Fendt 820
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
op die kiepers is niet bezuinigd
om een paar opties op te noemen die mij opvielen
luchtdruk wisselsysteem voor de banden
draadloze afstandsbediening voor het kiepen
710//65R30.5 banden
en een inschuurlijn waar je u tegen zegt in goed 10 min draaien ze met de inschuurlijn 25 ton uien (volle kieper) in de schuur
en de grimme varitron weet ook wel raad met de uien 4 volle bunkers en de kieper zit vol
je wilt trouwens niet weten wat deze kieper leeg weegt
Wat mij opvalt is dat dit eindelijk een bedrijf is wat alles in verhouding heeft.
200 PK voor de kiepers treingewicht van de combi 50 ton plus 3 meter aardappels in 1 keer rooien en dan gewoon op dezelfde snelheid inschuren.
hoe hard staan de banden in het veld dan ?
Het was toen ook nog steeds droog.
2 jaar terug heb ik dat ondervonden toen ik bij een ander bedrijf in Zeewolde met een Fendt 312lsa en een 16 tonner in de uien reed, dat ging best. Een week later zelfde combi met aardappels, plat ervoor en pas na 1 uur op de weg kwam ie op toeren op de weg in de hoogste versnelling.
Maar netjes voor elkaar!
@JJ 710's op de kipper inderdaad en 650's op de trekkers. Ik heb er de laatste weken ook weer regelmatig mee gereden maar deze combinaties lopen hartstikke mooi en soepel in het land en op de weg. Bandendruk in het land is 0,8/0,9 bar en op de weg ongeveer 2,9 bar.
Dan heb ik je nog wel aan het werk gezien vd Steege. Wij waren toen aardappels aan het rooien er tegenover. MF's met areco kippers.
Het oppompen is over het algemeen na een kilometer rijden wel gebeurd. Zal dus om en na bij niet veel schelen met een minuut. Bovendien rij je vaak eerst nog een stuk kavelpad en als dan rij je vaak nog niet harder dan 20 - 25 km/h, daarna de weg op. Zolang de compressor nog draait gaat het optrekken niet erg hard en komt de trekker haast niet boven de 40 km/h uit. Zodra die afslaat als alles op druk is merk je het gelijk en trekt die vlot door naar de 55 km/h.
Als je tussen mijn foto's kijkt van deze combinaties kun je de compressor aan de linkerkant van het chassis onder de bak wel zien. Hier zit ook een luchttank gelijk naast , vóór de eerste as, en de tweede tank zit achteraan de kipper tussen de 2 framebalken van het chassis.