Chromen uitlaat

Als je een chromen pijp als uitlaat wilt maken moet er dan een demper in of misschien iets anders??

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

guldner G40s
Tuurlijk niet 😛 krijg je mooi lawaai van 😛 zeker als je een trekker zonder turbo hebt want een turbo dempt nog wel wat . maar het doel van een chromen pijp is vaak ook voor het geluid en het uiterlijk natuurlijk 😉 op wat voor een trekker wil je hem zetten dan?
interman
Nee hoor, gewoon open pijp der op en gas.
tenzij iets met turbo en tegendruk verhaal ofzo....
luuk ih
Interman weet jij dan de maat voor een chromen pijp voor de case 845 en er zit geen turbo op
HanomagR45
Inderdaag goed opletten als er een turbo op de trekker zit! Deze heeft een bepaalde tegendruk nodig om goed te kunnen werken. Het zou niet de eerste zijn die hierdoor kapot loopt!
guldner G40s
Oja maar als je een trekker hebt waar een demper onder de kap zit en alleen dan nog een pijp naar boven zit kun je de demper er natuurlijk gewoon tussen laten

tegendruk bij een turbo?? tegendruk heb je alleen nodig bij een 2 takt toch? want hoe sneller het de uitlaat gas weg is bij een 4 takt hoe beteren meer lucht naar binnen kan 😛
luuk ih
Op de maxxum van ons wil ik er misschien ok eentje op zetten alleen die heeft 2 turbo's
dx11
845 heeft geen turbo. Ik kan wel ff voor je meten bij onze 845, maar het geeft gewoon zo'n soort geluid als zonder uitlaat.
guldner G40s
2 turbo's??? kun je daar ff een foto van maken dit word intressand!
Boerenjongen16

( Rond 2:38/ 2:39 pracht geluid ... 😛 )

Een voorbeeld van een Fendt 927 die hier in de buurt rijd, ook een zelfbouw pijp der op.
luuk ih
Ons pap zij dat er 2 turbo's op de maxxum zaten:P dus t zal wel waar zijn dan maakt hij wel een vet geluid ongedempt (of zonder uitlaat gaan rijden) 😛
tractorliefhebber
Hoe komen sommige er toch bij dat een turbo tegendruk moet hebben? Twee turbo's op een maxxum? Wat heb je er mee gedaan dan?
luuk ih
Hoe bedoel je wat heb je er mee gedaan
dx11
2 helfden zeker? een voor de inlaat en een voor de uitlaat. 😃
luuk ih
Nee 2 echte turbo's
thijs caseih
Turbo's hebben volgens mij geen tegendruk nodig
tractorliefhebber
Nou een maxxum heeft standaard echt geen twee turbo's en ik denk die van jullie ook niet eigenlijk.
guldner G40s
Thijs volgens mij ook niet maar goed...
maar luuk kun je daar nie ff foto's van maken! van die 2 turbo's?
luuk ih
1 zowiezow mar die 2e zij hij met een lag op de kop mar zal wel foto maken
tractorliefhebber
Ik neem aan dat je zelf ook wel tot twee kunt tellen?
luuk ih
Ik ga nu wel ff een foto maken dan staat hij er vanaavond op
guldner G40s
Oke is goed 😉
luuk ih
Maar hoe moet je die uitlaat op meten
SJB533
Gokje:
trapje pakken, op klimmen, demper er afplukken, goed vasthouden, van t trapje afstappen, wel de demper vasthouden, als je beneden bent de demper ergens fatsoenlijk neerzetten (zodat hij niet kapot kan vallen oid) en den weer (met schuifmaat) t trapje op en meten...
luuk ih
Mar er zit geen demper op zit in de uitlaat maar ik bedoel waar de uitlaat op moet moet je da vn af de buite kant of binne kant vn de orignele uitlaat meten ofwa
thijs caseih
De binne en buiten diameter van de uitlaat op meten.
dx11
Hij valt buiten dat stukje. zet je waarde hier maar neer, dan meet ik ook ff!
FENDTfarmer
Dacht dat domme vragen niet bestonden.
maar, :'maar hoe moet je die uitlaat op meten'

komt toch aardig in de buurt...
ford8630power
En een maxxum met 2 turbo's vind ik ook wel een goeie. 😃
FENDTfarmer
Standaard toch 😃
luuk ih
Is ok nie standaard die 2 turbo's
SJB533
Er zit wel een demper op de trekker, neem ik aan. Dat is bij een 845XL dat bolle ding op de rechterhelft van de motorkap, waar je met vooruit rijden altijd tegen aan loert...

De verchroomde uitlaatpijp op een Maxxum 5000 is gewoon van een Maxxtrac af te halen 😉 Overigens hebben jullie geen 2 turbo's op de Maxxum, volgens mij is die niet eens te plaatsen...
dx11
Sjb, ik denk het ook niet, maar onmelijk is het niet.

Per 2 cilinders een in- en een uitlaatspruitstuk (ik neem aan dat het een 4cil is? ander natuurlijk per 3) en 2 luchtfilters natuurlijk.

Verder kwam ik bij de 845xl plus op een waarde van...... O nee, jij zou eerst meten.
dx11
Doorsnee 59,5mm. omdat je toch enige marge nodig hebt zou hier een buis van 60mm omheen passen (een halve mm dat is dus ongeveer een kuthaar dikte, erg weinig maar genoeg om de pijp weer los te krijgen).

Dus een buis 64x2 zou een mooie maat zijn lijkt mij. De lengte was trouwens een krappe 1,25m
luuk ih
Oke ik ga morgen naar de daeler toe rijden met de trekker een chroome piep halen
interman
ersatzteile-landtechnik.de/shops/ihc/…

61mm binnen doorsnee
1330mm lang staat daar.
60 kan krap worden, maar als het past dan past het. je kunt er nog zo`n hapje uithalen aan de onderkant zodat de pijp niet blijft draaien.
dx11
Ow, zou kunnen, maar die van ons is iig 125 en dat ziet er zo uit. tractorfan.nl/picture/374313/
DeKreemp
Luuk, je mag niet over de weg rijden he
interman
@dx11, dat is idd lang genoeg, moet iniedergeval niet boven het dak uitsteken
Joop3
2 Turbo's kunnen ook "in serie" staan...
Luuk, voordat je morgen naar de dealer tuft zou ik eerst het spaarvarken kapotslaan. Die originele chromen pijpen voor een Maxxum zijn stinkend duur.
martijn-fendt
Gewoon stuk oude melkleiding erop beunen 😃
Tom VB
Hahaha wat een topic ! hahahaha.
luuk ih
Ik heb een chrome stuk buis gekocht van 5 meter lang en ik maak een rechte pijp met daar een bocht in
dx11
Oke, hoe?
tractorliefhebber
5 Meter? Wat ben je allemaal van plan dan? Trouwens waar blijft de foto van de twee turbo's?
FENDTfarmer
Kan die eerst 4 pijpen proberen 😃
FENDTfarmer
Denk trouwens dat het 5 meter rvs is 😉
cih1056xl
Whaha dan heb je ook geen last meer van de rook
trekt een trekker met een open pijp iets minder dan de originele trouwens of geeft dat niks??
FENDTfarmer
Vind ze juist wat feller opt gas
cih1056xl
Okee dacht een keer te horen dat ie dan wat minder taai werd een trekker
SJB533
Taaiheid is de motor zelf toch?
luuk ih
Ik ga meer uitlaten maken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
26