Goedeavond.
Heren en technische dames, ik heb een vraagje over John Deere. Namelijk: waar staat de benaming pq bak voor? is dit een speciale versnellingsbak (bijv. geheel powershift)?
Hebben jullie daarnaast ervaring met een JD 6800?
Zoja wat zijn de sterke en vooral de zwakke punten waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
-Bediening van de hef, de aller eerste waren met een draaiknop, die waren niet zo goed, al heel snel kwam de hafronde bediening die zo lekker in de handpalm ligt, deze is wel goed.
-Hefinrichting, de bovenste krukken, waartegen de hefcilinders drukken willen nog wel eens ruim op de spline zitten.
Verder zou ik het eigenlijk niet weten. niet dat er verder nooit wat aan mankeerd, maar de kwaaltjes om het zo maar te noemen zijn niet dusdanig ernstig dat ik een trekker daarom niet zou kopen.
Als je zo'n trekker koopt kun je het beste letten op algemene indruk (deuken, slecht in de verf, cabine bekleding enz.) en urenstand. ze kunnen een hoop uren maken, maar net als met alle andere trekkers krijg je wel wat kleine dingetjes boven de 10.000 uur.
Autoquad wil zeggen dat hij automatisch op en af schakeld, aan de hand van motortoerental, binnen de 4 powerquad versnellingen.
die uitlaat is inderdaad ook wel een goeie, die gaat wel vaker stuk, en die kun je van te voren enigsinds aan zien komen.
ik had daarnaast een oogje op een 7600 JD.
Alleen dit is al weer een stukje groter. Iemand ervaring met deze machines? heb wel een gehoord dat deze jongens nog wel wat diesel lusten.
bij een 6800 is neem ik aan wel een fatsoenlijke voorlader voor te bouwen?
Groeten Tom!
7600 heeft de 4 traps op de mechancische vooruit/achteruit, moet je altijd doorlopen, heeft een slechte pomp op en zuipt redelijk jet is een 6.7L vind ik persoonlijk te weinig, voor zo ene grote trekker 130Pk.
konedata.net/Traktorit/jd7600.htm/
6800 zijn echt zalige trekker, helaas geen voorasvering maar dat heeft de 7600 ook niet.
6800 sterk, korter draaien, soepel schakelen, vooruit/acheruit staat appart van de 4traps powershift, kan er niets slecht van zeggen.
konedata.net/Traktorit/jd6506.htm/
Daarnaast ben ik altijd liefhebber van de MX serie van case geweest (o.a door het mooie geluid) Ik zat hierbij te denken aan een MX120.
Ik denk dat deze redelijk vergelijkbaar is met een 6800? Zijn er bij jullie zwakke en goede punten bekend van de MX serie?
alvast bedankt!
Die MX heeft overigens een Cummins/NCE van 5,9L. Waarom zou dat een pisbakmotor zijn? Overigens heb ik liever een taaie, dan een felle motor...
Over de JD, ja die uitlaat kan wel eens verrot zijn, maar voorderest weet ik eigenlijk niet echt slechte punten.
Als ik moest kiezen zou ik voor de 6800 gaan.
Persoonlijk vind ik het schakelmechanisme van een case erg fijn. Doordat je tijdens het overschakelen naar een andere groep tegelijkertijd 1 powershift terug kunt (of meer indien nodig, maar dan heb je wel een erg zware vracht).
De loonwerker bij mij in de buurt heeft een maxxum 5140 van bouwjaar 1991 gehad. Ik heb hierzelf ook een heel aantal uren opgezeten en mij beviel de powershift eigelijk wel goed, van groep naar groep ging wat troever.
Deze bakken kon je tijdens het overschakelen(powershift) ook altijd heel goed horen.
Is het bij jullie bekend of de de MX serie dezelfde bak heeft gekregen als de oude Maxxum?
Zoja dan durf ik het eigelijk wel aan.
Daarnaast heeft een andere loonwerker in de buurt vele MX-en gehad en nog steeds. Hierbij is bij enkele medewerkers bekend dat de ene serie beter trekt dan de andere. Weet iemand van jullie toevallig wat de `goede`serie is?
bedankt,
Tom
M100 is zeer sterk we hebben zelfs eens een 5 schaar mee getrokken maar niet te vergelijken met andere modellen.
Als ik zou kiezen tussen de MX en JD zou ik JD nemen want ze zijn zeer sterk voor hun klasse.
Maar als je gewent bent aan de Case zou ik niet overstappen gewoon kwestie van gewoonte.
Uiteindelijk ben ik toch maar van plan om naar een Case 1056xl te gaan kijken.
Omdat de trekker eigelijk alleen voor de hobby is bedoelt kom ik met een JD 6800 of MX te hoog in kosten.
En laten we eerlijk zijn zo`n 1056 is toch ook wel een dikke machine.
Ik heb er alleen wel een aantal vragen over.
namelijk:
waar moet ik zoal op letten bij aankoop? met andere woorden wat zijn de zwakke punten?
ik neem aan dat het mogelijk is om een fatsoenlijke voorlader voor de machine te bouwen? Zijn hierbij dichte voorvelgen ook van belang, of zijn de `standaard` velgen met boutbevestigingspunten stevig genoeg?
ik hoor het graag!
Wat bedoel je met geen chassis? ik zie toch wel redelijk wat 1056 met een lader op internet staan.
Hoe zit het daarnaast met de versnellingsbak, de voor en achteruit zit ook aan de rechterkant van de stoel?
alvast bedankt