John Deere Prototype
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Prototype ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarom zou een haakse overbrenging "vermogen vretend" zijn?
het is nooit aangetoond dat er hele grote verschillen zitten in het overbrengen van vermogen van de motor naar de kooi bij een hakselaar. Wel is aangetoond dat de ene hydrostaat de andere niet is, en dat daar nog veel rendement winst te halen is bij hakselaars.
Dus simpel gezegd is de Fendt hakselaar oude techniek van andere merken. Als je nieuw op de markt komt, moet je je onderscheiden van de anderen. Want waarom zou men anders jouw produkt moeten kopen? Alleen om de naam dan maar.
Dus wat dat betreft klopt jouw verhaal niet echt. Krone maakt volgens mij 'maar' een omzet van 1,5 milj. Het Agco concern wel het 10-voudige. Hoe groot het Fendt gedeelte is weet ik niet. En Krone kwam in mijn ogen met een meer vernieuwende hakselaar dan Fendt nu met de Katana.
Ik begrijp de reden van Fendt nog niet helemaal om een hakselaar te bouwen. maar dat zullen ze mij ook wel niet vertellen.
Naar mij inziend is KRONE de fabrikant welke de laatste decennia met de nieuwste noviteiten is gekomen op het gebied van de hakselaars. Zo kwam men in 2003/4 “ineens” op de markt met de o.a. Big X V12 met maar liefst 780 pk en een twaalf rij maisvoorzetstuk. De concurrentie had toen het nakijken en tegenwoordig nog steeds als het om vermogen gaat. 2010/11 kwam Krone met het varistream concept, de beweegbare klep bij de opvoerwaaier en bij de trommel en met de eco en power modes bij de zwaardere modellen, de concurrentie volgde.
Waarom Fendt hakselaars is gaan bouwen?? Ik denk om een compleet pakket aan te bieden en om prestige met de concurrentie. Technisch heb ik, net als jou, het idee dat het allemaal beproefde technologie is en geen grootte nieuwe noviteiten, maar dat hoeft zeker net slecht te zijn.
Ik ben benieuwd hoeveel hiervan in NL gaan lopen…
Die nieuwe John Deere’s zien er trouwens weer helemaal bij de tijd uit, alleen komen deze eigenlijk een paar jaar te laat. Ben wel benieuwd naar die nieuwe serie, naar mijn mening heeft John Deere altijd goede en degelijke hakselaars gebouwd.
Puur om de klanten wat meer bij een dealer te houden.
Ik snap niet, wat er zo vernieuwend is aan de Katana van Fendt. Hadden ze er nu een mechanisch-hydraulische CVT in gelegd, was hij echt vernieuwend geweest.
De reden kan ik je wel vertellen. De angst om klanten te verliezen aan Claas omdat ze zowel hakselaar, dorser en trekker konden leveren. Heeft één of andere topman bij Fendt zelf verkondigd.
Wat betreft fendt hoeft het zeker niet slecht te zijn. Maar waarom stap je dan over van je huidige merk?
Jij schrijft "Wat betreft fendt hoeft het zeker niet slecht te zijn. Maar waarom stap je dan over van je huidige merk?"
Precies, daarom ben ik ook benieuwd hoeveel hakselaars Fendt gaat verkopen. Naar mijn idee is de hakselaar markt al vol en zijn deze hakselaar niet onderscheidend van de rest, maar goed Fendt minded people zullen wellicht een overstap kunnen gaan maken. Daarnaast als de dealer om de hoek zit kan dit ook meespelen. Voor de rest zullen de berichten van de gebruikers belangrijk gaan worden. In ieder geval ik vind het een moedige stap.
Nu even on-topic, weet iemand wanneer John Deere deze nieuwe serie gaat presenteren?
September 2014.