Remmen

Wat voor voordelen zitten er aan luchtremmen vergeleken met de normale remmen?

gr fanMF

Deel dit topic

Reacties

deutz-fahr-power
Als bij hydraulische remmen leidingbreuk zou zijn heb je geen remmen meer.. bij luchtremmen is dit omgekeerd, je moet druk op de leiding zitten hebben voor de remmen te openen. dwz dat als er bij luchtremmen leidingbreuk is dat je direct gaat afremmen. dit kan bruusk zijn maar liever dit dan niet meer op tijd kunnen remmen met alle gevolgen vandien.. een automatische remregeling bij luchtremmen is echt een hebbeding. dit systeem meet hoeveel je wagen gevult is dmv de doorbuiging van de veren te meten. dit heeft een voordeel als je wagen lciht geladen is de remwerking minder zal zijn en voorkomt dat je wielen gaan slippen. als je wagen zwaar geladen is zal er harder geremt worden.
sjouke
Luchtremmen zijn schoner voor het milieu en werkt ook zeer prettig, al moet je er even aan wennen.

nadeel is koude temperaturen, dan wil lucht, waar vocht in zit wel onderdelen laten vastvriezen.
hendrikopstaele
Luchtremmen remmen gewoon beter! (veel beter). ze zijn ook beter te doseren, zker bij lastafhakelijke, en door het feit dat ze gewoon heel goed remmen spaar je ook de remmen van de trekker.. Nadeel: niet alle trekkers hebben luchtremmen.. al zijn er in België toch althans meer en meer trekkers met luchtremmen.
Koentjuh
Zat ik mij ook al af te vragen
fanMF
@koentjuh
Dan weet je het nu ook!! 😃
deutz-fahr-power
@ sjouke

kan je mij eens even uitleggen waarom luchtremmen beter zijn voor het milieu ? 😃
bij mijn weten gaat de compressor olie meesturen met de lucht en die word dan erna in de lucht geblazen met al die oliedeeltjes. dit is dus beter voor het milieu ? onder het motto : smeer het milieu en het komt goed 😛
RobDeutz104
Beter voor het Milieu? en je spaart de remmen van de trekker? beetje rare redenatie
RobDeutz104
Als je luchtremmen hebt, zit je ook vast aan een compressor, en die moet ook aangedreven worden, is dit niet slecht voor het milieu dan?
Tom VB
Zie ook reeds aangemaakt :

tractorfan.nl/topic/6474/
sjouke
Beter voor het milieu dan denk ik aan lekkage's 😉
johndeere3640fan
@hendrikopstaele

Wat dacht je van duitsland. Daar rijd het merendeel met luchtremmen.
RobDeutz104
Omdat het in duitsland ook verplicht is als je hard wil rijden
mf6290power
Lucht remmen rijd fijn is alleen wel gevoelig op de voet 😉 vergeleken met hydrolic
fendtfan16
Heb met bijde remmen gewerkt, maar laat mij maar met luchtremmen werken hoor! werkt makkelijker en veeel gedoseerder als hydro remmen
Mc_douwel
Lucht remmen beter te doseren bij lekkage slaaat ie op de rem bij hydraulisch heb je geen rem meer bij lekkage
interpowerrr
Bij noodstop is lucht ook sneller, omdat er geen druk hoeft opgebouwt te worden. aflaten gaat veel sneller.

niet voor niets dat in alle (berg) landen lucht of oplooprem verplicht is! nederland loopt hier qwa veiligheid ver achter!!!
RF-HanomagR19
@interpowerrr

Quote:
nederland loopt hier qwa veiligheid ver achter!!!

ssst niet zo hard, voor je het weet...
RobDeutz104
Denk dat een hoop lui nog wel blij zijn dat de regels nog niet zo zijn in Nederland, kijk maar bij john deere, als je 50 wil rijden bij bepaalde types zit je vast aan luchtremmen
Valtra-Fordpower
Hele regelgeving op Agrarisch gebied is krommer dan een hoepel en lekker dan een zeef... Dat zou inderdaad eens nodig aangepast moeten worden! 😛
bert korving
Bij een luchtremsysteem werkt alleen de handrem op veerdruk (alleen als er luchtdruk op het systeem staat wordt de veer ingedrukt, komt de handrem vrij en kan het voertuig rijden)
De bedrijfsrem werkt op druk, met een booster worden de remblokken tegen trommel of schijf gedrukt.
john deere 7810
Als hij geen druk heeft staat hij automaties op de rem 😉
Siebenga
Als je de zoekfuntie had gebruikt wist je dit binnen een minuut
Siebenga
2x
SJB533
@RF-HanomagR19

Quote:
@interpowerrr

Quote:
nederland loopt hier qwa veiligheid ver achter!!!

ssst niet zo hard, voor je het weet...

Jij houdt niet van veiligheid? Laat ze fatsoenlijke beremming in t algemeen maar eens verplichten! Dan bouwt men vanzelf wel luchtdrukberemming op. (En er is nog een voordeel van luchtdrukberemming: je hebt altijd lucht aan boord. Heeft alleen weinig met de beremming/verkeersveiligheid te maken 😉
Claas-JD
Niet op in gaan, laat maar zoeken
interpowerrr
Spieker begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze per direct luchtremmen verplichten in nederland!
SJB533
Doel meer op de reactie van Hanomag 😉 Sorry, had jouw citaat beter weg kunnen laten 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
27