Nieuwe steyr cvt

De nieuwe steyr cvt

Deel dit topic

Reacties

ford8630power
Het is gewoon een T6000/Puma cvx. Dus de bestaande CVT's worden straks niet meer gemaakt?
FENDTfarmer
Ad blue :?
gijs giesbers
Dat klopt inderdaad. Deze is al uitgerust met een Tier4 motor. Deze verandering gebeurt niet meer bij de huidige CVT/CVX. De foto´s op trekkerweb heb ik zelf geplaatst. Ik ben van de week in Oostenrijk geweest bij de Pottinger Tage en op de Agraria in Wels.
maartendankers
Wat zitten jullie allemaal te zeiken om die adblue? Kost niks dat spul...
guy
Das toch geen vario die ontwikkeld word bij steyr?
Hoekstraj
Ja zker dit is nu de kleine versie van steyr ideaale boeren trekker
Fokke
Maar is dat werkelijk zo, ik heb eens gehoord dat je zonder een gevulde ad-blue tank niet kunt rijden ?
nht8040
Als je ad-blue op is kan je nog maar tegen half vermogen ofzo rijden.
dan vervuil je evenveel als met adblue tegen vol vermogen.
of toch iets in die aard als ik mij niet vetgis.
SJB533
Hoekstra, weet niet wat JIJ een boerentrekker noemt, maar dit is in mijn optiek geen boerentrekker...

De CNH CVT's worden tegenwoordig gewoon bij Fiat ontwikkeld ja (Zo ook die die komen in de Magnums en in de Quantums.)
Wanneer komt die profi en de 9100MT in vario uit
SJB533
Denk voorlopig nog niet. Sowieso niet op de 9100MT/CS Pro, dat zijn echte boerentrekkers. Op de profi zie ik er overigens geen voordelen in...
guy
Welk type bij steyr is nog echt steyr? Kbedoel geen wit rode overspoten NH
SJB533
9100MT
jd4050
Ze worden steeds mooier
Fendttrisixfan
Zonder ad-blue kan er inderdaad maar half vermogen geleverd worden maar denk dat fendt enige is met de 800 serie waarbij je zonder ad-blue nog altijd met vol vermogen kan werken
bas930
@nht8040 : de mf's gaan inderdaad op half vermogen als de ad blue op is,, bij fendt blijven ze op vol vermogen,, van andere merken weet ik het niet,, is nog weinig over bekend.
nht8040
@bas: waarom zou je er bij een fendt dan ad-blue bij doen?
als hij toch nog vol doortrek zonder.
gijs giesbers
Deze transmissie is inderdaad een CNH product. Maar de ontwikkelaar die het hart van de S-Matic transmissie heeft bedacht en geintroduceerd in November 1999. Heeft met de kennis en ervaring van de afgelopen jaren in de grote CVT 6200/Puma CVX en T7000 auto-command toegepast. Daaropvolgend dat nu een kleinere versie van de CVT met dubbele koppelings principe is ontwikkeld. Waarschijnlijk kunnen we binnen nu en een ruim jaar de eerste type 4 cilinder CVT zien (agritechnica 2011). Wat betreft het AdBleu, deze dient inderdaad gevult te zijn. Anders heeft de trekker niet zijn volle vermogen en snelheid.
Hoekstraj
Maar deze cvt 6160 is een 6 cilinder toch?
gijs giesbers
Dit is inderdaad een 6 Cilinder. De 4 cilinder wordt een model tussen de 90 en 120 PK waarschijnlijk.
gijs giesbers
Deze trekker is trouwens het einde van dit jaar leverbaar zoals het er nu uit ziet.
Hoekstraj
Oke komen die 90 tot 120 pk ook met cvt dan en weet je ook wanneer die nieuwe kleine puma cvxen komen ? 😃
Steyr thomas
@ Guy: Dan moet je een ouder model Steyr kopen, Tegenwoordig is gewoon NH.
Guy. eingelijk is de serie die nu nog op markt is.. de cvt waar we hier thuis mee rijden, en de 9100mt nog steyr.. de rest is allemaal overgespoten nh met andere armleuning.. zo ongeveer. vind t jammer dat dit product vanonder ook gewoon weer puuur cnh is, en nog steeds altijd niet door het merk zelf ontwikkeld!. beetje jammer. mijn enigste hoop is nu nog op de 4 cilinder cvt`s.. als die wél uit sankt valentin komen zou dat heel mooi zijn!. anders hoeft er van mij geen ''steyr''??? meer op te dam komen hier
maartendankers
Ook geen 2e hobby trekker erbij Martijn? 😃
Hahah nu alvast 10 echte nog steyrs op voorraad zetten.. onder een kleedje in de hoek van de schuur 😛. rekent op voor het makkelijke 10 jaar 10000 uur moet ik nog 110 worden voor ik da versleten heb dus dan moet het goed komen 😛
Baltus_steyr
Ben ik nog blij dat wij niet zon grote trekker nodig zijn, dus kunnen wij voorloopig nog bij de ECHTE steyr blijven, dusse 9078 of 9125 serie haha!.
gijs giesbers
De kleine Puma CVX is ook al geintroduceerd. Ook deze zijn einde van dit jaar leverbaar. Ik heb de Puma CVX afgelopen maandag ook gezien maar mocht toen geen foto´s maken. En op de beurs in Wels stond deze trekker niet. Op de Feldtage in Magdenburg voor een paar weken terug was hij wel te zien.
De kleine cvx?, je bedoelt dus van 130 tot 160pk?
HollandNew
En weer doet NH niet zoals ze gezegd hebben. Toen zeiden ze dat ze alleen enkele dingen samen gebruikten maar nu nemen ze haast dezelfde complete trekkers over :|
CaseCS130
Ik ben het helemaal met Martijn eens dat het doodzonde is dat er geen echte Steyr techniek overblijft. Er zou meer onderscheid komen tussen CaseIH Steyr/NH, maar het enige wat ze doen is de klant voor de gek houden met een ander uiterlijk en geblaat dat de trekker in Oostenrijk gemaakt wordt. Als ik een rood witte NH wil koop ik wel een blauwe en kwast hem over.
Klopt idd hollandnew. er zou echt onderscheid tussen de merken komen, nou dat is er nog totaal niet!. zoals het nu lijkt is het net alsof ze in sankt valentin met de voeten op tafel zitten, en zo af en toe even een motorkapje van een cvt uittrekken en pas maken op een new holland dan dat ze echt wat aan het ontwikkelen zijn. en idd casecs.. ze houden iedereen gewoon voor de gek!. lijkt me namelijk heel sterk dat hier een sisu in ligt, en een Steyr Matic bak. of een bak die steyr voor 80 a 100 procent zelf heeft ontworpen.
Het zou al een heeeeeeeele vooruitgang wezen als steyr en case samen verder gingen met trekkers bouwen. en nh appart. paar componenten zoals alleen de cabine oid kan nog wel een keer.. maar de hele motor/bak en achterbrug (daar waar het om draait!) neuh.
vanlint8
@martijn
new holland eruit, kwaliteit omhoog van case en steyr
fendtvario
Mooi spul gewoon
guy
Kdenk niet dat ze daar nog sisu gaan inbouwen hoor, terwijl de rest allemaal FPT's gebruikt... Fiat heeft case gekocht he, dus case/steyr fans, wees blij dat de trekkers nog verkocht worden onder de 3 verschillende namen he!!!
SJB533
Met opdoeken van de "Rode lijnen" hadden ze zich mee in de vingers gesneden 😉
HollandNew
Tjah, maar MF en Fendt hebben ook al veel dingen hetzelfde 😉
gijs giesbers
Deze transmissie is inderdaad voor het grootste gedeelte bedacht door kennis en ervaring van Steyr/Case IH. Het is misschien moeilijk te geloven, maar het is zo. Het is nu eenmaal zo dat de landbouw in 50 jaar tijd heel veel verandert is en eerst een hele grote opleving had wat traktoren aantallen. En wat vervolgens ook weer op zijn retour is gegaan. wat bijvoorbeeld alleen Steyr mischien wel in de jaren 50/60 13000 traktoren per jaar bouwde. En dat met 5 verschillende modelllen. En dit aantal lag in 1996 op ± 3500 stuks, met mischien wel 15 modellen. De ontwikkelingskosten voor zulke trekkers zijn gigantisch hoog. En wil je een trekker nog enigzins betaalbaar houden is dit de weg voor de toekomst. En binnen CNH hebben ze de keuze gemaakt om zoveel mogelijk in eigen beheer te bouwen. Waarom moet er Sisu, ZF en dergelijke op staan. Dit zijn inderdaad goede bekende merken en die hun reputaite ook verdienen. Maar het wil niet zeggen dat het nu slechter wordt. Vroeger was het ook geen Sisu maar Steyr en geen ZF maar Steyr.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
1