Ford 8630, na zen eerste wasbeurt.. Foto is geplaatst door SteffLuyckx op 16-01-2014 om 17:40:32, met 30 reacties.

Ford 8630

60 foto's van @SteffLuyckx

+1
SteffLuyckx
Ford 8630, na zen eerste wasbeurt.

Reacties

bomhofpwer
Mooie trekker
ford5000
Waar heb je hem vandaan gehaald Steff?
Import uit Amerika of komt hij ergens anders vandaan?
+1
SJB533
Dit is mooi!
florus
Ziet er prachtig uit,houden zo.
tractorquintentje
Proper machient toch. Mooi origineel met zoweinig uren. Alleen zonde van dat witte plekje op de motorkap (of isda ne sticker?) 😄
@ford5000 komt gewoon uit België
SteffLuyckx
@ford5000 komt idd uit Belgie, tussen Leuven en Tienen.
SteffLuyckx
@tractorquintentje witte plek is de stikker die ik er al half heb afgekregen, derest is voor de volgende keer ik ni weet wa doen 😄
ford5000
@SteffLuyckx Heeft hij ook altijd in België gelopen dan?
SteffLuyckx
@ford5000 klopt, dit was 1 van de allerlaatste die ze gebouwd hebben, deze stond in antwerpen op stock tussen andere 8630's 4x4. De akkerbouwer had liever 4x4 maar deze waren allemaal mondeling verkocht door de dealers, daardoor heeft hij deze gekocht. Heeft altijd bij hem gelopen aan het zaaimachine. Tenminste, dit is wat hij mij heeft verteld, maar ik geloof de oude man graag 😄
ford5000
@SteffLuyckx Zaten de DP uitvoeringen van de 30 serie in België altijd wel in het leveringsprogramma van Ford dan?
Hier kon je volgens mij alleen de PS varianten kopen.
SteffLuyckx
@ford5000 zo ver gaat mijn kennis nu ook weer niet. De man kwam me wel niet over als iemand die daarover zou liegen. Misschien had het iets te maken met het feit dat die 1 van de laatste op stock was?
ford5000
Quote @SteffLuyckx:
Misschien had het iets te maken met het feit dat die 1 van de laatste op stock was?

Dat zou heel goed kunnen hoor!
ford5000
Wat me ook opviel zijn de Amerikaanse gietijzeren hartplaten in de wielen. Hier bij ons hadden ze doorgaans nog hetzelfde type als ook al onder de 87/9700 en de TW's zaten.
SteffLuyckx
Klopt idd van die hartplaten. Maar heeft de Amerikaanse versie geen langere steekassen? Deze zijn duidelijk de korte 'Europese'.
Mooie trekker voor wat ga je hem gebruiken is een mooie voor de voermengwagen
SteffLuyckx
@johndeere6910forever

Zondags een paar plaatselijke TT wedstrijden meerijden en voor de rest mengwagen en vooral in de gras oogst meehelpen.
fordfanaat
@ford5000
Ik weet nog een 4tal 8630 dualpower trekkers lopen
allemaal van belgische origine (wel allemaal 4x4)
Weet zelfs nog een originele 8830 dualpower staan.

Dus ik denk wel dat als je wou je een dualpower kon nemen?

Ookal was powershift toen een technologisch hoogstandje 😃
ford5000
@SteffLuyckx Ja, maar de asdiameter is gewoon hetzelfde, dus dat zal voor de montage van de hartplaten niks uitmaken denk ik.
ford5000
@fordfanaat Ik kan me niet heugen er ooit eentje gezien te hebben met DP die nieuw in Nederland geleverd is Jonas, maar ik heb er inmiddels wel een aantal gezien die door Beukeveld naar Nederland zijn gehaald.
fordfanaat
@ford5000
Dat kan ik niet weten, ik was er toen nog niet 😃
Maar een van de trekkers is een gemeente-trekker en deze is nieuw gekocht bij de dealer hier in België
Andere trekkers zijn al 2de of 3de eigenaar dus daar kan ik niet van zeggen of ze nieuw geleverd zijn in belgië
bart1455
Kunde jullie pa uit het cabinneke houden Steff,want die is volgens mij ook zot van zoiets.
SteffLuyckx
@bart1455

Die was idd redelijk rap verkocht voor deze... Als hij de cabin ni te vuil maakt mag hij hem nog gebruiken is er afgesproken 😉
RobDeutz104
Ik hou van origineel!
selten
@SteffLuyckx Om een lelijke sticker te verwijderen, zou je een caramelschijf kunnen gebruiken. Ik ga hem binnenkort uittesten. Maar aan ervaringen van andere te horen werkt dat goed tegen lijmresten! Ik laat het nog wel weten!
RVM
@SteffLuyckx Hele mooie trekker. Wat zijn de technische verschillen tussen deze 8630 en een TW15 ( vrij weinig lijkt me? )
SteffLuyckx
@RVM qua motor en versnellingsbak niet veel volgens mij. Deze dualpower is wel elektrisch bediend daar die bij een TW altijd hydraulisch is volgens mij. Voor de rest zijn volgens mij het dashboard en de elektronische diff het grootste verschil.
RVM
@SteffLuyckx Zijn deze modellen in Antwerpen gebouwd? Zo ja, zou dit dan een export model geweest zijn dat terug gebouwd is naar Europese wetgeving. ( verlichting etc ) IK neem aan dat bij de Amerikaanse uitvoering de verlichting tegen de cabinestijl aan zit net als bij 9700? Bij Volvo BM is ooit een levering naar midden oosten niet doorgegaan. Deze trekkers, zonder cabine, zijn weer terug de fabriek in gegaan en een cabine er op gezet. Ze zijn uniek want hebben geen Hi/Low.
ford5000
@Ritchie DP.............

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!