Motorolie dops

Hallo tractorfans,

Wat is jullie er met olie dops? Ik heb nu 2 blikjes van 0,3 L olieverliesstop gekocht (gemaakt in Duitsland), maar mn pa is er niet echt weg van. Het is voor de international 624 (+-8 l motorolie aan boord). Dit omdat hij een beetje zweet.

Kan ik dit zonder risico proberen (vastlopen etc)? Of het helpt is vraag 2, maar die blikjes kosten de hele wereld niet. Dus het is het proberen waard (helpt het, scheelt het sleutelen en een smerig gezicht).

Corné
Corne S

Reacties

pino
Ik hou niet zo van dat spul wat je in de moter gooit om het dicht te krijgen zet ik toch liever wat kering of pakkingen er tussen maat tis een goedkope manier om je trekker dicht te krijgen
Corne S
Het is vooraan bij een plaat tussen het blok en de plaat waaraan de hydroliekpomp, brandstofpomp aan hangen. Ik moet dat de waterpomp, nog een plaat, tandwielen loshalen. Daar heb ik weinig zin en kost een berg aan pakkingen
ihc-driver
Als je dr zo over denkt dan moet je geen trekker kopen.

Die pakkingen zijn niet eens zo heel duur en dan weet je zeker dat het goed is.

Die wondermiddeltjes ben ik ook niet kapot van.
Corne S
Het is vooral een beetje zweten langs de hydroliekpomp. Dat is best veel werk om die platen uit elkaar te trekken. Vervolgens wordt het best nauwkeurig werken om het weer in elkaar te krijgen. Bovendien kunnen die platen wel iets krom (of half verrot) zijn, waardoor je het vervolgens nog niet dicht krijg.

Ik dacht als het makkelijk kan (eventueel de makkelijke manier proberen), waarom moeilijk doen (al heel wat gesleuteld aan het ding, vanaf brandstofpomp tot versnellingspoken / aftakas toe). Maar als jullie denken dat het schadelijk is, dan doe ik het gewoon niet.
ihc-driver
Tis wel redelijk wat werk maarja als het makkelijk lijkt dan zit er wel een addertje onder het gras (pakking)die wondermiddeltjes dichten wel af maar kunnen ergens anders in de motor voor opstoppingen zorgen met motorschade als gevolg wat uiteindelijk veel duurder is dan een paar pakkingen vervangen.
interman
Als je een hekel hebt aan sleutelen, en niet al te veel waarde aan je trekker hebt gooi je het er lekker in. Heb wel zo hier en daar gehoord dat sommige mensen paar van die dingen erin gooien, zodat de trekker weer tijdelijk droog is.

Ga er sowieso vanuit dat het tijdelijk is.

En als je geen hekel hebt aan sleutelen, en je trekker nog een paar jaar wilt houden dan zou ik het netjes fixen.

Handleiding van motorblok op www.ihcparts.nl
Corne S
Ik heb geen hekel aan werk, maar dacht als het met het middeltje gaat, waarom niet. Het heeft dus meer nadelen als voordelen. Hij lekt eigenlijk niet, maar zweet gewoon ietsie. Ik wil het dicht hebben, omdat ik hem van de zomer nog op wil gaan spuiten. Eventueel zou ik ook van dat plastic spray er over kunnen spuiten, zodat het de verf niet aantast.
interman
Ooh, ga je hem spuiten, nou dan heje der ook hobby aan, en zou ik hem lekker loshalen, kun je hoop van leren, en voelt lekker als ie weer dicht is.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!