Plaats drukloze retour Landini 6070

Wie kan mij vertellen waar ik een drukloze retour kan maken op een Landini 6070?
Zijn hier al ergens pluggen/stoppen voor aanwezig waar een slang op aangesloten kan worden?

Alvast bedankt voor de informatie

Deel dit topic

Reacties

wilbertkw
Ik ken de 6070 zo niet maar is volgens mij hetzelfde als de 6500. Daar zit een bout op de plek waar de zitting zit achter de meerwegkraan. je kunt hem op deze foto niet zien en de trekker heb ik niet meer. maar daar zit een bout zit waarschijnlijk ook een ontluchtingsnippel naast

(klik om te vergroten)

Bij de 6500 zit dat onder de stoel ongeveer 5cmachter de handel die omhoog staat
SJB533
@wilbertkw
6070 is de cabinevariant van de 6060, als ik het goed heb.
nhmonteur
@SJB533 er zit inderdaad een cabine op
SJB533
@nhmonteur
Driecilinder turbo, simpele cabine van Edscha of Walter Mauser
geerts 88
Op de dop maken waar je hydroliek olie bijvult. Misschien een optie
tim-klok
boegie
@tim-klok hah dat weet ik nie hoor. Dop van de pijlstok zit bovenin de bak en kun je een slang op maken. Wordt het peilen alleen zo lastig van...
Wimsumar
Beste NHMonteur: In onderstaande link, pdf pagina 196, zie je de plek (het plaatje) dat WilbertKw bedoelt.
(Informeer bij een Landinidealer of er een handiger plek (plug) in het versnellingsbak-/achterbrugcarter gebruikt kan worden om een retournippel in te zetten).

Onderdelenboek LANDINI-6500:

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/LANDINI_R_DT_6500.pdf/
wilbertkw
Inderdaad de afbeelding van pgn 196 van Wimsumars link is wat ik bedoel. Dat plaatje losdraaien (waar ook het ontluchtingsnippel op zit) en hier indien niet aanwezig een gat boren en draad in tappen zodat je met een holbout een leiding kunt monteren. Ik zal vanavond bij de 6550 kijken is volgens mij ook hetzefde. De 7880 heeft hem aan de zijkant van de achterbrug maar daar had de 6500 geen aansluiting. Kans bestaat al dat er bij de 6070 al een stop ingedraaid is op het bewuste plaatje
Landini 6500
@wilbertkw de plug op een 7880 is een druk aansluiting die met de hefhandel
kunt bedienen, op de 8880 het zelfde,je moet eerst wel onder trekker kruipen om de kraan om te zetten,de 50 serie had een zwarte knop in de cabine
wilbertkw
@Landini 6500 zoals ik het lees wil hij een extra leiding aanleggen om een drukloze retour te maken. Daarvoor moet je dan een " opening" hebben om die leiding op aan te sluiten. en dat is bij de 6070 zoals door wimsumar aangegeven heeft blz 196
wilbertkw
Foto gemaakt van een Landini 6550 zit onder de cabine dus niet heel duidelijk. Deze is dus gemonteerd op het plaatje waar ook de ontluchtingsnippel zit

(klik om te vergroten)

Hierbij de foto van een 6550
nhmonteur
@wilbertkw bedankt!!
Ritchie
En inmiddels gefixt? Ben wel benieuwd hoe je et hebt opgelost 😉
nhmonteur
@Ritchie een klant had een hefmast bij ons gekocht, en bij het zakken gaat de olie constant door de overdruk. Daarom wilde ik graag een drukloze retour zodat ik de loze aansluiting op het ventielenblok daarin kan doen zodat de olie niet gesmoord word.

Uiteindelijk hebben we het iets anders gemaakt dan hier genoemd. De klant had een ventielenblok die hij opgebouwd wilde hebben. Deze hebben we tussen de pers leiding vanaf de pomp gemaakt. Nu hebben we de loze aansluiting met een T-stuk aangesloten op de retour olie uit het ventielenblok. De hefmast zakt daardoor wel iets langzamer maar dit vond de klant niet erg. Als de klant het hinderlijk hing vinden dan maken we als nog een drukloze retour op de ontluchter.
Doordat deze strak onder de cabine zit en slecht bereikbaar is hebben we voorlopig voor deze andere optie gekozen.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN