Corne S


Foto’s
113
Video’s
5
Topics
33
Reacties
2.261
Stemmen
249
Volgers
30
Prestaties
Top 30
Aantal 'beste reacties'

Over mij

Woonplaats: LANGERAK ZH
Leeftijd: 31jr
Laatst online: 7u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering
International 624
International 423

Advertentie


06 Mrt 2021

International 624 - Kabelboom opnieuw maken advies

Beste TF-ers,

Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden.
De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden.
Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden.

Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor).

- Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)?
- Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)?
- Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: kramp.com/shop-nl/nl/…
Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2.
- Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)?

Alvast bedankt.

19 reactie