 40 km/h
* 20/20 AutoQuad Plus 40 km/h
* 20/20 AutoQuad Plus ECO 40 km/h

In een 6170R kan je:
* 20/20 PowrQuad Plus bis 40 km/h
* 20/20 AutoQuad Plus bis 40 km/h
* 20/20 AutoQuad Plus EcoShift bis 40 km/h
* AutoPowr 40 km/h
* DirectDrive 40 km/h Eco
* 20/20 AutoQuad Plus bis 50 km/h
* AutoPowr 50 km/h
* DirectDrive 50 km/h Eco

@Stef_S keuze genoeg toch? 😉
JD3010
Quote @Stef_S:
Juist.. Iig, zo'n 6 bak is verschrikkelijk Wat een drama met hakselen, doe me dan maar een 5 bak.
Wat bedoel je hier mee?
Stef_S
@JD3010 Blijft aan het schakelen, bereik is niet groot genoeg. Vooral bij de 1e snede zoals dit jaar, waarbij de snelheid veel varieert is het een ramp. Bereik van een 5 bak bevalt dan veel beter.
Stef_S
@StijnTheDeereDriver Ben een weegschaal van sterrenbeeld hè Stijn, dus ik zweer bij Fendt 😃
JD3010
@Stef_S Je bedoelt dat je dan te veel tussen de groepen moet schakelen bij de 6-bak.
@Stef_S ik ben ook weegschaal 😃
We zijn twijfelaars, das duidelijk, de ene kiest slim de andere niet 😛 ooewh
Stef_S
@JD3010 Juist, met hakselen bevalt dat niet zo goed. Met een 5 bak gaat dat goed, hier is het altijd een hele bevalling eer dat iemand met die 6 bak het haksel veld in gaat 😛
Stef_S
@StijnTheDeereDriver Danku, fijn dat je het zelf zegt hahaha 😃
EA_MF
Ik mag voor JD hopen dat dit niet van die stroef schakelende bakken zijn, ik heb 1 keer in een 6910 gereden, opschakelen ging wel redelijk soepel, maar terug HO maar, scheelt dat wij thuis (gelukkig) geen JD hebben 😛
megafendt
Ik ben akkoord dat sommige zeggen dat iets goed niet altijd moet veranderd worden. maar ik vind dat deze jd's toch maar stroef schakelen voor zo een recente trekker te zijn. Ik denk dat er andere merken al eerder een soepelere versnellingsbak hadden. Wel handig dat er zo veel varianten zijn voor de prijs te drukken...
JD6930
Quote @hert:
@JD6930 een echte boerentrekker geen trekker voor de loonwerker

Een echte boerentrekker voor een boer die niet te veel werk heeft, waar een 5R te klein voor is en die niet zoveel luxe nodig heeft. Of voor een hobbyboer die een degelijke middelgrote trekker wil. Voor een loonwerker die nog een niet te grote/luxe trekker erbij wil is dit ook nog wel iets, je hebt veel loonwerkers die nog een kleine trekker erbij hebben voor bijvoorbeeld een wikkelaar of dat soort dingen, waar neit de hele dag mee gewerkt moet worden.

En de M serie gaat tot de 6170M, 170 pk is wel veel voor een gemiddelde boer.

Maar de meeste boeren, dan vooral de koeienboeren, kiezen voor een R denk, ik zie hier tenminste van de JD's weinig SE's of basis trekkers rond rijden. R/M rijden er nog haast geen hier in de buurt maar meer buiten deze gemeente dus daar kan ik niet echt over oordelen.
johndeere6230
Quote @Stef_S:
Om zo'n jaren '90 interieur weer op de markt te brengen..

do never change a winning team 😉, wij redden ons prima met zn interieur, het enigste wat ik mis thuis is voorasvering 😉
fendt patser
@johndeere6230
ik dacht precies het zelfde
Stef_S
@johndeere6230 Er zijn ook mensen, zoals ik, die vooruitstrevend zijn.. Ik behoor niet tot de categorie "laggards" 😉
johndeere6230
Quote @Stef_S:
Er zijn ook mensen, zoals ik, die vooruitstrevend zijn

voor een boer is dit genoeg, electra is leuk maar kan alleen maar stuk gaan en dan kan je het ook zelf niet 123 repareren 😉

voor een loonwerker kan dit mooi als trekkertje erbij om te wikkelen, voor de wipkar, kliene pakjespers enz enz 😉
Stef_S
@johndeere6230 Als je goed zou hebben gelezen was je opmerking overbodig, je citeert het namelijk bijna letterlijk.

Wij hebben een loonbedrijf en doen niet aan trekkertjes voor er bij, een trekker moet breed inzetbaar zijn. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ieder zijn manier van denken/doen 😉
johndeere6230
Quote @Stef_S:
een trekker moet breed inzetbaar zijn.

daar heb je een punt...... Maar voor een boer is dit best zat 😉
JD6930
Quote @johndeere6230:
do never change a winning team , wij redden ons prima met zn interieur, het enigste wat ik mis thuis is voorasvering

Voor een trekker zonder voorasvering hoef je geen SE, Basis of nu dus de M te kiezen, wand Premium's heb jke ook zonder voorasvering.

Maar inderdaad, mij lijkt al dat commentaar dat het verouderd is hartstikke overbodig. Het werkt goed, dus is nog goed!
johndeere6230
Quote @JD6930:
Voor een trekker zonder voorasvering hoef je geen SE, Basis of nu dus de M te kiezen, wand Premium's heb jke ook zonder voorasvering.

op basis heb je geen voorasvering 😉 of had je toen iig niet 😉
JD6930
Quote @johndeere6230:
Quote @JD6930:
Voor een trekker zonder voorasvering hoef je geen SE, Basis of nu dus de M te kiezen, wand Premium's heb jke ook zonder voorasvering.

op basis heb je geen voorasvering of had je toen iig niet

Oke. 😉 Ik bedoelde dat een Premium ook niet altijd voorasveering heeft, ook al is het een Premium. 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6125M ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!