Hallo allemaal,
Mijn 353 heeft wat kuren in zijn hefinrichting. Als ik bijv een bakje, ploeg oid erinhang, komt het voor dat de hef zich gaat corrigeren onder het rijden/stilstaan. Ook komt het voor dat hij niet corrigeerd, waarna onder het rijden de hef met werktuig langzamerhand zakt. Gebeurd dit, moet je eerst de hef helemaal laten zakken, voordat hij weer omhoog kan worden gehaald.
Dit is overigens alleen als er iets in hangt, onder het rijden zakt hij alleen als je wat hard over een drempeltje gaat...;)
Ikzelf zat al te denken aan de manchet van de zuiger vd hef. Hoe denken jullie hierover?
Bram
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 353 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Is het niet de diepteregeling die dit veroorzaakt?
Dit is overigens alleen als er iets in hangt, onder het rijden zakt hij alleen als je wat hard over een drempeltje gaat...;)
Ikzelf zat al te denken aan de manchet van de zuiger vd hef. Hoe denken jullie hierover?
Het corrigeren zou inderdaad veroorzaakt kunnen worden door inwendige lekkage van het manchet.
Het andere verschijnsel is vreemd, maar je schrijft:
Dat doet mij denken dat het (deels) ingeduwde pinnetje de positieregeling ontregelt. Probeer het pinnetje eens verder naar buiten te trekken zodat het weer zoals vroeger tegen de topstang zat. (En gebruik de juiste pennen op de juiste plaats om de topstangbevestiging in positieregeling vast te zetten).