Ik heb altijd begrepen dat een trommelmaaier niet zwaarder moet trekken dan een schijvenmaaier, ook heb ik dit geloof ik gelezen in een test, maar ik begin steeds meer te twijfelen.
heeft iemand hier miss ervaring met schijven en trommelmaaiers en weet je ook wat (veel) zwaarder trekt?
(zitten te denken om 3mtr getrokken trommel en 3 mtr front trommel met kneuzer tussen 125pk nominaal, 135 max en 145 incl. transport boost toe te passen )
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
beste zoekfuntie
tractorfan.nl/topic/140/
meerdere topics
tractorfan.nl/topic/3800/
tractorfan.nl/topic/756/
tractorfan.nl/topic/259/
Heb hier andere ervaringen, de lely 280 trekt lichter dan een claas trommelmaaier.
Nu trekt lely sowiezo al vrij licht door de apparte aandrijving.
De trommelmaaier kon bij een dikke snede het gras met 15km/u niet meer kwijt, trekker smoorde terwijl de achtermaaier, schijven het gras nog netjes kwijt kon.
Wie zegt dat een trommel maaier lichter trekt dan een schijven maaier, is niet goed wijs.
Krone schijvenmaaier is een en al een rampending.Je hele hefarmenset van je trekker torst .Kuhn is veel te wiebelig.Maar volgt de bodem wel goed.
Ik ben nu bij claas trommelmaaiers beland.Deze gebruik ik al 14 jaar en heeft qua constructie geen breekpunten.Hij zoemt altijd heel fijn .Het ijzer roest ook niet gauw door.maait het gras egaal eraf en is qua gewicht niet veel zwaarder dan een schijvenmaaier.Ik gebruik geen kneuzers.
Ik maai dan ook met 270mtr voor en 270 mtr achter.
Maar goed....dit is mijn ervaring.Misschien heeft iemand anders wel andere ervaring ermee
Dat zijn gewoon Deutz/vicon maaiers. Kwestie van andere kleur en stikker.....
Wat ik altijd begrepen heb: schijven maaier kan goed werk leveren, trommel maaier levert goed werk.
Heb je een kwaliteitsmachine voor een betaalbare prijs met lange levensduur!!!
staat ook pz 300 op of net welk type.
Maar het maairesultaat was soms niet al te best. Ging hij gras plat drukken ipv maaien.
Machine ging ook al wel richting de 10-15jaar.
Zwadbordjes werkten ook niet meer voor stalvoeren. Ben blij dat hij weg is.
die niewe maaiers van kuhn is tog licentie van pz
staat ook pz 300 op of net welk type.
KHD: Voor de duidelijkheid, Kverneland group (eigenaar van Vicon, Noors bedrijf) had een fabriek in Geldrop (voormalige PZ fabriek), daar werden voor Vicon trommelmaaiers, en balenpersen/wikkelaars gebouwd. Kverneland group kon wel wat geld gebruiken, en Kuhn miste in het programma nog trommelmaaiers, persen en wikkelaars. Dus heeft Kuhn de fabriek in Geldrop van de Kverneland group gekocht. Nu zijn de machines uit die fabriek niet meer leverbaar onder de naam Vicon maar voortaan onder de naam Kuhn. Het word nog ingewikkelder , Kuhn heeft besloten om ook de letters PZ in de type aanduiding te zetten, maar alleen op de trommel maaiers. De Same Deutz-Fahr group kocht eerst alle hooibouwmachines in bij het Noorse Kverneland, maaiers, schudders, harken, persen, wikkelaars, opraapwagens, maar nu kan Kverneland geen persen, wikkelaars, en trommelmaaiers leveren, dus voortaan koopt Deutz-Fahr de schijvenmaaiers, schudders, harken, en opraapwagens in bij Kverneland, en de trommelmaaiers, persen, en wikkelaars, koopt Deutz-Fahr in bij Kuhn.
Voor ons landbouw mechanisatie bedrijf is er weinig veranderd, ze waren al dealer van Deutz-Fahr en Kuhn. Dus nu kunnen we kiezen, of een trommelmaaier in Deutz-Fahr groen, of een trommelmaaier in Kuhn rood.
In Geldrop (dat is in Nederland), is er weinig veranderd, ze hebben een nieuwe baas (Kuhn), ze gebruiken alleen een andere kleur verf, en andere stickers. En Deutz-Fahr groen word er ook nog steeds gebruikt, dit kan omdat de Italiaanse Same Deutz-Fahr group een verdrag heeft afgesloten met de Kuhn group. Voor de rest van de Deutz-fahr machines hebben ze een verdrag met de Kverneland group.
Het is vrij zware machine, maar of die nou echt zwaarder trekt dan een schijvenmaaier betwijfel ik.
Jij een Deutz-Fahr maaier :?
Mooi he, zo n lichtgroene machine !
Ik heb met heel wat schijven en trommel maaiers, gewerkt, een trommel maaier trekt wel degelijk zwaarder, maar een trommel maaier maait wel een stuk beter. We hebben nu een schijven maaier, volgende keer komt er denk ik weer een trommel maaier.
Hebben hier ook nog een oude brandweerpomp die we voor het beregenen gebruiken. Motor is ook een luchtgekoelde Deutz.
Die maaiers zijn volgens mij niet door DF zelf gemaakt, maar is ingekocht bij andere fabrikant en in DF kleuren gespoten. Mischien dat jij er meer over kan vertellen, is volgens mij een KM 2.30. 2.30 is de breedte. Maaier hebben we denk ik al zeker 15 jaar en destijds gekocht als demo.
Ho ho, ik ben alleen niet zo'n fan van DF meer sinds het van de Italianen is.
KHD: Dat probleem heb ik ook, de eerste agroplus trekkers (overgespoten Same's) waren niet echt geweldig, tweedehands zien ze er echt niet zo geweldig meer uit. Maar er word steeds meer Deutz-Fahr techniek en ontwerpen gebruikt. Ook stopt Same met het bouwen van eigen motoren, in alle modellen komen in de toekomst Deutz motoren. Same stopt ook met bouwen van achterbruggen, assen, en versnellingsbakken.
Die 2.30 meter brede Deutz-Fahr trommelmaaier die jij hebt is in feite een PZ uit Geldrop. Deutz-Fahr koopt machines in bij Kverneland, en Kuhn. Het type plaatje van de maaier zit achter de bok waar je de trekker aan vast maakt, staat denk ik nog Greenland op. Kverneland heeft Greenland later over genomen, Deutz-Fahr heeft in 1988 hun hooibouwdivisie verkocht aan Greenland.
(de 6470 is alweer uit het oog verdwenen helaas) een 5480 zie ik wel zitten
volgens mij ga je van 2,80 in een keer naar 3,20, dat scheelt wel aardig wat lijkt me, en snelheid halen is bij ons nogal prioriteit
Die laatste km kost alleen maar brandstof.
( Daarom rijden die personeelsbusjes met bouwvakkers ( betonmolen op de imperiaal en 1.500 kg Portlander op de aanhangwagen) 140 à 150 km/uur over de snelweg, met een gitzwarte pluim achter de uitlaat )
Is als loonwerker natuurlijk ook weer anders dan als een veehouder zelf maait. Dan maar een kwartiertje langer bezig. maakt het verschil ook niet meer op een hele dag.
Dan is het een héééél gulzige trekker. ( of en héééél goedkope chauffeur)
Nou vooruit, als er dan ook 15 hectare afligt dan mag het en dan is een litertje extra verbruik door sneller rijden ( zodat er dan 15,5 ha afligt) ook geen punt.
de 6470 van het nieuwe type zou voldoen, maar zou niets over hebben tussen 2x 3mtr trommel met kneuzer, maar het zou wel mogelijk zijn, aangezien ik liever met 15kmu en 2,80 en 3mtr maai ipv met een (ook nog duurdere) 3,20 en 3mtr met 10 kmu
btw een mf 6575 bestaat niet, ik denk dat je een oud type 6475 bedoelt met 135 pk is, aangezien het nieuwe type cker 10 pk meer geeft en in werkelijkheid wel 25 kan zou deze het zat kunnen doen/renderen met 3,20 en 3mtr trommel met kneuzer