Illustratie van:

International 533 - Groepen shakelen slecht

Hallo,

Ik heb een problem met de groepen pook van mijn oude Int 533: hij schakeld heel moeilijk tusen de verschillende groepen; vermoedelijk is er iets in de versnellingsbak versleten. Vaak komt hij in een niet bestaande groep die de motor blokkeert, als ik dan de koppeling laat opkomen slaat de motor af. Weet iemand of en hoe ik dat kan verhelpen ?

Alvast bedankt Maarten

Deel dit topic

Reacties

hans ih
Valt goed op te lossen.De poken demonteren,en het onderliggend deksel demonteren(let op dat je de 4 veren niet verliest vooraan onder het deksel).De witte kunststoffen blokjes, waar de pook in valt, moet je vervangen en de pook moet je onderaan oplassen.Zodat hij zonder speling in de nieuwe blokjes(of oude blokjes indien je deze niet vervangt)past.Alles monteren mer vet,en je IH is weer nieuw!
fendt-vario
Opt werk hebben wij een 955 die wil soms niet in de versnelling of dat zit hij vast in/naast 1 versnelling :?
international-633
Wat hans ih zegt heb ik ook gedaan, dan is het goed!
Maarten_H
Bedankt hans,
De 6 bouten losgedraait, en alles uit elkaar gehaald. Wat meteen opviel was dat niet meer van vet kon spreken, maar een dikke smurry; de veertjes leken wel pinnetjes omdat ze er vol mee zaten.
Eerst maar de blokjes proberen te bestellen; je bedoelt toch die halve bolletjes ?
Het oplassen zie ik nog tegenop; Wat bedoel je met "onderop" bedoel je dat de poken ter hoogte van de blokjes weer hun origineele diameter krijgen? Ik zal de locale garage maar eens lief aankijken.

Nogmaals bedankt Maarten
SJB533
@Maarten_H, dat zijn die witte nylon blokjes, rechthoekig van vorm zijn met een "uitholling" er in, die op stangen (in de lengterichting van de trekker) zitten.
hans ih
Die halve bolletjes bedoel ik eigenlijk niet.Deze blokjes zitten net iets lager,waar het punt van de pook in grijpt.Het is wel heel belangrijk dat de pook zo weinig mogelijk speling heeft.Dus eventueel de blokjes vervangen,en als er nog speling op zit (waarschijnlijk wel) de pook oplassen en bij slijpen.
Maarten_H
Hans,

Ik ben iets te snel geweest:
Net nieuwe halve bolletjes (Zat veel speling op)gemonteerd. Ook heb ik de poken onder opgelast tot ze dezelfde diameter hadden als nieuwe poken. Helaas zitten er nu nog de oude "rechthoekige" blokjes in.
Nu was het donker, en kon ik hem niet goed testen, echter stilstaand voelde het veel beter aan. Indien nodig zal ik het weer open maken en de rechthoekige vervangen.

Bedankt Maarten
Maarten_H
Hans,

Ik heb nu de blokjes die jij bedoelt binnen.

Hoe krijg je die pinnetjes eruit ? Ik bedoel de pinnen die de blokjes vastmaken aan de schakelstangen, moeten die schakelstangen er dan ook uit ??

Alvast bedankt Maarten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
12