International 744 - Hoe het zuigfilter hefdeksel er uit krijgen?

Ik heb de inbus-dop (17) aan de zijkant van de knie aanzuigleiding er uitgedraaid en dacht daar het zuigfilter uit te trekken maar lukt/kan niet moet mischien gehele zuigleiding(knie) er af en hoe? ik zie het filter wel zitten van boven door het klepje maar kan er niet bij. Fotoś bij mijn andere vraag over schuimende hydraulische olie.....
argenterio

Reacties

redeagle14
@argenterio Als de dop met inbus 14 of 17 weg is, dan weer de inbussleutel er in steken en de holbout met zeef er uitdraaien.
argenterio
Holbout met zeef er uitdraaien? met spiegel er ingeloerd maar is rondgat dus zal geen inbus in passen of dunnere en dieper?

(klik om te vergroten)

Zo te zien moet 10 er nog voor weg?
redeagle14
@argenterio er zit nr 10 in als er geen zeef in zit. Nr 9 is een holbout met zeef er aan vast.
argenterio
Ja tekening klopt waarschijnlijk wel. inderdaad inbus(17) er opnieuw insteken en dan no 10 losdraaien. Maar dan komt no 11 (aan zuigleiding) en koper ring 12 los. Als dit weg is zal je het filter (9) er uit kunnen halen. Maar dit laatste heb ik niet gedaan omdat ik een paar chineese kinderhanden te kort kwam. (zit op een moeilijk berijkbare plek onder de comfort 2000 cabine. En ik had trekker weer snel nodig dus andere keer.
Ik heb het persfilter na de hydro pomp wel vervangen.(313 90 76 R91-papier).
Toen trekker weer gebruiken en heeft tot dusver geen schuim-probleem weer gegeven.
Maar ik denk wel dat de keerringen in de pomp vervangen moeten worden. Omdat hoogst waarschijnlijk daar de luchtbellen in de olie komen. is dit laatste een beetje te doen?
redeagle14
@argenterio niet aan beginnen gewoon pomp vervangen is inwendig versleten. En het filter vervangen door metaalgaas is vele malen beter.
Corne S
@redeagle14

Welk filter heb je het dan over? Origineel niet goed genoeg?
redeagle14
@Corne S origineel is ook metaalgaas. Maar is nieuwer en past er gewoon in.
ErDee
Ik heb het gehad en heb toen de keerring en dichtingen in de pomp vervangen. Nutteloos om een verder goede pomp weg te gooien.
redeagle14
@ErDee heb je heel veel geluk gehad. Als er lucht (cavitatie) ontstaat is de pomp 99 van de 100 keer overleden.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden olie , international , 744 , trekken , filter en hydraulische geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!