Je hebt 1055 1255 1455
maar ook 946 1046 1246
wat is daar nou het verschil tussen dan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Klik voor de specificatie van de I.H.-modellen:
tractordata.com/farm-tractors/tractor-brands/…
Zijn opvolger is de 955, deze had 90 pk, maar had eerst de motor uit de 946, die later is vervangen door een 5,9 liter (358ci) blok. De achterbrug komt van International.
1046 heeft een 5,9 liter/358ci motorblok van 100 pk en een ZF achterbrug
Zijn opvolger is de 1055, deze had 100 pk, uit het 5,9 liter (358ci) blok, dat ook in de latere 955 en 1046 lag. De achterbrug komt van International.
Dan de 1246. Hier in ligt een IH DT358, is hetzelfde als die in de 955, 1046 en 1055, maar er zit een turbo op. (Was de eerste turbomotor uit Neuss, overigens). De motor was afgesteld op 120 pk.
De 1255 is ongeveer t zelfde, maar heeft 5 pk meer
Bovengenoemde tractoren waren allemaal ook met 2wd te koop!
De 1455 is de zwaarste uit Neuss, had een 6,7 liter/402ci motor, met turbo. Ook hier kwam een ZF bak achter. Een directe voorganger is hier niet van.
Voor alle bovenstaande 55-serie trekkers geldt, dat ze op de "thuismarkt" standaard werden geleverd met een cabine van Fritzmeier. Deze werd Cockpit genoemd en is de opvolger van de Comfort 2000, wat bijna dezelfde is. De Comfort2000 werd geleverd op de 46 serie. In 1981 kwam de XL-cabine. Dit werd de opvolger van de Cockpit-cabine, maar de gewone 55series werden nog wel gebouwd voor de export. In 1982 werden de 955 en 1055 vervangen door de 956 en 1056, die ook voor de export werden gebouwd. De 12 en 1455 werden niet vervangen.
Verder deelde IH deze trekkers in in de families C en D
C-familie: de hel 46 serie en de 55 serie zonder turbo
D-familie: 55 serie met turbo
ihace.de/
of dat alleen het verschil is weet ik niet. Volgens mij is de voorwielaandrijving van de 56 serie ook compleet anders (nml. centraal en elec-hydro inschakeling). Ook is het systeem synchro nog een keer gewijzigd. De eersten was met synchro plaatjes en later met een conisch systeem.
klopt niet. CFWD is voor het eerste verkocht in 1987. De eerste case-ih's uit de 56 serie in 1986 (oude ih neus maar zwart-rood) hadden nog zij-aandrijving en 40 km/h!! Verder had IHC-driver het over het verschil in de bak tussen de 55 en 56 serie. Volledig synchro in 1985 klopt, hete toen ergo-S. Dit systeem was met een soort ringen met voering (als een koppelingsplaat). Zelf meerdere bakken uit elkaar gehad maar volgens mij is ergens rond 1988 of 1989 de synchro aangepast.
CFWD is in 86 al verkocht! Ok, niet direct, maar pas vanaf april. Heb daar een typfout gemaakt, sorry! 40km/h: Ja en nee!
Dus dat is niet bij de 56 serie gebeurd maar al bij de 55 serie. De synchronisatie van de groepen zijn inderdaad bij de 56 serie ingevoerd de ERGO S, samen met gewijzigde schakelpoken. En in 1986 is de voorwielaandrijving centraal geplaatst
Mja zoiets bedoelde ik ook.