Belarus 940
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Belarus 940 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Project agrisport / boerensport vordert !
Laatste
Reacties
vraag ook geen details, gewoon wat in de ruwe lijnen
maar zit wel iets van waarheid in
en koppeling, nokkenas, koppakdichting, versnellingsbak, klepveren...?? dat blijft allemaal hetzelfde?
ten eerste zit er alles nieuw in.
De koppeling bestaat uit een zelf gedraaid vliegwiel, met een ford drukgroep, daartussen 2 cinterplaten.
De nokkenas blijft verder origineel.
In de rand van de bus is een randje gedraaid waar ik een stalen ring in kan leggen. als koppakking gebruik ik een alluminium plaat met O ringen bij de koel en olie kanalen.
De versnellingsbak blijft origineel, enkel word deze vergrendeld omdat die anders uit de versnelling klapt. ( ervaring met de andere rus )
als kleveren heb ik de buitenste origneel gehouden, en zijn de binnenste van een valmet. ( ervaring met de andere rus )
Ik heb een 12 mm minimec klaarliggen, maar wil eerst een 14 mm Hacoc proberen ( origineel Belarus )
Als turbo ligt een 16/54 holsetje klaar.
De originele 4 gaats verstuivers komen erin, alleen zijn de gaten opgeboord
Dit moet het worden, of het allemaal funtioneert is even afwachtten
en dan natuurlijk nog de trekhaak gewichtenrekken en dergelijke
Als turbo ligt een 16/54 holsetje klaar.
De originele 4 gaats verstuivers komen erin, alleen zijn de gaten opgeboord
ben je hier in beperkt? want die turbo is toch niet zo groot? zoiets stond op mijn fendt als ik standaard reed... en voor nu in de boeresport moet de windmolen wel wat groter hier om mee te kunnen...