Illustratie van:

Case International 1455 XL - Hoe enkelwerkende hef blokkeren?

Beste Tractorfanners,

Is het mogelijk om de hef van onze trekker te blokkeren? Er zit origineel een draaiknop in de cabine om te zorgen dat je hem vast zet met betrekking tot het dalen. Maar blijft hij dan ook vastzitten de andere kant op?

Van buiten is een cilinder te zien, maar zit er ook nog iets in het hefdeksel?

Mvg,
Koiter

Deel dit topic

Reacties

SjoerdHylke
Dit ivm de steigerbegrenzer?
SJB533
Nee, als je de daalsnelheidsregeling dichtdraait, kan je hef gewoon uitwijken naar boven, tenzij die natuurlijk al in de hoogste stand hangt.
Is het mogelijk, om je hef te blokkeren? Ja, uiteraard, zijn diverse manieren voor. Of origineel voor de 12/1455 XL ook een set leverbaar was, om je hef om te 'bouwen' was naar star trekframe, weet ik niet. Hefstangen komen dan in blokken op de de trekhaakrail onder de hydraulische snelkoppelingen)


Ja, zit in het hefdeksel ook een hefcilinder.
verwijderd
SjoerdHylke
@Koiter Kun je de hefstangen nu niet in de rails bevestigen? net boven de trekhaak?
flip1150
@SjoerdHylke Ik denk dat de afstand heflat - grond te veel is om erkend te worden als steiger begrenzer.
Wij hebben aan de gewichten houder een zware koker die de befarmen blokkeren.
+1
SjoerdHylke
@flip1150 Klopt, officieel (Meende ik) dat de steigerbegrenzer max 25cm van de grond mocht.
verwijderd
SJB533
@Koiter
Ik weet niet, of op de 1455 die blokken leverbaar waren.
De hefstangen haal je inderdaad los (aan de binnenzijde van de hefarmen zitten splitveren) en vervolgens hang je ze in die blokken. Is eigenlijk bedoeld voor hooipersen etc. De trekstangen zet je dan star middels de gatenbalk en zijstabilisatie, zodat je hef geen kant op kan. Of de hefstangen bij een 1455 sterk genoeg zijn als steigerbegrenzer, betwijfel ik trouwens. Vind ze vrij dun ogen.
DANOONTJE POWERR
@SJB533
Bij NTTO mag de hef ook niet losgekoppeld worden.
Fendt926Driver
De trekker moet aan de hef kunnen worden opgetild om te voldoen als steiger begrenzer
stephan-inter
Het armen zijn dik zat.
In de 9 ton hoeft geen begrenzing
+1
Arrie94
@stephan-inter Alleen als al het gewicht vooraan geplaatst is toch?
stephan-inter
@Arrie94
Bij 2wd ja 4wd niet
+1
Arrie94
Quote Reactie van @stephan-inter:
Bij 2wd ja 4wd niet

Puntje E1 bij ntto. En ik zag dat hij in Assen meedoet, das ntto dacht ik.
Voorwaarde is 4wd én al het gewicht voor de achteras 😉
Sanderford
Vrienden van mij hebben de hulpcilinder los gehaald en daar een koker tussen gemaakt
verwijderd
Sanderford
@Koiter bij mezelf zorg ik er altijd voor dat de hendel helemaal in de benedenpositie staat je kan er dan misschien een ty rap omheen trekken naar een vast deel dat je er niet tegenaan kan stoten?
verwijderd
Sanderford
@Koiter moet eerlijk zeggen dat ik altijd als ik opstap even kijk ja heb ook al eens een verhaal gehoord. maar scheelt wel dat het ntto is en dat jij een trekker met cabine hebt komen ze niet zo snel aan als een open trekker.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL en hebben de trefwoorden hydrauliek en hef geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN