Roelama Mesttank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Roelama Mesttank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De Joskin turbovuller vervangen door een Veenhuis turbovuller, en het buizenwerk er achter aangepast voor een snellere doorstroming
Laatste
Reacties
Veenhuis is zwaarder gebouwd , en heeft geen extra lagerhuis er in zitten.
Die lagers willen nog wel eens gaan.
De originele lagers kosten rond de 100 euro.
Ik heb de mijne aangepast , nu lagers van 26 euro.
Veenhuis heeft dit niet.
Het klinkt alsof je er verstand van hebt.
Mijn freesmolen is ook aan onderhoud toe. Kun je mij iets aanraden voor op een bsa wormpomptankje?
Ik heb bijna nooit last van verstoppingen, maar wil toch graag iets voor de pomp hebben om hem te beschermen tegen vreemde voorwerpen.
bosbenelux.com/files/156gththt.pdf/
misschien wel 1 van de duurdere maar werkt monster mooi.
Ik heb nog in de planning om op mijn tank ook nog eens een rotocut er op te zetten, helaas heb ik dit niet bij de bouw vd tank laten doen.
Na 20 jaar bemesten heb ik wel het 1 en ander zien komen en gaan.
maar de vogelsang voorsnijders en verdelers weken in mijn ogen nog het mooist.
Ik hou het in gedachten, eerst mijn huidige maar eens uitelkaar halen om te kijken hoe die eraan toe is, als ik tijd heb.
Dat kan altijd nog.
Maar als je toch tijd over hebt, en spullen een beetje voor elkaar, dan is dit leuk spul.
Die is nu overtuigt van een getrokken tank dubbeltwin, op de klei grond.
Ja dat is een mooi systeem vind ik ook.
Hoe hard pompt zo'n turbovuller zonder hulp van de vacuumpomp?
Als dat meer is als mijn wormpomp zou dat misschien ook wel wat zijn...
Met een vacuumtank heeft het wel voordeel dat scheelt je de helft in pompcapaciteit , en je krijg de tank helemaal vol.
Als er vacuum achter zit gaat het mooier, maar als ik de 818 voor de tank heb staan draai ik met 1300 motortoeren , aftakas op stand 750. Heb ik met de turbovuller 0,2bar overdruk op de tank, d.w.z. de vacuumpomp (12000 ltr)kan hem dan niet bij houden.
M'n pomp is goed, het is alleen een 3000-liter-pomp en ik zag ergens dat een van de kleinste turbovullers al 4000 doet. Dus ik dacht: Met de worm de slang volzuigen en dan kleppen los en de turbovuller de tank vol laten drukken. Of haalt zo'n turbo de 4000 liter niet zonder hulp van de vacuumpomp?
Zie liever een tandem met gestuurde assen...
Das afhankelijk vd dikte van de mest.
De capaciteit neemt af,naar mate de mest dikker word.
Mix je op tijd, zal het wel goed gaan zonder (worm)pomp.
Ik kan mooie mest er ook mee overpompen, mits het niet te ver pompen is.
En tussen de maai/mest beurten door.
dat blijft de mooiste wens , nu nog hopen dat ie uitkomt
O,ja ?
Wanneer was dat ?
Net voor de kerst (?)
Idd, mooi 4 keer door het zelfde spoor jakkeren! M8ig
Nee, opzich is twinshift erg mooi, loopt de tank niet door het spoor van de trekker, alleen al de extra bewegende delen, en het extra gewicht weegt daar dan weer niet tegenop
tandem met gestuurde assen zeg ik...
Zie filmpje, start op juiste tijdstip
(Tandem, Tridem of Quadrem maakt uiteraard weinig verschil)
DTS tankjes trekken ook zwaar zat, Jan. 4 banden, die allemaal een nieuw "spoor" moeten trekken. Zal op gras ng enigszins mee vallen, maar op bouwland trekken ze zwaar. Dan kun je net zo goed stuurassen nemen, en die recht zetten Daarbij: stuurassen zijn veel makkelijker in gebruik. Met een DT(S) kun je geen krappe bochten nemen vergeleken bij een hondengangtank
Dat valt reuze mee.
Een 650/65R38 of R42 loopt wel makkelijker dan een 1050/50R32 natuurlijk
Daarbij rijden veel loonwerkers met de shift op 710 achterbanden op de trekker.
Met een simpele DT dus lichter qua constructie en goeie achterbanden kom je verder mee dan een zware dure shift.
geak!, enkel as is ideaal, beetje brede bemester erachter en in eenkeer om zonder zoden beschadigen
Das meestal geen probleem.
De 4 op een rij qua trekkracht maakt niet veel uit ten opzichte van een 2 wielige tank, ongeacht de banden.
Je hebt veel meer verdeling op de grond waar door de bodemdruk afneemt.
Het idee van sommigen dat het een wals is achter de trekker valt reuze mee.
Ik heb nu al een klant die een Vredo met 17M³ opbouw niet weer op het land wil hebben puur op basis van de bodemdruk en kapot rijden van het puinpad naar het land toe.
En het wringt een stuk minder op de zode.
3 weken is hier helaas al veelste laat na een week ben je al weer te laat
En heb je gebruikte 1050 banden zijn ze nog (te)duur
de.working-tyres.eu/
Ehu 650/65R38 zit onder mijn tank
roelama.nl/
Maar ja in Drenthe hebt ze ook wel Roelama dealers , en anders hier in Laag zuthem ook wel.
Ach.. beetje rekenwerk ik heb er niet veel gedoe mee. Wij proberen altijd eerst op een stuk. Das steeds even lang. Even uitrekenen hoeveel banen je met 1 tank moet kunnen doen en klaar is t. na 2 weken zit ik vaak goed.