TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 104 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
verschil: bijv de 104 LS de cabine deuren, versnellingsbak hoog/laag op aparte pook.
PK
S staat NIET voor snelgang. Volgens mij zijn ze uitgevoerd in een 20 en 30kmh versie. de 30KMh uitvoering heeft een snelgang.
En bij beide zit de zelfde versnellingsbak in. Met beide een aparte pook voor hoge en lage giering. en een aparte pook voor de Haas en de schildpad versnelling..
daar bedoel ik de 104S mee
Kijk op deze website:
tractordata.com/farm-tractors/tractor-brands/…
het type 103LSA in de lijst bestaat ook niet tractorfan.nl/pictures/type/… het is gewoon een 103 LS.tractorfan.nl/picture/268467/ net als bij de 300C/CI series daar wordt de A (CA/CAI) soms wel genoemd maar staat niet in het type.
F308, ook op de 300's?
De A in LSA is er pas halverwege 1980 bij gekomen. Er rijden dus ook LS'en rond met vierwielaandrijving.
@wimsumar: Goed gevonden van dat verschil Wist ik niet. Maar ff gezocht. En na 1979 werd er geen 104 S meer gebouwd. De 104LS kwam in 1979 en die kon inderdaad net wat meer kilootjes heffen en had 1 hele pk meer. Wat dat betreft is het verschil te verwaarlozen
@de Yanmarman: Die oudere Fendts waren er ook met alles op een pook inderdaad. Maar dat verschilde weer met bouwjaar. Beetje moeilijk. Wij hebben hier een 103S en een 104LS. beide uit 1979. Zullen dan wel net de nieuwe lichting zijn geweest. Want ze hebben praktisch alles hetzelfde. Behalve het vermogen, de cabine en de stuurbekrachtiging
ik ga er vanuit da de stuurbekrachteging op de 104 zit,want da komt omdat het een LS is en dus jonger (volgens mij) en die zijn wel geleverd met servo.
want ook zoals bij de cabine is het als je een gewoone 104S hebt,heb je dat ook nie (of heb ik toch nog nooit gezien.
dus het verschil tussen een 103S en 104S is gewoon de brandstofpomp.
en oja,de achterbrug van een 104 is ook anders dan een 103,want op een 104 zit de zelfde achterbrug als 105/106.
108S-LS/106S-LS/105S-LS/104S/103S/102S turbomatik handleiding.
maar en zijn toch ook 104LS'en en 103LS'en,hoe komt dat die die niet op de (nederlandse) handleiding staan?
En het verschil in vermogen tussen een 103 en 104 ligt aan het vliegwiel. nominaal toerental ligt bij een 104 hoger.
Dat het nominale toerental hoger ligt is toch juist het verschil tussen een 102 en een 103?.
'Een 103 is een opgeschroefde 102. En een 104 is nog extra opgeschroefd :P'
De smid weigerde een turbo op onze 104ls te zetten. En dit was hun argument. Gevolg was waarschijnlijk iets met een grote knal geweest. Maakt ook niet uit. De 104 heeft z'n extra pk's wel gekregen.