Foto van een John Deere Interieur, kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat ????. Foto is geplaatst door johndeere6230 op 24-12-2015 om 09:14:44, met 19 reacties.

John Deere Interieur

johndeere6230
Foto van een John Deere Interieur, kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat ????

Reacties

Valtrapowerr
Netjes! Wel jammer van zo weinig versnellingen
dave 7810
En geen originele knop voor de front pto
3130ls
@dave 7810 doen ze heel vaak. Wij hebben een 5820 en 5100 op het werk en die hebben dat ook
GerbertXL
Is wel origineel. Origineel zuidberg.
johndeere6230
@dave 7810

Is wel orgineel, jullie hebben waarschijnlijk zo'n kastje er tussen zitten?
JD3010
@johndeere6230 Maar niet JD-origineel. Ik heb ook zo'n schakelaar, maar ik vind het een rot ding.
dave 7810
@johndeere6230

Die ene grote JD zitten gewoon 2 van die draaiknoppen in en de twee kleintjes hebben zo'n kastje van zuidberg inderdaad. Zitten bij allebei op andere plek zit steeds op de verkeerde plek de knop te zoeken haha 😛
merijn4755
Onze cabines zijn een jaar doorgaans zo schoon, werkt een stuk prettiger als je dag en nacht bezig bent. 😄
+1
johndeere6230
@merijn4755

Haha dat klopt zeker, probeer hem ook zo netjes mogelijk te houden, alleen als vaders er op springt met greppels frezen is t alweer verloren zaak 😛
RobinBos
Quote @Valtrapowerr:
Netjes! Wel jammer van zo weinig versnellingen
De meeste john deeres hebben er meer, maar dat is ook niet altijd een voordeel. Bij voorlader werk met deze 16/16 bak bijvoorbeeld heb je een groter snelheids bereik binnen één groep zodat je minder vaak van groep hoeft te wisselen. Maar voor het landwerk is meer natuurlijk wel beter, dan komen er 2 groepen van 4 versnellingen bij.
RobinBos
Quote @Valtrapowerr:
Netjes! Wel jammer van zo weinig versnellingen
De meeste john deeres hebben er meer, maar dat is ook niet altijd een voordeel. Bij voorlader werk met deze 16/16 bak bijvoorbeeld heb je een groter snelheids bereik binnen één groep zodat je minder vaak van groep hoeft te wisselen. Maar voor het landwerk is meer natuurlijk wel beter, dan komen er 2 groepen van 4 versnellingen bij.
Valtrapowerr
@RobinBos Ja daar heb je een punt inderdaad maar jd6230 heeft geen voorlader en doet er veel landwerk mee dan zou ik het wel missen.
Familie heeft ook zo een met weinig versnellingen maar die doet alleen voorladerwerk, dan heb je inderdaad niet zoveel versnellingen nodig.
hobbyboer
Quote @RobinBos:
Bij voorlader werk met deze 16/16 bak bijvoorbeeld heb je een groter snelheids bereik binnen één groep zodat je minder vaak van groep hoeft te wisselen.

Apart, hebben de 4 powershift versnellingen dan een andere overbrengingsverhouding? (grotere stappen)
Ik had verwacht dat ze dezelfde powershift gebruikten, en dat alleen de groepen daarachter even opnieuw verdeeld worden.
Of bedoel je dat ook? en dat er dus toevallig 1 groep iets gunstiger ligt voor voorladerwerk.
RobinBos
Quote Reactie van @hobbyboer:
Apart, hebben de 4 powershift versnellingen dan een andere overbrengingsverhouding? (grotere stappen)Ik had verwacht dat ze dezelfde powershift gebruikten, en dat alleen de groepen daarachter even opnieuw verdeeld worden.Of bedoel je dat ook? en dat er dus toevallig 1 groep iets gunstiger ligt voor voorladerwerk.

Jouw trekker heeft waarschijnlijk 6 groepen, in de hoogste loopt hij 42km/uur, in zijn D groep niet harder als ergens rond de 25km/uur(?). Bij de trekker op de foto ontbreken de E en F groep maar dat wil niet zeggen dat hij maar 25km/uur loopt. Die groepen zijn anders verdeeld met grotere stappen en dus een groter verschil tussen de minimale en maximale snelheid.

We hadden ooit een verrijker met 4 versnellingen powrshuttel (vooruit/achteruit onder last, versnellingen niet). 90% van de tijd reden we in zijn 2e versnelling, voldoende uitbreek kracht en tegelijk een acceptabele snelheid om mee te manoeuvreren. Deze machine werd ingeruild voor een nieuwer model met 6 traps powrshift. bij deze machine wisselen we continu tussen de 3e en 4e versnelling, als we al niet terug moeten naar de 2e. wat transmissie betreft dus niet bepaald een vooruitgang. (de rest van de machine maakt dit ruimschoots goed overigens)
johndeere6230
Quote @RobinBos:
16/16 bak

Voor het werk wat wij er mee doen is dit best zat, enkel voor bemesten mis je soms wel eens een snelheid tussen het een en het ander, maar dan is AP eigenlijk nog beter en dan kom je gelijk in een andere prijsklasse.
Daar komt dat nog bij dat mijn vader niet echt een machineman is, in de zin van dik spul willen rijden, dus dan wordt er gekozen voor het simpelste en goedkoopste 😉
930triplemaaier
Is dit niet een 30km/h uitvoering?
johndeere6230
@930triplemaaier

Dit is met de banden goed hard, wind in de rug en brig af de 40.5 kmh uitvoering 😉
walker1
Hier hebben we dezelfde bak in de 6130. Is gewoon een 40 km/h uitvoering. Ik vraag me af of er wel 30 km/h versies van deze serie zijn?
Hier zit er een voorlader op, voor dat werk is 16x16 genoeg, bij precies manoeuvreer werk, bv een machine aankoppelen mis ik wel de echt lage versnellingen. Zelfs in de A1 is het nog met voet op koppeling rijden als je achteruit naar een machine toe steekt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!