Vandaag las ik in de Trekker van deze maand(november) een test over opraapwagens. Daarin stond dat fabrikanten niet wilde dat de vermogensbehoefte en snijkwaliteit(en nog wat)niet getest werd. Nu vroeg ik mij af wat jullie hiervan vonden. En daarnaast waarom fabrikanten dat niet willen? De officiële reden weet ik(afhankelijk van het zwad/wiersen en dergelijke), maar zou er niet meer achter zitten.
Als laatste wil ik weten welke het minste(of het meest) vermogensbehoefte heeft en welke de beste snijkwaliteit heeft.
Alvast bedankt,
Uw mede Tf'er
P.S. Een topic over dit onderwerp heb ik niet kunnen vinden.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
[quote]Ik help je een handje tractorfan.nl/topic/15697[/…]
Dat heb ik ook gevonden, maar dat gaat over wa anders, uiteindelijk!
op de voorpagina staat ``opraapwagens voor de boer``
maar er staan trekkers in van meer dan 200 pk.
welke boer heeft nu een trekker van meer dan 200 pk.
dan is mijn mening:
zet dan op de voorkant `` opraapwagens voor de loonwerker``
Waar ging jij heen, vanmorgen? Of waj dat niet?
Ze kunnen die opraapwagens toch best testen? Zorgen voor gelijke zwaden, dan een trekker van 180 pk met cvt voor iedere wagen zetten, grenslastregeling één keer instellen en dan kijken met welke wagen je het snelst kan laden..
@DESLAGERURREKiek ie wel uut?
Komt er een andere fabrikant en die zegt van:" Zet die trekker ermaar voor, moet deze makkelijk aan kunnen". Dus dat is het verschil.
Daar hoef je ook geen moeite voor te doen
Joris, wat voor een was dat dan, die kromme (Merk, type)
Je hebt een PB
Hij is dus even groot
Eigen volk eerst, Beltrumsen dus
Joris, je hebt een PB teurg
De doefe vlug al weer richting Drenthe
dan kun ie net zo goed eem door jagen hier langs, kun ie gelijk naar de wagen kijken dan zie je het reslutaat naar een jaar laden met de wagen met opzetstukken
nee dat geloof ik wel kom ergens anders voor koffie :lol:
ik ben finaal overgestapt naar bergmann, die kwam toch verrekte goed uit de bus d8 ik zo zelfs de prijs viel me (voor zover ik nog weet) niet tegen!
Nu noem je wel een apart geval
helaas kijken mensen alleen naar de prijs en roepen al gauw : voor 6000 hek een nieuwe
denk dat bergmann wel flink lang ervaring heeft met opraapwagens, en is cker netjes afgewerkt, gewoon super duitse kwaliteit! en de prijs viel d8 ik nog wel aardig mee
Jaja, met een veelbetekenende knipoog erachter!
Kareltje, je opende de topic met de stelling dat fabrikanten niet wilden dat de vermogensbehoefte en snijkwaliteit(en nog wat)niet getest werd waarbij je zegt de officiele reden zelf wél te weten. :?
Dan geef je aan graag als laatstete willen weten welke het minste(of het meest) vermogensbehoefte heeft en welke de beste snijkwaliteit heeft.
Welnu, we willen je, met alle plezier, tot laatste laten wachten.
jah bekend probleem die bodemketting jah hebben verschillende keren nieuwe meenemers eraan moeten lassen, en lagers achterin de walsen vervangen, hangen er hier nog ong. 10 van in de stelling aandrijving was wel aardig goed, die heb ik dan ook nog laten liggen, rest is 1 grote roesthoop voor de oudijzerboer
Je bent goed wakker en behoorlijk bijdehand .
Maar wat het probleem is, ik wilde graag die dingen weten, maar ik ga niet bij mensen op de knieën om te vragen of ze aub hier willen reageren. Op een gegeven moment houdt het op en vind ik het jammer dat niemand reageert, maar ik kan het ook niet helpen.
Het is idd een funsite en die gesprekken vindk altijd wel lache om te lezen, maar als er ook maar ingegaan wordt op wat ik vraag. Ik vraag toch niks bijzonders?