Fendt 103 S
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 103 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik wil deze winter mijn 102 aanpakken, een van de zaken welke moet gebeuren is de trekker splitsen omdat de krukas keering lekt.
Ook heeft de trekker behoorlijk carterdruk waardoor ik vermoed dat de zuigerveren slecht zijn. Verder start hij perfect (ook in koud weer) en rookt hij niet blauw.
Ik zie dat jij de 103 ook gesplitst hebt, heb je nog tips en trucs?
Of bijzondere dingen die je tegen bent gekomen.
Groet,
Marc
Ik bezig een frame te maken om hem te splitsen.
Jij bedoeld met bovenstaande reactie toch zoals in deze foto?
tractorfan.nl/picture/503154/…
Ik tijwfel omdat er nog een soort "tussenbak" aan de motor hangt op de foto.
Dat stuk dat nu nog aan de motor zit is eigenlijk het vliegwielhuis en je ziet de vloeistofkoppeling nog op het vliegwiel zitten .
Dit vliegwielhuis kun je pas demonteren als het vliegwiel eraf is ; maar dat is niet nodig om de achterste krukaskeerring te vernieuwen
Je moet dus die bouten hebben met maat 17 ; die van de rijkoppeling zijn 19