Onderdelen Wielen en banden - Alliance AgriStar banden ervaringen?

Hallo,

Iemand ervaring met Alliance AgriStar banden?
Hoe bevallen dezen? Ze zouden hier allround gebruikt worden. Beetje transport, heel veel op grasland(stalvoeren ook onder natte omstandigheden dus moeten niet te scherp zijn) en een beetje op het bouwland maar dan is het meestal wel droog.

We zitten op hoge zandgrond. Of toch beter voor tweedehands multibibs gaan? Betreft voorbanden.

Groeten jasper
Jasperfendt

Reacties

Fordje4600
Wij hebben alliance agristar onder de tvt170 liggen (650 65r42 en 540 65 r30 dacht ik)
Bevallen heel goed in het zand en beetje leem grond soms. De trekker word voornamelijk gebruikt voor ploegen persen dumper en de silagewagen en komt redelijk veel op straat. De banden slijten niet zo snel en rijden comfortabel en hebben voldoende grip.
Ze zijn ook niet aggresief in het gras
Jasperfendt
@Fordje4600 Hobbelen ook niet op straat?
Fordje4600
@Jasperfendt ze hobbelen niet nee, ze zijn niet slecht voor de zode ald het wat natter is, hebben alleen wel weinig ervaring met er door zakken. Maar de keren dat het nat was liet de band het mooier achter als een vredestein traxxion +
Jasperfendt
Quote Reactie van @Fordje4600:
Ze zijn ook niet aggresief in het gras

En als het wat natter is? Ik ben bang dat ze gaan eerder erdoor gaan als het wat soppig is met dat gedraai met frontmaaier voorin omdat ze zo scherp lijken.
GerbertXL
Ik heb wat teveel slechte verhalen gehoord over alliance bij de bandenboer. Hun commentaar: soms kun je niet om alliance heen omdat niemand anders een bepaalde maat heeft maar als het niet hoeft, doe het niet. Aan de andere kant prijzen ze wel firestone aan terwijl ik die weer troep vind... Hoe dan ook, zie de agristar op de foto.
Als het niet teveel moet kosten zou ik voor BKT gaan en als het te agressief is de hoeken van de nokken eraf laten draaien ofzo.

(klik om te vergroten)

varioo
@GerbertXL Dat ziet er niet best uit 🤔 🙈 Nieuwe alliance zijn net zo duur als tweedehands multibibs. BKT is stuk duurder dan alliance. Hoelaag mogen alliance in druk dan? 1/1,2 bar?
Fordje4600
@GerbertXL bandenboer zij tegen ons dat alliance minstens net zo goed is als een vredestein, hebben ze nu ook onder de 18 tons kraan liggen waar andere merken gewoon uit elkaar knapten en de alliance niet
Vollenbroek_Lars
@Fordje4600 Jullie hebben dubbelucht banden erop toch ofnie? Nooit naar alliance enkelucht gekeken heeft me pa er ook op zitten.
Fordje4600
@Vollenbroek_Lars ja, pa wil geen enkellucht, dubbellucht is stabieler en werkt fijner zegt ie.... ik heb te weinig ervaring om daar over te oordelen
Vollenbroek_Lars
@Fordje4600 Mien va had eerst dubbelucht toen die glad waren voor trelleborg enkelucht gegaan geen trekker profiel en die bevalden voor geen meter totaal geen comfor op de weg en niet genoeg grip in zandbaan. En nu heeft die alliance enkelucht met trekker profiel die bevallen goed veel grip in zandbaan en veel comfor op de weg.
fastrac3155
@Vollenbroek_Lars hebben hier Alliance enkellucht 700/60-22.5 onder 4 kranen gehad, de 1e cat m312 (13 ton) probleemloos 6000 uur mee gedraaid, vervolgens onder un Liebherr 314 914 en 914 compact gehad (allemaal klasse 16 ton) maar dat is teveel voor die banden, hebben verschillende klapbanden gehad.

Maar ik heb ze onder m'n eigen komatsu pw 160 ook liggen, en daar gaat het wel goed.

Over het algemeen toch best goed te spreken over Alliance
Vollenbroek_Lars
@fastrac3155 Ja mijn vader heeft ze onder een liebher 900 en die heeft nu rond de 13000 uur en de oude 900 van mijn vader heef nu rond de 20000 uur en die heeft ook die banden.
Fordje4600
@Vollenbroek_Lars niet sinds hij nieuw is
GerbertXL
@Fordje4600 Kraanbanden is natuurlijk wel een hele andere categorie, daar durf ik niks over te zeggen.
@varioo Bkt duurder? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind alliance altijd stevig aan de prijs.
Bert353
@Fordje4600 Dan heeft er iemand iets niet goed gedaan! ook dat soort banden hebben een gewichtsindex, en niet voor niets.
Fordje4600
@Bert353 klopt ze zouden samen 32 ton kunnen hebben.... de oude dan
rommert14
Hier liggen mitas eronder, ik kan de trekker (de banden) horen van 5 km afstand... 😞
CaseCS130
Wij hebben al jaren alliance agristar om de CS130. Banden zijn wel oké, maar het is geen Michelin. Wij hebben voorlader aan die trekker en maaiden er ook veel mee met frontmaaier (lader er dan wel af). Maar dan moet je wel richting de 2,5 bar om de banden heel te houden. Qua slijtvastheid beetje hetzelfde als michelin xm108. Een BKT is slijtvaster, vredestein ook. Karkas is wel wat soepeler als van een BKT. Voor de zode zijn ze prima hoor, wij hebben geen problemen met beschadigingen.
Je kan gerust een setje kopen voor normaal gebruik op hoge zandgrond, zeker als het de goedkoopste optie is. Wil je continu op 1 bar rijden dan kun je beter iets anders zoeken.
varioo
@CaseCS130 2,5 bar??😯 Wij rijden nu meestal zomers met 1,2 ofzo Kleber Fitker’s.
Fordje4600
@CaseCS130 wij hebben er 1.5 bar op
4x4kijker
Normaal gezien staat dit ook op de band hoeveel bar deze het best is@CaseCS130
CaseCS130
@4x4kijker op de band staat een load index ja. Als je het precies wil weten zul je de bandenspanning tabel moeten opzoeken van de band. Voor de alliance band in de maat 540/65/28 is dat deze atgtire.com/load-index/…
Bij één bar en 40kmh mag je dus ongeveer 2 ton per band dragen. Daar zit ik ver overheen met de frontmaaier ervoor. Weet de druk niet precies wat er nu in zit, maar zit boven de twee bar omdat ik toch niet in het land kom deze maanden en dagelijks een hele zware betonplaat op de kuilbult moet verplaatsen met de voorlader. Bij landwerkzaamheden laat ik de spanning wel weer wat zakken, maar één bar kan alleen als ik er niets voor heb hangen.
varioo
@CaseCS130 Dat stuitert jah als een gek meer dan 2 bar? Hier nooit meer dan 1,8 bar erin.
CaseCS130
@varioo Hoe weet je dan dat het stuitert? Wat denk je dat er in autobanden zit, laat staan vrachtwagen banden. Zie je die ook over de weg stuiteren?
varioo
@CaseCS130 Ik heb ook 2,2 in de achterbanden gehad en voor, maar dat ree voor geen meter op straat. Als je een klein gaatje had klapte de cabinevering gewoon al in de aanslag.
Ronijn
@CaseCS130 Das wel een iets andere categorie. Minder hoge luchtkamer, minder lucht. En de meeste mensen gebruiken hun auto of vrachtwagen niet op bouwland of om het erf.
selten
@CaseCS130
Tractor heeft meestal niet een volledig geveerde ophanging zoals bijv een auto...
verwijderd
GerbertXL
@varioo makkelijke keuze 👍
sjonnies
Trelleborg niet wat goede bant kost ook wel wat. rij zelf balen in loonwerk en heb nieuwe trekkerborg gekocht. loopt er mooi over. denk dat michelin beter was geweest maar kwamen te te duur uit door de slijtage wat hoger ligt. daarom trelleborg
ronald-deutz-fahr
@sjonnies ik vind trelleborg te agressief in grasland. Nu na 1700 uur word het beter... op bouwland wel superbanden
sjonnies
@ronald-deutz-fahr oke dat kan. boer waar is wer heeft nieuwe multibibs maar is ook wel agresief met maaien enzo hij heeft wel 540 banden onder trekker van 7 ton en wij hebben een 540 band onder een trekker van 5 ton dat maakt ook wel wat verschil uit
ronald-deutz-fahr
@sjonnies 540 voor? Mooi breed dan..
sjonnies
@ronald-deutz-fahr ja maar wel 26 inch. heeft zn voor en nadelen en er kan nog cultuur langs.
varioo
@sjonnies die maat is er ook niet in michelen.
sjonnies
@varioo jawel onder de andere agrtron zit 540.26 xm108
mdoornekamp
@sjonnies die 26 inch wordt nu niet meer door michelin grmaakt. Dus wees er maar zuinig op.
sjonnies
@mdoornekamp zal het proberen haha maar ga de trekker niet minder om gebruiken en bandendpanning kijken wel erg goed na
ronald-deutz-fahr
@sjonnies Aha. Wij hebben 440 28 inch, maar die gooit de zoden eruit als je enthausiast stuurt..
Op de vorige trekker zat goodyear die had daar veeel minder last van
MartinZaandam
Elke banden-handelaar heeft zijn eigen banden-inkoop prijs. Als er twee banden-handelaren in de zelfde stad/dorp zijn, hebben ze allebei een ander verhaal over de ZELFDE band. Dat komt omdat de ene handelaar wordt geholpen daar merk-A en de ander door merk-B (lagere inkoop prijs of meer provisie). Dat is helemaal niet erg en dat mag ook, maar ga uit van je eigen waarneming of ervaring. Op de ene band wordt nu eenmaal meer verdient dan de ander en als een handelaar meer geld overhoudt aan de verkoop van 4 banden Merk-K, dan aan 4 banden Merk-A, dan verkoopt hij je toch liever die banden Merk-K.

Het mooie voor een banden handelaar is ook dat de landbouwer nooit één goed type band kan kopen. De landbouwer doet er werk mee op verschillende ondergronden, verschillende zwaartes, verschillende banden-drukken, en verschillende snelheden en daar bestaan eigenlijk geen All-workers voor. Als er dan een band sneuvelt of te snel slijt is het nooit het probleem van de band (volgens de handelaar), maar altijd een probleem van verkeerd gebruik (volgens de handelaar) maar is dat dan ook zo?
maikwolsink
Bij ons op het werk hebben we ze op een vario mf7715. tot nu toe doen ze het goed al hebben we er een beetje land mee los getrokken en vooral transport.
van het voorjaar gaan ze onder de ploegtrekker waar tot nu toe altijd trellerborgs onder zaten.
dus we gaan het meemaken.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Onderdelen Wielen en banden en hebben de trefwoorden banden en alliance geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!