Claas Arion 540
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Claas Arion 540 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja hoor! nog wel! Een 306 en een 512.
Als ze bij Fendt het prijsverschil wegpoetsen dan zijn we er wel voor te porren! Haha!
2e hands geen leuke Fendt gezien met ongeveer dezelfde opties? Snap wel dat Fendt te duur is hoor haha dat is nou eenmaal zo helaas..
Nou, het zijn gewoon Renaults. En de Renaults dealers kunnen je wel meer vertellen over de geschiedenis
Dat is dan een logische keuze! Zal vast een goede keuze zijn geweest als je ze allebei getest hebt!
Ik stond er eigenlijk van versteld hoe goed de bediening van de CIS was. Die armleuning zit eigenlijk redelijk goed in elkaar, maar bepaalde dingen had ik misschien nog anders willen zien. Bvb. bij het zakken van de lift gaat de aftakas, heel makkelijk, maar je zou moeten kunnen instellen dat hij bij het zakken van de lift ook naar een gewenst toerental gaat. Daarnaast zou ik naast de mechanische ventielen zeker die electrische er bij nemen (de demo had dat niet), vond die mechanische niet echt op een makkelijke plaats staan.
De C-matic is natuurlijk weer iets volledig anders, deze zijn dan weer echt te vergelijken met een Fendt Vario. De joystick werkt prettig en goed, de terminal heb je voor bijna alle instellingen ook echt nodig, deze mocht misschien nog iets simpeler in elkaar zitten, alhoewel ik er na een aantal uur werk al goed mee overweg kon.
Er zit ook nog een stap tussen de C-matic en CIS dat is de CEBIS en die heeft ook alleen maar elektrische ventielen en scherm voor de instellingen. De elecro-pilot (elektrische kruishendel) heb ik ook bewust gekozen voor het maaien, zo zit de fronthef erop (naar voor en achter) en de achtermaaier heffen (links en rechts) Ook is het ideaal dat je dan ook gelijk een ventiel hebt die op tijd werkt. Dit gebruik ik bv voor het wentelen van de ploeg, dan hoef je hem alleen maar een tikje te geven. (maar jij weet vast wel hoe dat werkt!)
Zijn jullie serieus op zoek naar een nieuwe trekker of gewoon beetje aan het rond kijken? Zit er trouwens nog geluids verschil in de CIS en C- matic?
Die electrische ventielen zou ik er ook zeker bij nemen moest ik een CIS kopen.
We zijn niet echt van plan om een andere trekker te kopen. Maar wij zijn al jaren klant bij deze verdeler en hij is nog maar een jaar of 3 claas verdeler. Onze Kuhn frees was stuk en de verdeler had nog een frees staan die we mochten gebruiken. Hij zag de kans mooi om ons eens met een demo te laten rijden, dat was dan de 640Cis. Een dag later belde hij of hij de CIS mocht komen verwisselen met een Cmatic waardoor ik dus ook de cmatic mogen testen heb.
Kwa geluid zit er wel verschil in. De Cmatic hoor je mooi werken tijdens het optrekken, maar eens die op snelheid is hoor je hem eigenlijk niet meer (rijdt ook 44km/u op 1400 toeren). De Cis maakt dan iets meer lawaai op topsnelheid, maar dat geluid zul jij wel kennen.
Dat is idd handig van de dealer! Maarja je weet nooit, wat nu niet aan de orde is kan over enkele jaren zomaar anders zijn.
Dat geluid herken ik inderdaad, daarom was ik benieuwd hoe de C-MATIC was. Er zit dus ook niet veel verschil in de 4 (540) of 6 cilinder. Wij hebben de 50km uitvoering en met transport over de weg met de (12,5m3) mesttank rij ik ook 44km/uur met 1650 toeren. Dit scheelt een stuk in geluid maar vooral in verbruik t.o.v 53km/uur. Dit scheelt 7 liter per uur!! Wat betreft het geluid vind ik het jammer dat je pas 1000 toeren aan de pto hebt als de trekker bijna 2000 toeren maakt. Had liever gezien dat dit bij 1850 toeren al gehaald werd.. Daarom gebruik ik vaak de 1000E!
Is dat niet bij de meeste tractoren zo dat je pas 1000 aftakastoeren hebt bij 2000 motortoeren? allesinds bij onze trekkers is het toch zo. Ik vind het wel spijtig dat onze 920 en 924 weinig keuze hebben in de aftakas toerentallen. Ik kan maar kiezen tussen 540E en 1000.
Daar heb je inderdaad gelijk in denk dat dat bij elk merk wel is. Maar daarom snap ik nog steeds de fabrikanten niet, waarom niet bij bv1850 motortoeren al 1000 op de pto? De meeste trekkers hebben dan hun hoogste koppel en scheelt in brandstof gebruik!