Er blijft niet veel van het trekkertje over zo. Foto is geplaatst door dx11 op 05-03-2016 om 12:53:07, met 26 reacties.

Deutz D10006

dx11
Er blijft niet veel van het trekkertje over zo

Reacties

basia
Weer ZF problemen ?
dx11
@basia groot onderhoud. Van de week het blok weg gebracht naar en revisiebedrijf in polen. De ZF heeft en versleten ingaande as. Verder ontkoppelt de 4wd niet goed en leken de hefhulpcilinders. Dan nog en laklaag en dan kan hij weer 45 jaar mee
Quote @dx11:
groot onderhoud. Van de week het blok weg gebracht naar en revisiebedrijf in polen.

Waarom in polen? Kosten daar zoveel lager dan bij revisiebedrijf in Nederland?
dx11
@tractorquintentje kost ongeveer 1/3e
@dx11 Da's wel een erg groot verschil! Ligt dat dan aan de loonkosten of zijn onderdelen daar zoveel goedkoper?
dx11
Rozema
@dx11
Wow, respect! Ziet er goed uit. Altijd mooi te zien dat de deutz weer in volle glorie wordt hersteld. En als ik zo vrij mag zijn om te vragen; in welke orde van grootte moet ik denken bij een volledige revisie van zon 6 cilinder in nederland?
dx11
6500 euro inclusief arbeid. Onderblok en cilinders plus koppen
Arrie94
Nog even die bus van de 4wd losmaken voordat je hem weer aan elkaar rijdt. Want dan draait de as vanaf de vooras, maar dat is lastig omdat die enkelkruisjes recht tegenover elkaar moeten zitten om onbalans te voorkomen, maar dat is waarschijnlijk niks nieuws voor jou 😃
goeiedag eem
@dx11 €6500??? waar laat je hem dan wel niet reviseren hier in nederland? ik heb onze 6 cil deutz helemaal los gehad en de krukas opgemeten en alles goed geinspecteerd en opgemeten maar dan kwam ik als ik alles er nieuw in zet (wat niet nodig was)op 3000 max, hoog aan gehouden, aan onderdelen(nieuwe bussen, lagerschalen(hoofdlagertrappen, drijfstangen+pistonpen), cil koppen en verstuivers). de krukas hoefde niet geslepen te worden
selten
@dx11
Ingaande as kun je vgm laten lassen...
dx11
@goeiedag eem is inclusief arbeid,

Krukas wordt dan gepolijst en geslepen, hoofd en drijfstanglagers vernieuwd, nieuwe kleppen en klepgelijders, brandstofpomp gereviceerd, verstuivers vernieuwd en de motor in kleur gespoten.

Als ik het zelf zou doen is die 3000 euro ook wel de max lijkt mij, denk nog minder. Maar dat ben ik nu in totaal niet kwijt, wordt het gedaan hoef ik hem alleen heen te brengen en spaar nog minstens 1000 euro uit
dx11
@selten heb ik aan zitten denken, maar denk dat ik een nieuwe laat maken
selten
@dx11
@Steyr thomas heeft hem laten lassen... Scheelde behoorlijk in prijs meen ik.
goeiedag eem
@dx11 ik hou het met die 3000 ook hoog aan en ga dan uit van originele onderdelen,ik ben nu met originele lagerschalen(die kosten bijna niets meer dan imitatie)en nieuwe imitatie cilinder koppen en pakkingsets nog net geen 1400 kwijt, de verstuivers heb ik zelf getest en waren nog goed de trekker loopt goed met deze pomp dus die heb ik niet laten testen, maar mocht die problemen gaan geven komt er misschien wel een keer een lijn pomp op. Alleen wat ik jammer vind is dat als je het laat doen er een paar dingen niet gebeuren die ik zeer belangrijk vind met betrekking op het dicht trekken van de cilinderkoppen, ook al heb ik nieuwe bussen, dan gaan ze voor montage eerst op de draaibank voor een kleine aanpassing, en de stalen ringen boven tussen de bus en de cilinderkop eerst op de slijpbank zodat alles spatzuiver vlak is, en zeker 100% dicht zit. anders willen ze nog wel eens iets gaan lekken. 0.02mm onzuiverheid in de vlakheid zegt al zoveel, maar mischien ben ik er ook wel iets te precies mee, dat brengt mijn beroep ook met zich mee, haha
newholland6640
@goeiedag eem

En wat heb je voor beroep
+1
goeiedag eem
@newholland6640 mijn beroep is monteur/gereedschapmaker machinebankwerker fijnmechanisch in de spuitgietmatrijzen, dat werk houd in complete eind montage van spiutgietmatrijzen en alles pas maken tot op de honderdste van een mm en soms nog minder dan gaan we naar duizendsten van een mm. Dus zeer precies werk, daarom maak ik ook veel onderdelen zelf weer na of of ik reviseer het en soms verbeter ik de huidige onderdelen
Martijn S
@goeiedag eem een schitterend beroep... Ik ben 8 jaar profielslijper geweest voor zowel stempels / matrijzen als halfgeleiderindustrie.... Pluk er nu nog de vruchten van...
goeiedag eem
@Martijn S ja het is een schitterend beroep, ik zit in de spuitgietmatrijzen als gereedschap maken en mijn vader in de stempels voor plaatwerk als gereedschapmaker, dus een en al techniek, we hebben zelf thuis een draaibank en een freesbankje, waar we alles proberen mee te maken, en lukt het niet, wat bijna niet voorkomt, dan hebben we op het werk nog wel wat achter de hand, als je kijkt in mijn profiel zie je wel fotos van de trekker, ook een deutz 10006A die ik gereviseerd heb, en alles gemaakt zonder cnc bank en digitale aflezingen op de machines
erik9831
Hoever sta je met de revisie, foto is ondertussen al een 5 maanden geleden.
+1
dx11
@erik9831 De as heb ik gerepareerd. Heb op de vrachtwagensloop een cardanas gehaald en deze uitgedraaid en er omheen gelast. Het blok is gereviseerd en zit er weer voor. Nu moet ik alles nog aansluiten, de hydrauliek ed. Nieuwe treeplanken maken, spatborden opknappen. Als dat klaar is ga ik er eerst de 3e snee mee kuilen denk ik. Kijken of alles naar mijn zin is en dan van de winter ofzo pas spuiten. Daar heb ik nu weinig tijd voor, en al even weinig zin in 😛 Ik hoop aan het eind van de week een foto te kunnen plaatsen waar het weer op een trekker lijkt.
assink
Dat is een mooie reparatie voor de holle as, ziet er een stuk eleganter uit dan de oplossing die ik laatst hier voorbij zag komen. Heb je wat meer info over de as die je gebruikt hebt? Kan misschien handig zijn voor anderen hier die hetzelfde probleem hebben.
dx11
@assink Welke oplossing zag je voorbij komen?

Verder is het gewoon een kort cardanasje beetje hard spul. Buiten diameter van het deel wat je hier ziet kleiner als 70mm zodat het lager er gewoon overheen past, binnendiameter uitgedraaid naar 45mm zodat deze over de originele as heen past. Er om geperst, vast gelast klaar. De priceas heb ik het deel met de inwendige splines af gezaagd en daar het deel van de cardanas wat er omheen valt aangelast zodat dat allemaal weer een passend setje is. Al met al koste het nu 50 euro. en een paar uur knoeien.



assink
@dx11
tractorfan.nl/picture/974818/
Zie filmpje hierbij gepost, dan ziet dit d'r een stuk netter uit 😀
goeiedag eem
@dx11 heb je netjes gedaan maar ik hoop dat hij ook zo slijtvast is als origineel en dat betwijfel ik, als je ze zo uit kan draaien zijn ze meestal niet gehard en dat was de ingaande as van de bak denk ik wel. maar hij zal vast de uren niet meer maken die hij nu wel gemaakt heeft

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!