International 423 - Hoe krijg je meer rook?

Hoi, is er een manier om meer rook uit je 423 zonder dat er iets achter hangt, ik heb al iets gehoord over iets bij de brandstofpomp een tandje verder open te zetten?
IHC 423

Reacties

+14
1046
In de fik steken
1046
Wat wil je bereiken???
+3
flip1150
@1046 Ik denk dat hij liever in de schaduw dan in de zon zit.
Dit is een vraag van T.F.ers van onder de 20 jaar. Ze willen met een trekker van 35 pk de rook pluimen van een 200pk's trekker na bootsen.
+2
Fordje4600
@flip1150 niet iedereen onder de 20 is zo😂
mike_v
De gemiddelde 200pk+ trekker rookt minder zwart dan de gemiddelde 35pk trekker volgens mij @flip1150 😛 . Die grote blazen enkel witte rook eruit als je ze start 🙈
Corne S
@1046

Meer rook = meer pkaas!
+1
bas101
@Corne S voor gebrek aan pk's komt waanzin in de plaats
+1
Wimsumar
Beste IHC423: Ga maar eens experimenteren met de aanwijzingen in onderstaande topic 😉 :

P.S.: Alleen de reacties van Unipower zijn serieus te nemen:

tractorfan.nl/topic/165202/
ronald-deutz-fahr
@Wimsumar voordeel van het hevel verzetten is dat je door een griptang op de uit knop op het dashboard de trekker weer origineel kan zetten😉
Maar zoals gezegt de vraagsteller kan beter een setje mooie banden kopen, en de trekhaak op goede hoogte zetten Daar valt meer te halen denk ik
stephan-inter
Gooi maar olie bij je diesel in
+2
Gavrie Willemsen
Ik zou hem gewoon laten gelijk het is....
ford3000case745
Je kunt de stopknop hevel bij de brandstofpomp de hevel naar achteren verstellen
+3
stephan-inter
Mag dit wel van je pa
+1
IHC 423
@stephan-inter ja is Mn eigen trekker dus ja
+1
Corne S
In 1 verstuiver de gaten wat opboren, helpt ook goed voor de rook.
Fordje4600
Olieschraapveren uit je motor halen
+8
Gavrie Willemsen
Ik vind dit met voorsprong de allerdomste vraag ooit op dit forum 🤔🤔🤔🤔
+7
oanejorrit12
@Gavrie Willemsen En dan is het nog niet eens vakantie!
+9
bas101
@Gavrie Willemsenik persoonlijk vond de vraag : " ik heb zoveel speling op mn fusees dat mn voorwielen tijdens t rijden heen en weer klapperen , kom ik hiermee door de trekkerkeuring `? " nog een graadje dommer .
stephan-inter
@bas101 haha die was er ook nog idd
+2
wilko-hoogeveen
Misschien handig om eerst zelf uit te zoeken hoe een motor en verbranding werkt, kan je daarna als je er niet uitkomt de vraag anders stellen.
jammermaarhelaas
Heel eenvoudig: als je licht werk doet zal hij vrijwel niet roken, als je er zwaar werk mee doet rookt ie wel, en heel zwaar werk dan rookt ie nog meer. Ook verbruikt ie dan meer, dat zie dan terug aan de werkprestatie en de rookpluim, voor beide is dieselolie nodig.

Daarvoor hoef je aan de tractormotor nog niets te veranderen.
ford3000case745
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden daar integen wel....
+3
stephan-inter
@ford3000case745 domme vragen bestaan wel degelijk....
+1
ronald-deutz-fahr
@stephan-inter maar vervolgens alsnog domme andwoorden 😂
+5
ford3000case745
Dus laat hem toch lekker zijn trekker opdraaien als hij dat leuk vind. Hij vraagt ook om de info en niet naar ieder zijn mening....
koenclaas
Dit zijn ook weer standaard reacties op zulke topics.....
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!