Deutz-Fahr Meerdere - Agrotron starten wil niet altijd

Laatst merkte ik toen ik onze Agrotron 106 wou starten dat als ik aan de sleutel draaide er niks gebeurde. Toen paar keer op en neer met de sleutel en toen wou die. Echter had ik vandaag hetzelfde, maar kreeg ik die met geen enkele mogelijkheid aan het draaien. Heb toen alles goed gecontroleerd; of die genoeg stroom had enzo en dat had ik. Heb toen het contact opgezet en met een schroevendraaier op de starter wou die wel starten. Toen ik echter de hele dag gereden had wou die wel weer starten. Waar zou dit aan kunnen liggen? Contactslot of kabel naar de starter?
mvg Tim
deutzke106

Reacties

koenclaas
Dan is je startrelais stuk
casejxu
Zet je de trekker in zijn versnelling weg? Zo ja dan blijft de schakelaar onder aan je pook hangen. Gebeurt vaker. Zet 'm weg in ze neutraal. Start hij dan wel is dat het
Wimsumar
Beste Deutzke 106: De zelfde klachten kunnen ook ontstaan als een accukabelpoolklem slecht contact maakt met de accupool. Controleer of ze vast zitten en er geen oxidatie tussen zit.
karelvde
Dit probleem zit denk ik zit in de starter ,als hij het niet doet sleutel terug op neutraal en op de starter eens slaan met een gummi hamer veel kans dat die het dan wel doet .Wil dan wel zeggen dat de starter zijn beste tijd gehad heeft
deutzke106
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Trekker word altijd in neutraal weggezet:)
LBVONDER
7 van de 10 keer een startmotor die minder word.
+1
Deutz-oldie
Zoals eerder aangegeven kan het makkelijk het contactje van de schakelpook zijn wat op zijn einde loopt. Als je het overbrugt en dan niet meer voorhebt kun je dat vervangen. Het kan ook makkelijk het startrelais zijn. Nog een optie is het contactslot. Als de startmotor het goed doet als hij het doet is deze fysiek in orde en zou dus een verloren kost zijn om deze te vervangen.
+1
RPCounty
Vermoedelijk stroomverlies in de startstroomkring...als hij wel werkt als je met een schroevendraaier door verbind van de dikke kabel naar de kleine kabel op het relais dan is dit het geval. Je kunt dit heel simpel oplossen door.een klein hulprelais te zetten dicht bij de startmotor. Startdraad op 85. Massa aan 86. Stroom voor 30 haal je vanaf de dikke aansluiting starter.87 sluit je aan op de kleine aansluiting op je relais waar je oorspronkelijke schakeldraad aan zat. Wij losten dit bij de DX series al zo op. Die hadden dit probleem soms ook al.
mfboer
Heb hier het zelfde gehad alleen dan met een zetor forterra. Heb het contactslot vervangen en weg was het probleem.
Welgerap52
Kan zomaar het contactslot zijn,gaan bij deze trekkers vaker
deutzke106
Het gekke is dat die het nu weer gewoon normaal doet 😄
Wimsumar
Beste Deutzke106:

Quote Reactie van @deutzke106:
Het gekke is

Zo zien we maar weer, je kunt een topicprobleem zo gek niet bedenken of het wordt opgelost.
trean
@deutzke106 dat is het altijd met elektrische problemen die af en toe voorkomen. Zodra er een monteur in de buurt is gaat het goed.
deutzke106
En de neutraalsensor van de versnellingspook is ook nog maar een jaartje geleden vervangen
deutzke106
Voorlopig heb ik er geen last meer van gehad 😄
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr en hebben de trefwoorden hetzelfde , Meerdere , contactslot , starten en deutz-fahr geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!