Illustratie van:

Fordson Major - Fordson major valt stil

Hallo, ik heb een fordson major pas gekocht van een vriend, hiervan is de cilinderkop gevlakt, kleppen afgesteld, nieuwe klepstoters, injectoren gereviseerd etc, deze starte gewoon altijd redelijk goed, nu ging ik er gisteren een rit mee maken, hij reed anderhalve km goed en toen plots gaf hij maar half gas terwijl de gas vol open stond en van half gas ging die zo stilletjes uit, hierna kon ik hem niet meer starten midden op de weg, na een paar minuten kon ik hem weer starten, ging hij goed en na een paar honderd meter deed hij hetzelfde en viel hij opnieuw uit.. zo bleef hij dit doen tot thuis, nu starte ik hem vandaag opnieuw, reed hij 500 m goed en toen begong hetzelfde verhaaltje weer opnieuw van uitvallen.. mazout zit er genoeg in, filters zijn vervangen door vorige eigenaar.. iemand enig idee wat de reden kan zijn? Bedankt alvast

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+2
bas101
Verstopping in de dieseltoevoer , waarschijnlijk bij afvoer / kraan tank .
+1
Kramer U800
Ik zou je brandstof systeem nakijken, van tank tot verstuivers. Vaak genoeg gezien in de praktijk dat er een banjobout vóór het filter verstopt zit met takkezooi door met oude diesel te tanken.
+2
Fast Eddy
Kijk ook even naar je tankdop. Misschien dat de ontluchting dicht zit.
+2
@Fast Eddy inderdaad, misschien een tip om de trekker een eindje met de tankdop open vol gas te laten draaien of hij dan hetzelfde probleem heeft.
blauwe tractor
@Fast Eddy
Enig idee waar de ontluchting zit in de dop,???
Kramer U800
@blauwe tractor Meestal zit er een klein gaatje geboord in de tankdop.
blauwe tractor
@Kramer U800
Meestal????? ik heb er nog nooit een gezien bij Fordson!!!
+1
Kramer U800
@blauwe tractor Met meestal bedoel ik in het algemeen bij alle oldtimer tractoren. Van een Fordson heb ik nauwelijks kennis.
blauwe tractor
@Kramer U800
Dus je denkt dat het dat is, jammer je zit ernaast .
Een paar oorzaken maar.
+4
JD3010
Quote Reactie van @blauwe tractor:
Een paar oorzaken maar.

Wat mag het antwoord dan zijn, Wim de 2e?
+1
blauwe tractor
Het laat zich aanzien dat je met een tractor bent gaan rijden zonder dat je het brandstofsysteem hebt gecontroleerd.
Als je nu begint met het kijken in de tank, normaal is deze blank van binnen.
Laat de tank leeglopen en draai de kraan eruit bekijk de zeef, is deze vuil ? Schoon maken dus. en op lekken controleren, koperen ringen vervangen. evt knelbusjes vervangen.
Daarna ga je naar de opvoerpomp indien aanwezig, vuil? schoonmaken, schoon? Volgende, leidingen controleren, filters en aansluitingen controleren op lekken, Vuil? schoonmaken filters zou ik zo altijd al vervangen, koperen ringen vervangen.Brandstofpomp aansluitingen vuil? schoonmaken , koperen ringen vervangen, Daarna het gehele systeem ontluchten en dan zou het goed kunnen zijn dat het probleem is opgelost.
Of er moeten nog problemen zijn in de pomp zelf. daarmee moet je naar een gespecialiseerd bedrijf.
SUC6

P.S.
Het is niet zomaar eventjes opgelost.
+2
ronald73
Zomaar even een andere gedachte: je hebt toch geen last van chronische 'vastlopers'? Dwz, je hebt toch wel vloeistof in je koelsysteem?
verwijderd
+8
JD3010
@blauwe tractor Aha, je hebt een nieuw account aangemaakt, omdat je als @old man jose het te bont gemaakt hebt? Dat wist ik niet, maar ik ben ook niet zo geïnteresseerd in je.
Fast Eddy
@JD3010

Is hij ook geblokkeerd?
+7
Kramer U800
@Fast Eddy Ik hoop het maar.

Als iedereen in de wereld eens wat meer respect voor elkaar heeft, is het leven veel mooier, maak er een feestje van en niet sneaky mensen afzeiken veilig achter je scherm op dit soort websites want met elkaar kom je verder!

Hier is dit forum helemaal niet voor bedoeld dus ik wil het hier graag bij laten. 👍
+1
Fast Eddy
@Kramer U800

Ik krijg die scheldpartijen niet mee. Meestal ben ik voor die tijd al afgehaakt. Een eigen mening is niet verkeerd, maar je moet iemand anders zijn mening ook respecteren.
+4
SJB533
Quote Reactie van @Kramer U800:
Als iedereen in de wereld eens wat meer respect voor elkaar heeft

Was destijds ook de reden, om @old man jose de toegang tot het forum te ontzeggen, maar blijkbaar wil hij dat, ook onder zijn schuilnaam @blauwe tractor nog niet echt snappen. Normale mensen zouden inderdaad gewoon aangeven, dat @Fast Eddy het met het gaatje in de tankdop niet bij het rechte eind had, en vertellen, hoe de brandstoftank wel ontlucht wordt bij dergelijke tractoren.



*Normaal gesproken zou ik niet zeggen, dat een dergelijk account van een een banneling is, (ik zeg zelfs niet wie (persoon) er achter een account schuil gaat). In dit geval vind ik het echter geen bezwaar, om openbaar te bevestigen, dat blauwe tractor en omj dezelfde persoon zijn. Niet in de laatste plaats, omdat hij het zelf ook wel verraad... Ow trouwens Jos: ik weet dat je het leest, zie dit als je allerlaatste waarschuwing ⚠, de volgende keer gaat je account op zwart, en @Tinus en ik blijven daarmee doorgaan, tot jij stopt
blauwe tractor
@SJB533
*"" Normale""mensen zouden inderdaad???
+2
RPCounty
@SJB533 onverbeterlijk die vent
blauwe tractor
@RPCounty
Opassen Richard anders kom je ook onder de noemer ....normale mensen!!
+1
JD3010
@Fast Eddy Dat zal wel, zijn account is al een tijd niet meer actief geweest. Geen idee wat hij toen gedaan hebt, je zou het aan @blauwe tractor kunnen vragen.
blauwe tractor
@JD3010
Nee dat stel ik zeer op prijs, ik kan er wel bij zeggen dat dat geheel wederzijds is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0