Verschil international 743 xl - 745 xl

Wat is het verschil tussen een international 743 xl en een international 745 xl..

Deel dit topic

Reacties

1046
2
international-633
Ja idd, was dat nou zo moeilijk?
collega hobbyboer
Qua uitvoering bedoel ik, dat de 3 en de 5 verschillen dat kan ik ook nog wel zien..
1046
Ok
1046
Van de 743 zijn er 1346 gemaakt en van de 745 zijn er 5066 gemaakt
1046
De 43 heeft 67 pk en de 45 heeft 72 pk
janhenk
Is het vliegwiel van de 45 niet groter??
SJB533
De productie stopte in 1989 al.
Mogelijk was op de 743XL nog een 8+4, naast 2 16+8 mogelijkheden.(waar de 745XL enkel een viertal 16+8 mogelijkheden had!) Verder had de 743/743XL had 67pk, 745S/745XL had 72 pk. Zitten iets andere pomp en inspuitdoppen op.
international533
"vroeger" was de 745 bedoeld als loonwerkers uitvoering met alles erop en eraan. En de 743 bedoeld als boeren uitvoering die wat simpeler was en (standaard) minder compleet uitgevoerd was.
DaanHaar
@SJB533:

de 743xl had vlgs mij standaard ook geen moedergewicht en waren de achterbanden nog 1 maatje kleiner.

Die bij ons liep had wel de 16+8 bak. Al onze trekkers kwamen overigens van een duitse dealer.
hakkert6
16+8 was optie bij 743.
743 is wat kaler uitgevoerd:
1 werklamp achter
8+4 bak
alleen 540 aftakas
5pk minder
en misschien nog wel wat dingen.
SJB533
Hier heb ik de 16+8 Synchron met reductie als standaard, 1 toerige aftakas bij beide als standaard.

Wat ik zo nog meer kan noemen: vooras was niet leverbaar met sper, wat wel optie was op de 745XL. Optioneel was bij de 745XL 2wd de vooras te verbreden, zie ik niets over bij de 743XL. Zal morgen eens wat dieper ingaan op dit (Paar scans)
Veken
@hakkert6 Klopt, bij hebben een 743 (GEEN XL en 2WD), idd 1 werklamp achter, 8 4bak, van die aftakas ben ik niet helemaal zeker maar ik denk wel dat de onze wat meer mee was, kan ook optie zijn geweest, maar kan er ook grandioos naast zitten. Zit meer op de 453 en de CX90 😄 eigenlijk bijna nooit op de 7, en als ik daarop zit is het zelden aftakaswerk.
SJB533
Het gaat om de XL, niet de goedkope...
wil745xl
Volgens mij is het grootste werkelijke verschil dat de 745 hydraulische remmen heeft en de 743 mechanische, en een enkele aftakas alleen 540 toeren en de745 ook 1000 toeren dus dubbele as heeft en nog wat dingen al eerder genoemd
SJB533
Hydraulische remmen zijn ook optie geweest op de 745XL 😉 Die van ons zijn namelijk ook mechanisch.
wil745xl
Kan maar ik heb nog nooit een 745xl met mechanische remmen gezien !!
SJB533
Bij deze
international xl
Wij heb ook een 745 xl met mechaniche remmen!
Dat is trouwens waardeloos systeem, want die hebben vaak last van blokkerende remmen dat hebben wij ook dus moeten alles los halen.
SJB533
Nooit gemerkt 😉
cih1056xl
@international xl

wij hebben een case international 745XL
en die heeft hydraulische remmen, maar zolang wij met die trekker rijden zijn de remmen nooit bar goed geweest
bunny bunn
Het verschil tussen de 2 trekkers is dat de 2 poken om te schakelen precies andersom van elkaar zitten de 743 xl heeft een paar pk minder ,heeft minder ventielen voor de hydroliek ,en nog wel wat kleine dingetjes
werk wekelijks met de verschillende trekkers maar om zo alle veranderingen op ten oemen is tog nog moeilijk
SJB533
@bunny bunn

Quote:
het verschil tussen de 2 trekkers is dat de 2 poken om te schakelen precies andersom van elkaar zitten

Voor zover ik weet, is dat verschil door t bouwjaar! Standaard hadden beide trekkers één DW-ventiel.

Wat overigens verteld werd over t moedergewicht klopt! 743 XL had m niet standaard!
SJB533
img522.imageshack.us/img522/9416/…
img401.imageshack.us/img401/8986/…
Komt uit t boek over de trekkers uit Neuss gebouwd tussen 1965-1985.
weemselfm
Ik heb zelf ook een 743xl
alles wat in de cabine en aande buitenkant is exact
hetzelfde aleen hij is 67 pk heeft een platte neus
en heeft 2dubbelwerkende ventielen
Banden achter 38 kijk maar op men profiel dan kun je hem volgensmij wel zien

Gr stefan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
14