International 844 S - Hoe krijg ik mijn versnellingspook eraf

Hallo

Ik heb een probleem, bij men trekker moet ik het dasbord los hebben maar nu moet eerst de versnellingspook eraf, nu zaten er twee spies ingeslagen, die heb ik eruit kunnen halen maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de versnellingspook eraf, heb de bus die er omheen zit al warm gemaakt , en heb er al wd 40 ingespoten. Maar allemaal zonder succes , iemand tips wat ik nog kan doen??

Graag hoor ik van jullie
Mvg Christian
inter844-s

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

jo845xl
Je moet dat niet warm stoken maar roodgloeiend .
Corne S
Eventueel kun je hem net boven het versnellingsbakdeksel ook losmaken onderaan. Die zit op dezelfde manier vast.
inter844-s
@Corne S bedankt maar kom ik daar zo bij zit dat onder de cabine ?
redeagle14
@inter844-s als er een C-2000 op staat kom je er niet bij. Dan moet eerst de zwarte mantel weg. Dan moet je toch kloppen.
redeagle14
Heet stoken lukt niet je dashboard gaat eraan. Grote hamer er achter houden en met een andere er tegenover kloppen. En dat rondom.
inter844-s
@redeagle14 dat heb ik al geprobeert maar ik sla de hele bus op die manier kapot
redeagle14
Wat Corné zegt klopt ook
jouwstra
Mischien afslijpen en later weer vast lassen. Voor de snelle oplossing. Mssn niet ideaal 🤔😊
inter844-s
@jouwstra nee is eigenlijk vrij lomp haha
jouwstra
@inter844-s maar wel een oplossing 😝 Maar suc6 ermee 👍🏻
marco955
Omhoog trekken en iets draaien dan komt hij los
inter844-s
@marco955 maar ik kan hem al niet eens draaien zo vast dat die zit
marco955
@inter844-s volgens mij zit er onder een sleufgat met een ferme ruk moet het lukken . Wel eerst even het stuur er af halen
redeagle14
@marco955 Dat is bij de XL dashboard wel zo met de gashendel.
dezw
Iets lager aan de stang zit ook een bus met spanstift die wil makkelijker los wel kunstofplaatje in dashbord los draaien anders breekt hij met naar boven trekken als bus aan bovenste stang blijft zitten
inter844-s
@dezw waar precies bedoel je nog helemaal onder het dasbord ?
Wimsumar
Beste Inter844-S:

Quote Reactie van @inter844-s:
waar precies

Kijk op de online E.P.C. (Electronische Parts Catalogus) van CASE-IH.

ngpc.cnh.com/Lp/es/…

P.S.: De spiebus moet blijven zitten. Houdt deze in een sokkentang klemvast op z'n plek om vervolgens de schakelpook voor-/achteruitduwend los te wrikken. Liefst eerst de bus nog wat "oprekken" met hamerslagen ("tussen 2 hamers").
dezw
@inter844-s net boven waar hij de versnellingsdeksel in gaat achter de kap onder het dashboard waar de gas hendel in gemonteerd zit daar zit het bus je met spanstift
stephan-inter
Normaal is spie er uit voldoende.
Als je hem in de versnelling trekt 2 of 4 en dan door trekt komt hij dan niet verder?
ik vermoed vast geoxideerd dus desnoods ff een buis om de pook voor iets langere arm
ErDee
Het is een kwestie van paneeltje onder paneel met handgas los, bovenste 2 spieën eruit tikken, en stang er naar boven uittrekken...
inter844-s
Hij is los ! iedereen bedankt voor de moeite !
Wimsumar
Beste Inter844-S:

Quote Reactie van @inter844-s:
Hij is los !

Hoe heb je het nu klaargespeeld?
+1
inter844-s
@Wimsumar ik heb gisteren avond nog een keer weer wd 40 erop gespoten en vanavond weer en toen met een hamer tikken op de bus, vervolgens een keer trekken aan de versnellingspook en toen schoot hij ineenkeer los !
inter844-s
De inter start niet vandaar dat het dasbord los moet, als ik hem op contact zet dan gaat er niks branden op het dasbord, doe ik hem dan een stand verder dat de stadslampen gaan branden dan kan ik de trekker wel starten. Dan gaan wel de lampjes op het klokje branden.

Wat kan dit zijn ? De ene zegt dat het contact slot kapot is en van anderen hoor ik dat het misschien ook een relais kan zijn
stephan-inter
@inter844-s
Contactslot als hij op stand 2 wel start.
inter844-s
@stephan-inter bedankt ! heb je dat zelf ook gehad ?
stephan-inter
@inter844-s

Ja.
Je zou hem keer goed vol contactspray kunnen spuiten en de sleutel paar keer heen en weer.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden international , trekker , probleem , warm en demonteren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!