John Deere Fabriek
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Fabriek ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Ooit zal ik van de partij zijn!
Laatste
Reacties
PS: niet zeuren.
T word trouwens wel altijd keurig op gelost dus geen kwaad woord over de dealer maar t is elke keer weer wat met die dingen
Ik zeg niet dat andere merken nooit wat hebben en dat zal ik ook nooit zeggen maar alles heeft wel zijn grenzen. Vriend van mij werkt bij JD dealer en die bevestigt deze mankementen.
T gekke is ... ik werk bij een Deutz dealer. En stel (STEL DAT!!) er komt een klant binnen met een kapotte motor. Word dat never geaccepteerd. Een jd rijder zal je niet zo snel horen klagen alsof t normaal is.
of andere reeksen? Want van die R's zie ik niks in de garage bij ons en er zijn al een paar 6210R's met +3000 uren op 2 jaar.
Ivm de DOC filter:
Bij ons is er tot nu toe nog maar één 7R ingekomen die een probleem had met het filtersysteem, maar als je de actieve reiniging blijft annuleren dan vraag je om problemen.
Sinds toen geven we degelijk de uitleg wat de klant moet doen met de reiniging van het filtersysteem.
Later niet meer.
We hebben nu vier 6r 1 met 2000 en 3 met 1000/1200 uur ng gn probleem gehad.
ja waarschijnlijk ligt het grootste deel van de problemen (als ze er zijn, ik hoor van mijn nonkel dat ze er bij caterpillar toch zijn) bij de gebruiker
ook zijn bepaalde modificaties niet altijd gedaan of pas gedaan als de boel kapot is
dit wordt interessant... hier ook problemen ervaren met hef van 6610 en 6810. een ramp om goed mee te ploegen!
De jd6920 die wij hebben heeft al moeite met een 5schaar ploeg om deze hoog genoeg te heffen om deze te kunnen wentelen. soms moesten we zelfs eerst op de rem trappen om de ploeg hoog genoeg te kunnen heffen om te kunnen wentelen
bij mn oom zn 6810 hadden problemen met een wentelploeg dat wanneer je rechtsom ploegde de ploeg heel anders liep dan wanneer je linksom ploegde.
wij hadden achter onze ts110 hadden we met eenzelfde ploeg geen problemen. gewisseld van ploeg en met nh geen probleem en met jd wel
jaren later bij de buurman zn 6610 hetzelfde probleem, dealer had geen oplossing.
nu met aerts 5schaar achter een 6820 geen problemen.
ok goeie tip. de 6810 gaf al problemen vanaf dat ie nieuw was. beide trekkers wordt niet meer mee geploegd.
de topstang moet tijdens het ploegen zo staan dat als je de lijn van de topstang door trekt dan moet de denkbeeldige lijn ongeveer bij de vooras de grond raken.
hoe vlakker de topstang hoe onregelmatiger de ploegdiepte
veel mensen maken de fout om het wiel als een loopwiel te zien maar het is eigelijk een hulpwiel. Waarom zou je de ploeg tijdens het ploegen niet zoveel mogelijk in de trekker kunnen laten hangen? Het is allemaal gratis gewicht op de achteras en het levert veel trekkracht op
Ik ben overigens nog steeds van mening dat een ploeg op zichzelf moet lopen. en je bent de eerste die ik hoor over de diepteregeling-positie regeling.
is die rabe ook hydraulisch in breedte verstelbaar?
yup, allemaal vario ploegen.
Dat kan, maar zoals @930triplemaaier al zegt, mis je dan echt heel veel (gratis) gewicht en dus grip. Als je dat niet nodig hebt is dat prima natuurlijk, maar als er dan wel veel frontgewicht aan hangt is je gewichtsverdeling ook niet echt ideaal en trek je veel meer met de voorwielen. Ik ken een 6820 waar ze de koppelingsplaten van de voorwielaandrijving in 3 jaar helemaal weg gesleten hebben op deze manier.
lemken levert daarom al een paar jaar een hydraulische topstang die druk geregeld is
en bij erf hebben ze daarom niet voor niks 2500kg in de fronthef hangen en dat vinden ze nog aan de krappe kant bij de 5 schaar
er zijn er die zeggen wat de ploeg weegt mag je ook in de fronthef hangen....
In deze reportage op boerderij.nl wordt het netjes uitgelegd: boerderij.nl/Home/Foto-Video/…
(weliswaar niet met een Lemken maar met een of ander vaag b-merk , maar dat maakt voor het verhaal niet uit)
Ik zei ook het tegen Robin.( Robin -> Greve -> Pottinger.)
Niet :?
Nu begin ik me wel zorgen te maken, zou ik die laatste % korting op een nieuwe trekker niet gekregen hebben? Nouja het gebak is iig wel binnen
Deze maand hebben ze daar nog een feestje, misschien is er dan nog wat te halen.
Met meer gewicht erin krijg je tenminste PK's op de grond. Ploeg moet zonder wiel kunnen werken. Bij een 3 schaar zonder wiel in sleufgat ploegt hij het mooiste vind ik.
Als de ploeg niet op het wiel hoeft te lopen, dan moet de hef de diepte van de laatste scharen regelen?
als dat zo is staat de topstang te vlak
trekkracht regeling zit bij een jd altijd aan de onderste trekstangen, die as buigt niet meer of minder als je er geen topstang aan hebt, althans niet in de lengterichting.