Als je een chromen pijp als uitlaat wilt maken moet er dan een demper in of misschien iets anders??
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tenzij iets met turbo en tegendruk verhaal ofzo....
tegendruk bij een turbo?? tegendruk heb je alleen nodig bij een 2 takt toch? want hoe sneller het de uitlaat gas weg is bij een 4 takt hoe beteren meer lucht naar binnen kan
( Rond 2:38/ 2:39 pracht geluid ... )
Een voorbeeld van een Fendt 927 die hier in de buurt rijd, ook een zelfbouw pijp der op.
maar luuk kun je daar nie ff foto's van maken! van die 2 turbo's?
trapje pakken, op klimmen, demper er afplukken, goed vasthouden, van t trapje afstappen, wel de demper vasthouden, als je beneden bent de demper ergens fatsoenlijk neerzetten (zodat hij niet kapot kan vallen oid) en den weer (met schuifmaat) t trapje op en meten...
maar, :'maar hoe moet je die uitlaat op meten'
komt toch aardig in de buurt...
De verchroomde uitlaatpijp op een Maxxum 5000 is gewoon van een Maxxtrac af te halen Overigens hebben jullie geen 2 turbo's op de Maxxum, volgens mij is die niet eens te plaatsen...
Per 2 cilinders een in- en een uitlaatspruitstuk (ik neem aan dat het een 4cil is? ander natuurlijk per 3) en 2 luchtfilters natuurlijk.
Verder kwam ik bij de 845xl plus op een waarde van...... O nee, jij zou eerst meten.
Dus een buis 64x2 zou een mooie maat zijn lijkt mij. De lengte was trouwens een krappe 1,25m
61mm binnen doorsnee
1330mm lang staat daar.
60 kan krap worden, maar als het past dan past het. je kunt er nog zo`n hapje uithalen aan de onderkant zodat de pijp niet blijft draaien.
Luuk, voordat je morgen naar de dealer tuft zou ik eerst het spaarvarken kapotslaan. Die originele chromen pijpen voor een Maxxum zijn stinkend duur.
trekt een trekker met een open pijp iets minder dan de originele trouwens of geeft dat niks??