Case IH JXU 105
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case IH JXU 105 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je rekeneenheden zouden kunnen ontregeld worden, om hem zo te starten, dat klopt volledig. Dit door piekspanningen die kunnen ontstaan.
Door al je gebruikers op te zetten, zoals een airco, lichten, achterruitverwarming, kan je deze piekspanningen afvlakken en is het eigenlijk ongevaarlijk.
Maar wat zijn dan nog meer "veilige" manieren om iemand met een lege accu weer op weg te helpen?
Alles aanzetten: Wanneer, alleen tijdens het aansluiten van de startkabels, of ook tijdens de startpogingen?
En alles aan, in beide voertuigen? Of 1 van beide, en in dat geval welke?
In dit geval dan de wagen vermoed ik
Bij iedere methode in wel een risico te bedenken.
Een motor starten (onder normale omstandigheden) met enkele grote verbruikers ingeschakeld schijnt toch ook niet goed te zijn, heb ik weleens gehoord.
Het gaat iig niet altijd direct kapot: ik heb wel eens iemand bezig gezien die de klemmen van de startkabels altijd even flink liet vonken door ze langs elkaar te halen.
Dat was zijn manier om te checken of de klemmen goed zaten op het hulpverlenende voertuig...
Mijn D4006 start niet, we gaan hem aanhangen. Na 2u start hij nog niet. Komt hij af met de uitleg, ja inderdaad, hij vonkt niet als ik met de laadklemmen beweeg ...
Heeft hij maar de zekering van het oplaadtoestel laten doorbranden. Mag dus zeker niet gedaan worden