New Holland TM 155 - Tm155 kopen

Hallo ik ben van plan een Tm155 te kopen heeft iemand ervaring met een tm155 zijn ziektes of wat er vaak moet gekeken worden mvg
gegesteyr

Reacties

+1
MaxxuM4ever
Jaren met eentje gereden, vond het een heerlijke rechtoe rechtaan trekker. Deze had een range command versnellingsbak, dacht dat deze wat beter/minder verlies was dan de full powershift. Lekkere taaie motor, simpeler duidelijke bediening.
+2
nhmonteur
Het zijn over het algemeen de beste tm’s die er zijn. Maar veel hangt natuurlijk af hoe er mee om gegaan is en hoe de onderhoudshistorie is.
Bij ons rijden er nog een aantal klanten met een tm155 waarvan er zelfs een al meer als 15000 uur heeft gelopen.
Er zijn wel een aantal dingen die wel eens kapot gaan maar dit kan je vaak niet zien bij aankoop. Dynamo gaat wel eens stuk, bedrading van de viacofan schuurt wel eens door waardoor er zekeringen kapot gaan of zelfs stoppen met rijden. Drukzenders van de koppelingen willen wel eens gaan lekken. En verder bij hogere urenstanden wel eens de demperplaat en de remmen. dit is in principe normale slijtage maar wel een ding om te informeren of deze al eens vervangen zijn.
+1
Er wordt vaak gezegd dat de range command bakken bij 8000 uur gereviseerd moeten worden maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe er mee om is gegaan. Wij hebben ook een tm, werkt super maar wel storingsgevoelig. Zeer regelmatig gedoe met verlichting maar van die kleine dingen word je niet arm
SJB533
@bernard-vant-klooster
Waren het niet juist de PC's? 🤔
+1
MaxxuM4ever
@SJB533 dat dacht ik ook inderdaad.
+1
@SJB533 die schijnen nog eerder stuk te gaan, maar range command wil ook wel stuk. Die van ons is bij 2000 uur al gereviseerd door de vorige eigenaar maar dat kwam omdat er bij de tm140 een productiefout oid in de bak zat
+4
fastrac3155
@bernard-vant-klooster volgens mij valt dat wel mee, hebben 2 range command's lopen met 10000 en 8000 uur op de klok, en je merkt niks aan de bak dat ie slecht begint te worden.

Range command Zijn een vd beste bakken die ik ken en hebben er altijd goed mee gereden, grootste slijtage punt zijn de a en b koppeling, mr die zitten vooraan in de bak , dan hoef je um alleen maar te splitsen en kun je er zo bij, is geen spannende reparatie ofzo
+1
mfrijder
Onze ervaring met een TM165 is minder als de bovenstaande reacties...
3x revisie van versnellingsbak in 6500 uur, koste niet zo veel maar je staat wel stil;
altijd lekkages ergens aan de trekker;
hydroliekpomp bij 250 uur vervangen (garantie);
voorspatborden bleven afbreken;
motor kon nog geen worst van tafel trekken ook niet nadat hij door diverse specialisten in TT wereld was afgesteld;
cabine vering 4x schokbrekers moeten vervangen.
lagere topsnelheid als de TM115 die we ook hadden.

nu kun je gaan zeggen ruwe donders die chauffeurs of slecht onderhoud maar dit is echt niet het geval, ik denk zelf dat we een maandag ochtend trekker hadden...
@mfrijder de tm165 scheen ook een probleemtrekker te zijn volgensmij.
gegesteyr
@bernard-vant-klooster alle tm's hebben ist maar ik heb gehoord dat de 155 toch nog een van de beste is maar ze hebben ook een ziekte dat de ventilator in de radiator vliegt
+1
fastrac3155
@gegesteyr koelvinnen die in de radiator vliegt heb ik nog nooit gehoord, maar het viscotronic systeem is nou niet bepaald de uitvinding vd eeuw geweest, als hij ut begeeft, dan gewoon de visco van un 165 erin bouwen, past gewoon, alleen heb je of een iets kleinere vin, of je moet ff un verloop ring maken.

Het argument van dat new Holland altijd lekt vindt ik klinkklare onzin, hebben 3 tm's draaien en alles wat lekt/zweet zijn de brandstofpomp, en de ventielen, wat allemaal uit het o Zo degelijke Duitsland komt.

Wij hebben iig goede ervaringen met tm's en weinig problemen mee gehad.
+2
GerbertXL
@fastrac3155 Dus ze lekkken wel?
Lekker boeiend waar de onderdelen vandaan komen, lekken is lekken.
fastrac3155
@GerbertXL bedoel meer dat iedereen newholland de schuld geeft, terwijl de oorzaak ligt bij externe leveranciers, en dan ironisch genoeg uit Duitsland, wat volgens iedereen altijd geweldig materiaal is, mrja als un Mercedes z'n motorbox kapot heeft, dan is ut un incident, gebeurt het bij in Renault dan is ut meteen dat die Fransen geen electronica kunnen bouwen enzo, mr er staat gewoon Bosch op motorbox
fiatgroep
@bernard-vant-klooster hoe kom je aan die onzin tm 165 is juist heel goed
@fiatgroep die onzin hoor ik van anderen die gewerkt hebben met deze trekker. Bovendien zegt het mechanisatiebedrijf dat onder andere de tm 165 de 60 serie opvolgde met een nieuw elektronisch systeem dat nog erg veel kinderfoutjes etc. bevatte. Ik weet het niet want ik heb nooit met een tm165 gewerkt maar als ik mijn mening moet basseren wat om mij heen wordt gezegd het geen onzin is dat de tm165 niet geheel probleemloos is vergeleken met anderen uit de tm serie
fastrac3155
@bernard-vant-klooster ut scenario wat jij schetst klinkt meer als het verhaal dat rondom de TM 175 en 190 hangt, die hadden als enigste in de serie een canbus systeem in de trekker, en dat heeft vooral in het begin veel problemen opgeleverd (ze hebben mij altijd verteld dat deze te vroeg op de markt zijn gebracht, omdat de fabriek in Canada ging staken, en ineens ze geen trekker meer hadden boven de 155 pk)
@fastrac3155 Klopt de mxm190 van case had dat ook, is ook dezelfde trekker haast maar ik weet dat onze loonwerker niet over dat ding te spreken was
fastrac3155
@bernard-vant-klooster toch hebben we een TM 190 en die heeft weinig storing en trekt als un beest, alleen het gaspedaal reageert wat traag
fiatgroep
@fastrac3155 klopt de eerste Tm 175 en 190 waren drama trekkers met witte stickers de latere vanaf 2005 met gele stickers waren wel goed.
door die stakingen is de TM 165 ultra er aan toegevoegd 185 pk met zwaardere assen.
walker1
@mfrijder Beviel de TM115 dan wel?
mfrijder
@walker1 De TM115 hebben we niet lang gereden, deze is al met 3 jaar vervangen door een MF 6465 dynashift waar tot op heden alleen een motor ECU aan vervangen is onder garantie.
Bij de TM115 zijn het eerste jaar onder garantie wel wat zaken vervangen, OA:
alle 4 de hydroliek ventielen achter
alle 4 de bedieningskabels achter
schokdempers cabine
voorspatbord steunen vast gezet aan de as
stalen remleidingen vervangen voor slangen (tegen het trillen van de remmen)

Wel hebben we deze trekker toen bij aankoop laten voorzien van een opbouw turbo en het ding was echt sterk.
+1
GerbertXL
Ik heb redelijke veel met de rode versie gewerkt, een mxm155. Machtig sterke trekker. Totdat ie kapot ging. En dat gebeurde vaak.
Schokbrekers cabinevering kapot waardoor de cabine wel erg dicht bij de banden kwam. Voorasvering niet werken, geen idee wat het was maar het maken zat bij de koop in en dat viel de dealer niet mee. Vrij lawaaiige cabine. Bediening van de hydrauliekventielen was niet fijn, vooral de kruishendel en die zat ook veel te ver naar voren. Gelukkig 4 ventielen dus als er weer eens 1 kapot was hoefde ik me niet te haasten. Frontaftakas (zuidberg) hield er regelmatig mee op. Uit en aan en hij ging weer. Lekken, tja, als je dat niet wilt moet je geen TM kopen. Het heeft ook geen drol zin om het te maken want als je achteraan klaar bent begint ie vooraan weer te lekken.
Op het laatst is de stomp uit de vooras afgebroken en toen mocht ie niet meer terugkomen.
Maar wel dus gruwelijk sterk. Gewoon rangecommand en die schakelde fijner dan de puma 145 RC die 'm verving.
+1
Bakker S
Heb een TM 165 PC gehad. Fijne trekker en lekker sterk +/_ 185 pk op de aftakas. Doordat hij zo sterk was brak de tussenas bij de demperplaat. Dat hebben we nog vervongen. Toen kwam de versnellings bak. Is toen weg gegaan...
gegesteyr
En wat is de beste boite rangecommand of powercommand???
casejxu115
@gegesteyr range
+1
boerlover
Tot een paar jaar geleden jaren met TM's gereden bij onze loonwerker(totaal 9st.)Zijn rechttoe rechtaan trekkers . Geen uitgesproken veel voorkomende mankementen wel veel "kleine" reparaties" Wel iets meer dan gemiddeld olielekkage en remonderhoud.
Rijdt nu alweer jaren steeds meer de T6 en T7 serie die het overigens toch aanmerkelijk beter doen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TM 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!