Case 856xl, in de versnelling maar de wielen draaien niet.

Ik was vanmiddag aan het cultiveren. Toen ik werd gebeld stopte ik even. Ik wou weer verder rijden en liet de koppeling opkomen, De trekker stond in de versnelling! Maar toen hoorde je wel dat die moest trekken, maar de wielen draaiden niet. De trekker heeft geen vloeistofkoppeling, hoe kan dit?

mvg
Richard

Deel dit topic

Reacties

AW217
Als een stagaire dat hier heeft, is het altijd de reductie handel die in z'n vrij staat. rechts naast de stoel.
dx11
Ja, die hoog laag naast de stoel zal het probleem zijn.
Valtra-Fordpower
Andere versnellingen geprobeerd? Tijdens het opkomen van de koppeling geprobeerd de pook verder door te duwen?
casefahrer
@AW217
Zal het niet zijn, want toen ik de cultivator ophief kon ik wel gewoon wegrijden
xylon
De koppeling slipte dus.
fendt-vario
Koppeling helemaal op laten komen 😃
Valtrapowerr
Beste is denk dan: optillen, stukje achteruit, dan weer vooruit en dan dot ie het wel, moet ook veel kracht zetten om van zn plek te komen dan hr
guy s
Koppeling verbrand en aan het slippen kan ook.
als je de cultivator opheft heb je minder weerstand en kan het zijn dat ze niet meer slipt , en dan kan het ook zijn dat als de koppeling terug afgekoelt is je gewoon verder kan met de cultivator in de grond ...
Valtrapowerr
Als de koppeling verbrand is draait alleen de motor toch :?
international533
Koppeling versleten.
grondverzetter
Dan moet je eerst eens andere versnellings proberen, daarna kun je pas de conclusie trekker als de koppelingsplaten naar de filistijnen zijn
Valtrapowerr
Hoe weet je dan precies wanneer ze versleten zijn? @grondverzetter
Valtra-Fordpower
Hmm... Ik zou eens een offerte aanvragen voor nieuwe koppelingsplaten. 😉
sikuman
Door de trekker in de hoogste versnelling te zetten en dan rem in getrapt houden en koppeling op laten komen smoort de trekker dan is de koppeling goed
doet die dat niet ligt de koppeling er uit .
werkt altijd bij dit type trekker .
sikuman
Kosten platen om de koppeling te laten maken zit rond de 3000 euro
Corne S
Hoogste versnelling, op de rem houden en vol gas. Als de trekker afslaat weet je zeker dat ze goed zijn.

Bij ons 585 hadden we dat ook. 1 druk veer drukte hem niet meer aan. Je kon zo wel makkelijk in een versnellingtje hoger wegrijden.

Koppeling versleten, kun je merken dat pedaal hoger is komen zitten (hij pakt hem later), misschien dat je hem dan nog bij kunt stellen.
Als je koppeling een schurend krakend geluid, kan het dan zijn dat er al iets van ijzer tegen het vliegwiel schuurt?
mikejd
Koppelings platen !!
grondverzetter
Idd, zoals Sikuman het zegt kun je ze testen
IH-Jansen
3000 is wel heel veel 😛
CaseMaxxxum
Als je het gas intrapt en je toeren gaan niet tot op het hoogst, pakt de koppeling wel, maar niet goed genoeg, dus moet je een lagere versnelling nemen. Bij cultuveren helpt dat natuurlijk niet altijd, maar direct een nieuwe koppeling nemen zou ik niet doen. Toen je de koppeling op liet komen, hoorde je toen weerstand of niet. Als er geen weerstand was, kan het aan de drukverenliggen, of aan de versnellingshandel. Als je wel weerstand had, is de koppeling zo ver versleten dat je niet goed kan cultuveren, maar je kan er als het goed is verder nog wel mee rijden, als het maar geen zwaar trekwerk is. Dus direct de koppeling vervangen zou ik niet doen, behalve als je geen andere trekker hebt om te cultuveren. Wat ook al gezegt is en waar ik dus volledig mee instem is dat je even moet voelen, kijken of het koppelingspedaal en versnellingshandel anders aanvoelen (zwaarder, lichter). Al zou je de koppeling willen vernieuwen, of laten vernieuwen, zou ik eerst de mechanische overbrenging van pedaal naar drukveren, en alles wat daar bij komt kijken nakijken. Als daar de fout zit, bespaar je een hoop kosten, dan dat je voor niks je platen laat vervangen... Succes ermee!
ramrod
Kijk even of je nog vrije slag in het koppelingspedaal hebt of kunt maken. Met wat mazzel doet ie het dan weer.
AW217
Is de koppeling al eens nagesteld?( vrije slag) Kun je best een paar keer doen voor dat je 'm vervangen moet. Ben je zo weer jaartje verder.
interpowerrr
3000,- euro???? ik doe het voor de helft!
Wij hebben al eens vanaf 18u tot 23u een koppeling vervangen van een 844xl. wij hebben toen ook geen 3000 euri's gekregen helaas....
old man jose
Zie je wel hier zitten de technici die weten alles ook al zijn deze 14 jr of jonger
kace

Dan is er toch nog hoop voor de toekomst.
joris ziengs
Heeft denk ik idd met de vrije slag te maken. had onze case tijdje geleden ook. ging ik water halen met een 7 kuubs tankje om de mest wat dunner te krijgen. was net een vario. kon in de 4 optrekken maar dat gaat wel langzaam. vrije slag kun je zelf ook wel bijstellen.
ih 856
3000 doe eens normaal vaak kun je gewoon weer nieuwe platjes er op laten klinken weet geen prijs maar dat is wel heel duur
fiatfan
Bij de dealer laten maken kost gauw 3000,--. zelf doen gaat ook best. een komplete drukgroep kost bij kramp bruto 850,-- voor een 856. zelf een dagje sleutelen en je bent klaar....
sikuman
Ben uit gegaan van dealer prijs
koppeling met drukgroep plus afdraaien vliegwiel.
heb dit jaar zelf een 1056 gedaan en kwam daar op 1000 euro aan kosten uit
keringen ook gelijk mee gepakt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
6